3 bin 501 konfeksiyon atölyesini ‘iyileştirip’ marka desteği verecek

İstanbul’ın Esenler İlçesi Belediye Başkanı Tevfik Göksu, geçenlerde bir kahvehaneye seçim sohbeti için girdi. Bir muhalif vatandaş seslendi:

Haberin Devamı

- Başkan, hani bir otopark sözü vermiştin? Ne oldu o otopark?

Göksu yanıtladı:

- Sanıyorum farkında değilsiniz. Yer altına 3 katlı bir otopark yaptık. Şu anda hizmet veriyor.

Vatandaş eleştiriyi kararlılıkla sürdürdü:

- Hazır yapmışken neden 3 kat ile yetindiniz? 5 kat inseydiniz ya...

Göksu, şu yanıtı verdi:

- Arkadaş, biz yerin altına 10 kat da insek bu sefer, “Neden 15 kat inmediniz?” diyeceksin.

Ardından yeni dönem projelerinden birini paylaştı:

- Esenler’de 3 bin 501 tekstil ve konfeksiyon atölyesi var. Çoğunun fiziki şartları, çalışma ortamı pek iyi sayılmaz. Bu atölyelerin fiziki şartlarını biz belediye olarak iyileştireceğiz.

Bu planın gerekçesini ortaya koydu:

- Söz konusu atölyelerde 40 bin kişi çalışıyor. Ailelerle birlikte bu atölyeler 200 bin kişiyi ilgilendiriyor. 40 bin kişinin daha sağlıklı şartlarda çalışıp, ekmeğini kazamasını istiyoruz.

Haberin Devamı

Tekstil-konfeksiyon atölyelerinde çalışanların mesleki sertifikaya kavuşmaları için de bir program düşündüklerini belirtti:

- Atölyelerin fiziki şartlarının iyileştirilmesi projesini Sanayi Bakanlığı ile koordineli yürütüyoruz. Personelin gerekli eğitimi alıp, sertifikaya kavuşması da önemli bir adım olacak. Böylece atölyelerde üretim kalitesinin daha da yükselmesinin önü açılacak.

Atölyeler arasında yabancı konfeksiyon markalarına üretim yapanların bulunduğunu vurguladı:

- Bunlar arasından kendi markasını yaratanlar, marka yolculuğuna yeni çıkmayı düşünenlere ürünlerini vitrine çıkarabilmeleri için showroom’lar açacağız.

İkinci proje için Esenler’deki kadınlara odaklandı:

- Esenler’de kadınların yüzde 76’sı ev hanımı. Ev kadınlarının her birinin farklı yetenekleri vardır. 150 kadın, ilçemizde ev ev dolaşıp, şu soruyu soruyor: “Hangi yeteneğinizle ev ekonominize katkı yapmak istersiniz?”

Tarama sonrasındaki adımı anlattı:

- Kadınlar, yeteneklerine göre evde üretim yapacak. Biz ürünlerinin pazarlanması için sanal market kuracağız. Showroom açacağız. Satış için paketleme ve lojistik desteği de vereceğiz. Börek-çörek İstanbul içinde pazarlanacak. Diğer el işi ve benzeri ürünler, tüm Türkiye’ye dağıtılabilecek.

Haberin Devamı

Bu şekilde ev kadınlarının ulaşabileceği aylık gelire işaret etti:

- Evde el işi, börek-çörek yapan kadınlar, ayda 1000-3000 TL gelire kavuşabilecek.

İki projeyi anlattıktan sonra şu mesajı verdi:

- Hedefimiz gelir düzeyi bugünkünden daha yukarı çıkacak bir Esenler...

Göksu, sokak turu izlenimlerini ve projelerini bana da anlatırken, şu değerlendirmeyi yaptı:

- Vatandaş büyük projelerle yetinmiyor. Doğrudan kendi hayatına dokunacak işlere daha çok bakıyor.

Bazı adaylar ve mevcut belediye başkanlarının gündeme getirdiği projeler, yerel seçim yarışının vatandaşın cebi üzerinden yürüdüğünü gösteriyor...

G-20 İÇİN İZMİR’DE YER BULAMADIK

CUMHUR İttifakı’nın İzmir büyükşehir belediye başkan adayı Nihat Zeybekci, adaylığı ilk gündeme geldiğinde 2015 yılını anımsadı:

Haberin Devamı

- G-20 Ekonomi Bakanları Zirvesi’nin 2015’te İzmir’de yapmayı düşündük. Ancak, uygun otel bulamadık.

Bu durumu İzmir’deki ekibiyle paylaştığında hepsinin aklına tek adres geldi:

- Şu anda SwissOtel markasıyla hizmet veren Efes Oteli var. Orada yapılamaz mıydı G-20 Ekonomi Bakanları toplantısı?

Zeybekci yanıtladı:

- Ben toplantının İzmir’de olmasını çok istedim. Ancak, Efes dahil, bir otel daha gündeme aldık. İki otel de yeterli görülmeyince toplantıyı İstanbul’a kaydırdık.

Konu turizmden açılmışken Antalya ile İzmir arasındaki uçuruma dikkat çekti:

- Antalya, 19 milyon turiste ulaştı. İzmir, 1 milyon turist çekebiliyor. Bu kadar az turist İzmir’e yakışmıyor.

Haberin Devamı

İzmir’in turizmdeki cazibesine işaret etti:

- Kültür ve inanç turizmi, sağlık turizmi, spor turizmi, hepsi için İzmir önemli merkez. Doğru planlamayla, yeni bir turizm master planı ile turizmde İzmir’in çıtasını daha yukarı taşımak mümkün.

Bir de İzmir’deki
imar konusunun altını çizdi:

- İzmir’de imar barışına başvuru oranı yüzde 19’u buldu. İzmir bu konuda Türkiye lideri görünüyor. Bu durum kentteki çarpık yapılaşmayı ortaya koyuyor.

Yerel seçim, İzmir’de turizm açısından cazibeyi yükseltecek projeleri tetikler mi?

 

Yazarın Tüm Yazıları