‘Çalsın Sazlar’ teoride iyi de...

Haberin Devamı

‘Çalsın Sazlar’ teoride iyi de...
5 üzerinden 2 yıldız

Kayıp giden bir hafızanın ardında nasıl bir saklı geçmiş olabilir? Nesli Çölgeçen’in yazıp yönettiği ‘Çalsın Sazlar’, şimdiki zamanla geçmiş arasında gidip geiyor. Biri meyhaneci (Barba) diğeri klarnetçi (Mahir) iki çocukluk arkadaşıyla hayatlarında beliren bir kadının öyküsüne odaklanan film, doğrusu beklentileri karşılamıyor. Malum Çölgeçen’ien yönetmenlik yolculuğu ‘Kardeşim Gibi’ muhteşem bir dramayla başlamıştı (‘rahmetli’ Özcan Özgür’ün performansı unutulmazdı), sonrasında ‘Züğürt Ağa’ ve ‘Selamsız Bandosu’ gibi iki klasik gelmişti. Lakin Çölgeçen’in yakın zaman adımlarında benzer etkilere rastlayamıyoruz. ‘Oyunbozan’ belki aksiyon sahneleriyle ilgi çekiciydi, ‘Denizden Gelen’ de insani bir soruna el atmasıyla kayda değerdi. Lakin ‘Çalsın Sazlar’ zaman zaman çekici bir hal alsa da genel olarak ortalamayı aşamıyor. Özellikle ‘şimdiki zaman’ bölümleri sırıtıyor.

Haberin Devamı

Oysa kâğıt üzerinde bu ülke tarihinin geçmiş günahlarından biriyle hesaplaşma çabası var ve keşke film, teoride aldığı alkışı sinemasal boyutta da sürdürecek bir yapıta dönüşseydi.

Yönetmen: Nesli Çölgeçen
Oyuncular: Belçim Bilgin, Engin Hepileri, Caner Cindoruk, Nil Günal, Can Kolukısa, Devrim Yakut, Serhat Özcan
Türkiye yapımı

Yazarın Tüm Yazıları