"Osman Müftüoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Osman Müftüoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Osman Müftüoğlu

Üzümün sapı mı çöpü mü?

Bazı besinler binlerce yıldır hep sevilmiş, önemsenmiş, “sağlıklı ve faydalı gıdalar” listesinin değişmezleri arasına girmiştir. Üzüm de bunlardan biridir. Üzümde iki mucize bileşik var, ikisi de harika: Biri resveratrol, diğeri proantosiyanidinler.

Resveratrol bir “uzun ömür” ve “sağlık” mucizesi. Dr. Sinclair’in araştırmaları ile sağlamlık genlerini aktive ettiği (sirtüinler) anlaşılan inanılmaz bir molekül. Resveratrol üzümün çekirdeğinde de, kabuğunda da var, hatta asma yapraklarında bile bulunabiliyor.
Proantosiyanidinler ise “siyah” veya “mor mucize”ler. En iyi kaynakları üzümün (siyah) çekirdeği. Amerikan çam kabuğundan (pine bark) da elde edilebiliyorlar. Proantosiyanidinler mükemmel antioksidanlar. İltihabı baskılayan, belleğe zirve yaptıran, damarlara keyif veren maddeler.
Bütün bu faydalar için günde 7-8 taze veya kuru üzüm tanesi veya 1-2 çay kaşığı üzüm çekirdeğini öğütüp yoğurda karıştırdıktan sonra afiyetle yemeniz yeterli.

Sodyum / potasyum oranımız neden bozuldu

Daha çok sodyum, daha az potasyum kazanımı sağlığımızın önündeki mühim tehditlerden biridir. Bu dengesizliğin pek çok olumsuz sonucu var. Mesela “hipertansiyon” tehdidi bunların ilkidir. Bu tehdidin hemen ardından “asidoz” yani “asit yükünün artıp alkali gücün azalması” gelmektedir. Bitmedi!
Daha çok sodyum, daha az potasyum daha zayıf kalp kası, daha sorunlu damarlar, daha güçsüz böbrekler anlamına da gelmektedir.
Unutmayın uzun ve sağlıklı bir ömrün gözden kaçan ayrıntılarından biri de daha az sodyum yükü ve daha çok potasyum gücü demektir. Doğal beslenin, katkısız gıdalar tercih edin. Tuz kullanımınıza sınır getirin. Potasyum zengini besinler (muz, kayısı, şeftali, patates, yeşil yapraklı sebzeler) daha sık yiyin.

Mitokondrileriniz  yorulunca bakın neler oluyor?

◊ Daha çabuk yorulursunuz.
◊ Kas gücünüz azalır.
◊ Daha zor uyur, daha güç uyanırsınız.
◊ Uykularınız sizi yeterince dinlendiremez.
◊ Daha sık mikrobik hastalık kaparsınız.
◊ Unutkanlığınız artar, konsan-trasyonunuz azalır.
◊ Kansere direnciniz azalır.
◊ Otoimmün hastalıklara (Haşimato,
vitiligo) daha
kolay yakalanırsınız.
◊ Egzersiz kapasiteniz
azalır.

X