Dünyayı kurtaracak kargoyu bekliyorlar

Havacılık sektörü koronavirüs aşısının kullanılabilir hale gelmesini bekliyor. Aşı bütün onayları aldıktan sonra iş nakliye konusuna gelecek. Kargo uçakları aşıyı sipariş veren ülkelere dağıtmak için hazır bekliyor. Kıran kırana bir kargo savaşı başlayacak. Dünyanın en hassas bu gönderisi için en uygun koşulların ayarlanması adına hava kargo şirketleri ciddi çalışmalar yapıyor. Bilim insanları ile ortaklaşa hareket ediyorlar.

Haberin Devamı

Dünyada şu anda ciddi sonuca yaklaşmış tam 120 koronavirüs aşısı çalışması var. Bu aşılardan bazıları onay noktasını bile geçti. Almanya, Rusya, Çin, İngiltere ve Almanya bağlantılı Amerika bu yarışın ana bayrağını taşıyorlar. Bu aşılardan bazıları insanlığı kurtaracaklar. Dünyayı kasıp kavuran salgının durmasını sağlayacaklar. Elbette bu aşılar sayesinde havayolu yolculuğu yeniden doğacak. Yerde duran binlerce uçak uçacak ve milyonlarca insan gidecekleri yerlere elleri yüreklerinde kalmadan yeniden gidebilecekler. Aralık ayının ortaları ya da sonrası, en geç 2021 yılının başların aşılar ülkelere dağıtılacak. Yani sipariş veren, elini çabuk tutan, doğru organizasyon yapan ülkelere doğru milyonlarca aşı yola çıkacak. Aşı yeterince üretildiğinde iş nakliye konusuna gelecek. Bütün aşılar imalatçı kuruluşların belirlediği soğuk zincir şartlarında gönderilecek. Bu gönderim için birinci sırayı hava kargo şirketleri alıyor.

Dünyayı kurtaracak kargoyu bekliyorlar

BİZ HAZIRIZ

Haberin Devamı

Türk Hava Yolları’nın pandemide mali yükün büyük bölümünü sırtlayan yani para kazandıran kolu Turkish Kargo. THY filosuna kattığı Boeing 777F uçakları ile dünyada altıncı en büyük kargo uçağı kapasitesine sahip bir şirket. Bugün dünyanın lider kargo şirketlerinden biri. Şirketi doruğa taşıyan isim de THY Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, hava kargo olarak aşıların nasıl taşınacağını şöyle anlattı:

PLANLAMA YAPILACAK

“Farklı bio-teknolojilerle geliştirilen aşı tiplerinin -70 °C’den +15°C’ye kadar farklı ısı aralıklarında korunması gerekiyor. Bu standartlar, hava kargo taşımacılığında -20° C’ye kadar ısı aktif ve pasif konteynerler ile sağlanabilmekte. Bunun altındaki ısı aralıklarına sahip gönderileri, üretici firmalar normal koşullarda bir haftaya kadar dayanıklı özel paketler içerisinde sevk edebilmektedir. Bunun için ilaç firmaları, bu aşıların +2/8 °C ya da +15/25° C’de de taşınabilmesi için gerekli testler ve paket inovasyonları üzerinde çalışmaya devam ediyorlar. Diğer yandan global hava kargo sektörünün çatı organizasyonu TIACA, aşı ve ilaç üreticilerinin de üye olduğu uçtan uca hava lojistiği çözümlerine odaklanan Pharma.Aero ile birlikte, üretilen aşıların global ölçekte dağıtımı konusunda ‘Project Sunray’ adında ortaklaşa bir proje başlattı ve Turkish Cargo da bu projenin ana katılımcılarından biri. Bu proje çerçevesinde, aşı senaryoları ve hazırlıklarına ilişkin düzenli araştırmalar, görüşmeler yapılmakta analiz ve hazırlıklar devam etmekte. İlerleyen süreçte bu kapsamda aşı taşımalarının ihtiyaç duyacağı ısı ve elleçleme standartları, transit süreler, konteyner sayısı, tonaj bilgileri, günlük tahmini taşıma miktarları, muhtemel taşıma hatları vb. hep birlikte değerlendirilip planlamalar yapılacak. İlk aşamada eylül ve ekim aylarında faz 3 klinik deneyler kapsamında Avrupa ve Çin merkezli muhtelif ilaç şirketlerinin geliştirdiği aşılar, Turkish Cargo tarafından yurtdışından aktif konteynerler ile taşınarak T.C. Sağlık Bakanlığı’na teslim edildi.”

Haberin Devamı

30 YILLIK DENEYİM

Dünyayı kurtaracak kargoyu bekliyorlar

Turhan Özen, Turkish Cargo’dan Sorumlu THY Genel Müdür Yardımıcısı 30 yıla yaklaşan iş deneyimi; satış, pazarlama, iş geliştirme, lojistik ve tedarik zinciri konuları olmak üzere geniş bir sektörel tecrübeyi içeren Turhan Özen, orta ve lise öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde yaptı. Boğaziçi Üniversitesi’nde aldığı işletme eğitiminden sonra yüksek lisansını Koç Üniversitesi Exectutive MBA programı ile tamamladı. Koç Grubu’nda ve TNT Lojistik şirketinde yönetici olarak çalıştı. CEVA Lojistikte satıştan sorumlu başkan yardımıcısı oldu. Global İlaç ve Sağlık Sektörü başkanlığına atandı. Turhan Özen, Aralık 2016’da THY’de kargodan sorumlu genel müdür yardımcılığı görevine getirildi. Özen, küresel hava kargo sektörünün çatı derneği TIACA’nın (The International Air Cargo Association) yönetim kurulu üyesi olup, TIACA ve Pharma. Aero’nun aşı dağıtımına destek olmak üzere yürüttüğü Project Sunray’in de global koordinatörlüğünü yapıyor. Turhan Özen, iyi derecede İngilizce ve Fransızca bilmekte. Evli ve iki çocuk babası.

Haberin Devamı

SOĞUK ZİNCİRDE İKİ ANA HAVA ÜSSÜ

Turkish Cargo, Atatürk Havalimanı’nda 70 bin metrekare alan üzerinde faaliyet gösteren mevcut kargo terminaline ek olarak, 2019 başında İstanbul Havalimanı’nda 60 bin metrekare alan üzerine kurulu uydu tesisini de hayata geçirdi. Böylece her iki havalimanında Dual Hub olarak hizmet verir hale geldi. Şirket, son dört yıl içinde yüzde 2’lerde olan global pazar payını yüzde 5 seviyelerine çıkararak, dünyada hava kargo ile taşınan her 20 yükten birini taşıdı. Bu büyümede ilaç ve soğuk zincir başta olmak üzere özel kargo taşımalarıyla ilgili süreçlerin ve altyapının gelmiş olduğu seviyenin katkısı büyük oldu. Uzun yıllara dayanan özel kargo taşıma tecrübesine sahip şirket, ilaç taşımacılığı için tasarladığı ve tüm global standartları sağladığı ‘TK Pharma’ ürünü ile pandemi dönemi boyunca dünyanın dört bir yanına yoğun şekilde ilaç taşıması gerçekleştirdi. Ocak-eylül ayları arasında 40 bin tonun üzerinde ilaç, sağlık ürünü ve tıbbi ekipman taşıdı. Her iki havalimanında bulunan tesislerinde ilaç taşımalarında en yüksek standartları belirleyen IATA PHARMA CEIV ve GDP sertifikalarına sahip olan Turkish Cargo, Mumbai, Brüksel, İstanbul, Singapur, Dubai, Basel, Londra ve Amsterdam gibi önemli ve sertifikalı destinasyonlara ilaç taşıyarak, 400’den fazla destinasyon arasında küresel ilaç koridoru oluşturdu.

Haberin Devamı

BU KARANLIK NE ZAMAN BİTECEK

İstanbul Havalimanı yolunun büyük kısmı karanlıklar içinde. Aydınlatma olmayan yollarda kenarlara konan kedigözleri ise ya yok ya da olan yerlerdekiler ise çamurlu olduğu için işe yaramıyor. Hele havanın yağmurlu olduğu günler zifiri karalık kaza pusuları kuruyor. Yanınızdan hızla geçen TIR’ların otobüslerin lastiklerin püsküren sular ya da çamurlar önünde tam bir karanlık yaratıyor. Hele Kuzey Marmara Otoyolu’nun Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne giderken gişeler yaklaştığında bir den gün ışığı aydınlatmalar gözlerinizde bir şok etkisi yaratıyor. Bana göre uluslararası havalimanına giden bir otoyolun ki, artık şehrin içinde kalmış bir yolun bu kadar karanlık olmasını anlamak mümkün değil. Birçok noktada karanlık yüzünden ölüm pusuları kuran yolun aydınlatılması için hiçbir çaba harcanmıyor. Kedi Gözlerinin de temizlenmemesi, yağmurlu havalarda çok ciddi sorun yaratıyor. Yolun işletmecisi İCA artık bir an önce harekete geçmeli. Yolun yoğun kullanılan bu bölümünün aydınlatılması için gereken yatırımın yapılması gerekiyor. Umarın bir büyük felaket olmadan bu yatırım yapılır.

Yazarın Tüm Yazıları