9 ayda 26 milyon 901 bin yolcuya hizmet verdi: Rekortmen havalimanı

Antalya Havalimanı bütün zamanların rekorlarını kırdı. Yapısal olarak yönetilmesi çok zor bir havalimanı. İki dış hatlar binası var ve birbirlerine 2 bin 500 metre uzaklıkta. Çarpık yapılaşmanın ve mimari hatanın bir hali. Sistem, havalimanının yeni ortağı TAV’ın CEO’su Sani Şener’in sihirli kılıcının değmesini bekliyor.

Haberin Devamı

UZUN yıllardır gitmemiştim. Gittiğim zamanlarda da daha çok iç hatları kullanmıştım. TAV Kurumsal İletişim Direktörü Bengi Vargül ile gittim ve her yerini gezdim. Şubat 2018’de IC İçtaş şirketi havalimanındaki yüzde 49 hissesini 360 milyon Euro karşılığı TAV Havalimanları Holding’e sattı. Hissenin geri kalan kısmına sahip olan Alman Fraport ise yoluna devam kararı aldı. Bu ortaklık eşit haklara sahip işletme sözleşmesinin devam edeceği 2024 yılına kadar sürecek gibi görünüyor. Çünkü Almanlar burayı çok seviyor. 1960’da hizmete giren Antalya Havalimanı toplam alanı 178 bin metrekareye ulaşan iç ve dış hatlar terminalleri ile aynı anda birbirinden bağımsız iniş ve kalkış yapılabilen iki paralel pistiyle 2017 yılında yaklaşık 26 milyon yolcuya hizmet verdi. Ama bu yıl ciddi bir rekor kırdı. Havalimanında 28 yolcu köprüsü, 104 uçaklık park pozisyonu ve 186 adet check-in masası var.

Haberin Devamı

9 AYDA YÜZDE 27 ARTTI

9 ayda 26 milyon 901 bin yolcuya hizmet verdi: Rekortmen havalimanı

Antalya Havalimanı bu yılın ilk dokuz ayında, toplamda iç ve dış hat birlikte 26 milyon 901 bin yolcuya hizmet verdi. Dış hat yolcusu geçen yıla göre yüzde 27 artarak 21 milyon 55 bine ulaşırken, iç hat yolcusu da yüzde 6 artışla 5 milyon 846 bin olarak gerçekleşti. Avrupa Havalimanları Birliği ACI-Europe verilerine göre, Antalya Havalimanı, Avrupa’da 25 milyon ve üzeri yolcuya hizmet veren Avrupa’nın en büyük havalimanlarının oluşturduğu ‘Grup 1’ havalimanları arasında, 2018 Temmuz ayı sonu itibarıyla en fazla büyüyen havalimanı olarak derecelendirildi. Ağustos ayında Eurocontrol İstatistiksel Referans Bölgesi’nde charter uçuşlarda Antalya Havalimanı günlük ortalama 153.6 kalkışla ve bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artış gerçekleştirerek ilk sırada yer almıştır.

1722 KİŞİ ÇALIŞIYOR

2018 yılı eylül ayı sonu itibarıyla Antalya Havalimanı’nın rekor yılı olan 2014 yılı yolcu sayısının yüzde 6.7 üzerinde yolcu sayısına ulaşarak yeni bir rekora imza attı. Havalimanına dış hatlarda en fazla yolcu gelen beş ülke sırasıyla; Rusya, Almanya, Ukrayna, Birleşik Krallık ve Polonya oldu. 2018 en yoğun yıl olarak gözlemlense de TAV’ın el koymasıyla doğru slot uygulaması sonucu en yoğun saatlerde kapasite problemi yaşamayan bir yıl yaşanıyor. Havalimanı Eş Genel Müdürler; TAV tarafında Deniz Varol, Alman Fraport tarafında ise Gudrun Teloeken var. Fraport yarı hisseyi TAV alınca hemen Frankfurt havalimanında en üst düzeyde görev yapan Teloeken’i atamış. Antalya terminal işletmecisi olan Fraport TAV ortaklığı bu büyük operasyonu toplam 520 personel ile yürütmekte. Ayrıca terminal işletmenin sorumluluğunda olan güvenlik, temizlik ve yemek gibi destek hizmetlerinde toplam 1722 kişi çalışıyor.

Haberin Devamı

SADECE HAVALİMANI DEĞİL TANITIM DA YAPIYOR

9 ayda 26 milyon 901 bin yolcuya hizmet verdi: Rekortmen havalimanı

TAV Kurumsal İletişim Direktörü Bengi Vargül, terminal işletmeciliğinin yanında Antalya bölgesinin tanıtımı ve kalkınmasına destek olmak üzere birçok strateji geliştirdiklerini belirterek, “En yeni ortaklık, bu kapsamda yeni bir tanıtım-pazarlama departmanı kurdu. İlk adımı atıldı. Yeni havayollarını Antalya’ya getirmenin yanı sıra bu yönetim yeni pazarlama ekibiyle yerel paydaşlarla işbirliği halinde çok sayıda kültürel ve tanıtım odaklı bölgeyi tanıtacak projelere destek verme kararı aldı” diyor.

YEME-İÇME ALANLARINDA DİSİPLİN YOK

HAVALİMANINI gezerken TAV Genel Müdürü Deniz Varol’a, “Allah yardımcın olsun” dedim. Çok geniş bir arazide farklı ve çok sorunlu binalardan oluşan havalimanını yönetmek gerçekten zor görünüyor. Kat kat çıkılan dış hatlar binalarının içleri hovardaca kullanılmış. Gereksiz büyüklükte lunaparkı hatırlatan çocuk oyun alanları yapılmış. Oysa havalimanında insanlar zaten çok az kalıyor. Yeme içme alanlarının bir disiplini yok. Bazı mağazalar, Tahtakale’nin ara sokağındaki Çin pazarları gibi. Gün ışığından yararlanılması için yapılmış çatı aydınlatmalarının eğimlerden dolayı temizlikleri çok sorunlu. Binaların içleri aydınlatmalar artırılmış olsa bile kasvet verici. Güneşli müthiş bir kente gelindiği havasını vermiyor. Yani baştan sona proje yanlış.  Bir tek iyi yapılan şey, dış hatlar terminalinden birinin girişindeki otobüs peronları. Bu da turla gelenler için rahatlık.

Haberin Devamı

20’DEN FAZLA ORGANİZASYONA KATILIYORUZ

9 ayda 26 milyon 901 bin yolcuya hizmet verdi: Rekortmen havalimanı

SERKAN Karahatay, Fraport TAV Antalya Havalimanı Ticaret ve Pazarlama Direktörü, “Antalya’yı tanıtmak için yıl boyunca 20’den fazla turizm ve havacılık organizasyonuna katılıyoruz. İki ana hedefimiz var: kış trafiğini geliştirmek ve 5 saatlik uçuşların ötesinde yeni coğrafyalardan direkt uçuş başlatmak. 50’ye yakın havayoluna ulaşıp adına Kış Destek Programı’mızı tanıttık. Aldığımız geri dönüşler Antalya tarihinin en iyi kasım-mart periyodunu göreceğimizi gösteriyor. Antalya’da turizmin 12 ay sürebilmesi için önemli bir gayret sarf ediyoruz. ”

ÇEVRE DOSTU HAVALİMANI

AYT, Uluslararası Havalimanları Konseyi – Avrupa (ACI Europe) tarafından başlatılan “Havalimanı Karbon Akreditasyonu” programında en üst düzey olan “Neutrality Level 3+” seviyesinde yer alıyor. Aynı zamanda “Yeşil Havaalanı” sertifikasına sahip.

 

Yazarın Tüm Yazıları