"Nilgün Gedikoğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nilgün Gedikoğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.

Nilgün Gedikoğlu

İstanbul'u dinliyorum

12 Şubat 2001

Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

Yakacak yardımı

BAKIRKÖY

Bakırköy Belediyesi Çevre Koruma Müdürlüğü bünyesinde Sevgi Yumağı Projesi kapsamında dar gelirli, 65 yaşın üzerindeki Bakırköylü’lere yakacak yardımı yapılıyor. Bakırköy'deki parklardan,

yol kenarlarından ve talep üzerine evlerin bahçelerindeki kurumuş ağaçlardan budama yolu ile elde edilen odunlar, Park ve Bahçeler Müdürlüğü'ne bağlı ekiplerce Sevgi Yumağı'nın Osmaniye'deki deposuna getiriliyor, yakılabilecek boyutlara getiriliyor ve 500'er kg olarak teslim ediliyor. Çevre Koruma Müdürü Ramazan Sırma, Sevgi Yumağı'na gönüllülerin destek verebileceklerini ve bu konuda istekli vatandaşların aşağıdaki telefonlar aracılığı ile başvuruda bulunabileceklerini belirtti:

(212) 543 71 95, (212) 570 03 82

(212) 583 09 56, (212) 542 00 15.

İETT hattı isteniyor

FATİH

Fatih, Kocamustafapaşa, Arabacı Beyazıt Mahallesi Muhtarlığı'ndan bir faks aldık. Semt sakinlerinin İETT'den bir dileği dile getiriliyor. Öğrenciler, hastaneye gidenler ve

semt halkı Kocamustafapaşa-Beşiktaş güzergahında büyük sıkıntı çekiyor. Bu güzergahta dört araç değiştirmek zorunda kalan yolcular, ilgililerin Beşiktaş-Kocamustafapaşa hattı koyarak kendilerini bu sıkıntıdan kurtarmalarını istiyor.

Yeşil alana park ediyorlar

YEŞİLKÖY

Yeşilköy çarşamba Pazarı müşterilerinin araçlarını tren geçidinin altına, Forya'ya dönen yoldaki yeşil alana park etmeleri, yeşil dostu semt sakinlerini üzüyor. Sözkonusu yeşil alandaki teller kesilmiş ve araçların girmesi sağlanmış. Fidanların araçlar yüzünden hasar gördüğünü belirten okurlarımız, pazar müşterilerinin bu konuda duyarlı olmasını ve ilgililerin de önlem almasını istiyorlar.

Esnaf mağdur

KASIMPAŞA

Kasımpaşa Bahriye Caddesi esnafı adına arayan bir okurumuz, belediyenin bir uygulaması yüzünden bütün esnafın mağdur edildiğini anlattı. Geçen yıl kaldırımların yenilenerek genişletildiğini söyleyen okurumuz, şimdi de kaldırıma

araba çıkmasın diye beton direkler dikilmekte olduğunu bildirdi. Okurumuz, sözkonusu caddede park yeri veya cep olmadığını söyleyerek esnaf olarak mal getiren araçların gelememesi yüzünden mağdur olduklarını, ilgililere dilekçelerle başvurduklarını ancak sonuç alamadıklarını belirttti.

E-mail: ngedik@hurriyet.com.tr

Tel: 0 800 219 60 48 Faks: 0 212 677 03 98

Yazının devamı...

İstanbul'u dinliyorum

5 Şubat 2001

Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

Arsada hem pislik, hem tehlike.

BOSTANCI

Bostancı'dan arayan bir okurumuz, Kocayol Caddesi, Şebnem Sokak'taki bir arsanın durumunu anlattı. Boş olan arsa dört yıldır kamyonlar, TIR'lar ve tankerlerin park yeri haline gelmiş. Okurumuz, özellikle tankerlerden sızan yağın pislik yarattığını, pislik kadar tehlikeli bir durumun da ortaya çıktığını belirterek, başvuruları sonucunda arsaya park yasağı getirildiğini, ancak kimsenin buna uymadığını anlattı. Öte yandan arsanın temizlenmesi konusunda belediyenin harekete geçtiğini söyleyen okurumuz, tankerler ve diğer ağır vasıtaların park etmesi yüzünden tam temizlik de yapılamadığını anlatarak bu duruma bir çözüm getirilmesini istedi.

HERKESİN DİKKATİNE

Umut çocuklarının ihtiyaçları

Umut Çocuklarının gönüllü annesi Fatoş Yapar'dan bir e-mail aldık. Aktarıyoruz:

Şu anda sokaklarda yaşamlarını sürdüren çocuklarımız için Gece Barınağı, Banvet'in katkılarıyla tamamlanmak üzere. Dört katlı binamızın içi çocuklarımız için özel olarak yapılmakta. Fakat yaşamlarının bundan sonraki bölümü için yardıma ihtiyacımız var. Birazdan aşağıda okuyacağınız ihtiyaç malzemelerinden önce, biliniz ki en çok; ama en çok sevgiye ihtiyaçları var. Haydi ne duruyorsunuz, hep birlikte yüreklerimizle onları saralım. Sevmeyi biraz olsun biliyorsanız her şey çok kolay. Haydi!

Çocuklarımızın ihtiyaçları:

İkişer kişilik 15 adet ranza.

90 adet çarşaf, nevresim, yastık kılıfı ve yastık (Dikilebilecek kumaşa ihtiyaç var.)

60 adet battaniye.

Video.

VCD.

40 kişilik masa, sandalye.

40 kişilik çatal, bıçak, kaşık, bardak ve tabak (yarısı temin edildi)

Tencere ve mutfak eşyaları.

Çaydanlık.

Halı.

Perde (dikilecek kumaşa ihtiyaç var).

Koltuk.

Temizlik malzemeleri (Deterjan, el sabunu, tuvalet kağıdı, şampuan, tuvalet fırçası, çamaşır suyu, diş fırçası, diş macunu, tıraş malzemesi, ayna, bulaşık deterjanı vs).

Bilgisayar.

Havlu (el ve banyo için).

Demir sıkmalı paspas kovası.

Masa örtüsü, Amerikan servisi (dikilecek kumaşa ihtiyaç var).

10-22 yaş arası erkek çocuklarımız için iç ve dış giysi.

Belli bir adreste topladığınız yardımlarınızı fuyildiz@anet.com.tr adresine, telefon numaranızı da ekleyerek bildirirseniz adresinizden bizzat gelerek alabilirim. Maddi olarak doğrudan yardım beklemiyor, fakat çocuklarımızı, hiçbir şey yapamıyorsanız bir hafta sonu yemeğe, sinemaya, oyun oynamaya götürebilirsiniz. Görseniz öyle güzel, öyle içtenler ki... Herşeyden önce gerçekten sevgimize ihtiyaçları var. Ancak sevgiyi parayla karıştırıp, acıyarak dilenen ve arabalarınızı temizlemek isteyen çocuklara parasal yardımda lütfen bulunmayınız, uyuşturucu madde kullanarak genç yaşlarında yaşlanmalarına yardımcı olmayınız. Ben gönüllü anneleri olarak, beni tanımadan bu metni okuyanlara da kocaman sarılıyorum.

Sevgilerimle.

Fatoş Yapar. fuyildiz@anet.com.tr

TEL: 0 800 219 60 48 FAKS: 0 212 677 03 98

E-MAİL: ngedik@hurriyet.com.tr

Yazının devamı...

İstanbul'u dinliyorum

29 Ocak 2001

Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Posta hizmeti yok

SARIGAZİ

Sarıgaziye altı ay önce taşındığını belirten bir okurumuz gönderdiği e-mail'de, postaların ev adreslerine teslim edilmediğini söylüyor. Postanın bölgedeki herhangi bir market ya da bakkala bırakıldığını, bakkalların da koliler halinde postayı kapılara bıraktığını ifade ederek postayla gelebilecek önemli evrakların başkaları tarafından görülebileceğini, hatta zarar görebileceğini belirtiyor.

Okurumuz postasını kontrol etmek için gittiğinde başka insanlara ait bankadan ya da devlet dairelerinden gelmiş postaların açıldığını hatta kimilerinin yırtıldığını görmüş.

Sorunu Ümraniye Postanesi Dağıtım Servisi'ni arayarak aktardığı yetkililer bölgedeki insanların kendi adreslerini bilmediklerini ve bu yüzden sorun çıktığını söylemiş. Okurumuz ise kendi adresinin belli olduğunu belirterek postalarının adresine gönderilmesini istemiş. İki üz kez postası evine ulaşan okurumuz, bundan sonra herşeyin eskisi gibi olduğunu ve artık evine posta ulaşmadığını belirterek, aylar önce adresine postalanan bir banka kartının kayıp olduğunu ifade ediyor.

BİR ÖNERİ Pil atıkları

İTü öğrencisi bir okurumuz gönderdiği e-mail'de önemli bir konuya değiniyor. Belediyenin koyduğu atık pil kutularına her türden çöp atıldığını söyleyerek, çevre için çok zararlı olan atık pil konusunda toplumun yeterince bilinçli olmadığı kanısında olduğunu belirtiyor. Bunun için de bir önerisi var: Belediyenin atık pilerin zararı konusunda halkı bilgilendirmek için afiş ya da broşür hazırlaması.

Bir pazar erkenden

AVCILAR

Avcılar Morlale Sokak sakinleri adına e-mail gönderen bir okurumuz, haftanın tek dinlenme gününün beklenilenden çok erken ve gürültülü başlamasından yakınıyor. Dün sabah 08.30'da

büyük bir gürültüyle uyanan sokak sakinleri İSKİ'nin gürültülü iş makineleriyle yaptığı çalışmadan çok rahatsız olmuşlar. Okurumuz, tatil günlerinde böylesine erken saatlerde çalışma yapılmaması konusunda ilgililerin duyarlı olmasını istiyor.

Beyaz Masa misafirperverliği

ZEYTİNBURNU

Zeytinburnu Belediyesi, diğer ilçe belediyelerine örnek olacak yeni bir uygulama başlattı. Belediyeye işi düşen ya da bir sorunu için belediyenin Beyaz Masa'sına başvuran Zeytinburnulular, belediye görevlileri tarafından tam bir misafirperverlikle karşılanıyorlar. Çarşamba günleri Beyaz Masa servisine başvuran vatandaşlar önce kahvaltı ikramıyla ağırlanıyor daha sonra Başkan Murat Aydın’la birebir görüşerek sorunlarını anlatıyorlar. Aynı gün öğleden sonra belediyeye başvuranlara ise meyve ve çay ikramı yapılıyor.

İki yılda 5025 başvuru

Sıra beklemeden ve konforlu bir ortamda sorunlarını anlatan vatandaşlar belediyenin bu uygulamasından memnunluk duyduklarını belirtiyorlar. Beyaz Masa görevlileri herhangi bir sorun için belediyeye bavşuran vatandaşlara birer de form doldurtuyorlar. Başkan Aydın, doldurulan formların hızlı bir şekilde incelenerek, vatandaşlara en kısa sürede cevap verdiklerini belirtiyor.

1999 yılının Ağustos ayından bu yana Beyaz Masa'ya 5025 başvuru yapıldığını kaydeden Aydın, 'Beyaz Masa vatandaşın belediyeyele ilgili sorunlarının çözümünde önemli bir işlev görüyor' diyor. Aydın, başvuran vatandaşların çoğunluğunun kendi mahalle ve ya da sokaklarındaki sorunlar için bir kısmının da özel sorunları için belediyeye başvurduklarını söylüyor.

Zeytinburnu Belediyesi internet araclığıyla da vatandaşın sorunlarının çözümüne yardımcı oluyor. Belediyenin web sayfasındaki başvuru formunu dolduran Zeytinburnulular, sorunlarını internet araclığıyla en kısa sürede yetkililere aktarabiliyorlar.

Başkan Aydın, Zeytinburnu halkının bundan sonra ilçenin önemli alışveriş ve eğlence merkezlerinden biri olan Olivium'da açılan Beyaz Masa'ya başvurarak, sorunlarını anlatabileceklerini belirtiyor. Aydın'ın verdiği bilgiye göre Olivium'daki Beyaz Masa iki ay önce hizmete girmiş ve alışveriş merkezine gelen ilçe halkı tarafından büyük ilgiyle karşılanmış. Metin YÜKSEL

Yazının devamı...

Istanbul'u dinliyorum

15 Ocak 2001
Dr. Nilgun GEDIKOGLU

3 Aydir elektrik faturasi gelmiyor

DIKILITAS, FATIH

Iki semtte, Fatih ve Besiktas-Dikilitas'ta ortak bir sorun var. Fatih, Ayvansaray, Karabas Mahallesi Bostan Sokak ile Besiktas, Dikilitas, Bestekar Sokak'ta oturanlar uc aydir elektrik faturalarinin gelmedigini belirtiyorlar.

Fatih'li okurumuz (Bostan Sokak, Asik Kutlu Apt.) faturalarin toplu halde cope atildigini gorenlerin oldugunu soyluyor da soyluyordu.

Yillardir voltaj dusuklugu

MECIDIYEKOY

Sisli , Mecidiyekoy Mahallesi'nde oturdugunu belirten bir okurumuz, Eski Osmanli Sokak'ta trafo eksikligi nedeniyle yillardir dusuk voltaj sorunu yasandigini belirtiyor. Okurumuz, voltaj dusuklugu nedeniyle evindeki butun elektrikli aletlerin bozuldugunu soyluyor ve yetkililere bircok kez yazili basvuru yapmis olmalarina ragmen bir sonuc alinamadigini ifade ediyor. Ustelik semtlerinde yeni yapilan konut ve is yerlerinin gitgide cogalmasi yuzunden sorunlarinin daha da arttigini belirten okurumuz, bir kac yil once insa edilen trafonun bir fark yaratmadigini soyleyerek ilgililerin konuya egilmesini istiyor.

Kapali duraga ihtiyac var

ISTINYE

Istinye, Iskele Duragi'nda bekleyen yolcular epey magdur durumda. Sutunlarimizda daha once de semt sakinlerinin sornlarini dile getirmistik. Ancak faks gonderen okurlarimiz bir gelisme olmadigini belirterek isteklerini yineliyorlar.

Istinye, sahil tarafindaki otobus duraginin acik olmasi, her seyden once hava kosullari yuzunden bekleyenler icin sorun. Ote yandan araclarin park etmesi yuzunden duragin ve bekleyenlrin fark edilmemesi yolcularin otobusleri kacirmasina neden oluyormus.

Okurlarimiz, yolun karsi tarafina yerlestirilen kapali duragin, sahil tarafina da yerlestirilmesi icin ilgililerin dikkatini cekiyor.

TEL: 0 800 219 60 48 FAKS: 0 212 677 03 98

E-MAIL: ngedik@hurriyet.com.tr

Yazının devamı...

İstanbul'u dinliyorum

15 Ocak 2001
Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

3 Aydır elektrik faturası gelmiyor

DİKİLİTAŞ, FATİH

İki semtte, Fatih ve Beşiktaş-Dikilitaş'ta ortak bir sorun var. Fatih, Ayvansaray, Karabaş Mahallesi Bostan Sokak ile Beşiktaş, Dikilitaş, Bestekar Sokak'ta oturanlar üç aydır elektrik faturalarının gelmediğini belirtiyorlar.

Fatih'li okurumuz (Bostan Sokak, Aşık Kutlu Apt.) faturaların toplu halde çöpe atıldığını görenlerin olduğunu söylüyor da söylüyordu.

Yıllardır voltaj düşüklüğü

MECİDİYEKÖY

Şişli , Mecidiyeköy Mahallesi'nde oturduğunu belirten bir okurumuz, Eski Osmanlı Sokak'ta trafo eksikliği nedeniyle yıllardır düşük voltaj sorunu yaşandığını belirtiyor. Okurumuz, voltaj düşüklüğü nedeniyle evindeki bütün elektrikli aletlerin bozulduğunu söylüyor ve yetkililere birçok kez yazılı başvuru yapmış olmalarına rağmen bir sonuç alınamadığını ifade ediyor. Üstelik semtlerinde yeni yapılan konut ve iş yerlerinin gitgide çoğalması yüzünden sorunlarının daha da arttığını belirten okurumuz, bir kaç yıl önce inşa edilen trafonun bir fark yaratmadığını söyleyerek ilgililerin konuya eğilmesini istiyor.

Kapalı durağa ihtiyaç var

İSTİNYE

İstinye, İskele Durağı'nda bekleyen yolcular epey mağdur durumda. Sütünlarımızda daha önce de semt sakinlerinin sornlarını dile getirmiştik. Ancak faks gönderen okurlarımız bir gelişme olmadığını belirterek isteklerini yineliyorlar.

İstinye, sahil tarafındaki otobüs durağının açık olması, her şeyden önce hava koşulları yüzünden bekleyenler için sorun. Öte yandan araçların park etmesi yüzünden durağın ve bekleyenlrin fark edilmemesi yolcuların otobüsleri kaçırmasına neden oluyormuş.

Okurlarımız, yolun karşı tarafına yerleştirilen kapalı durağın, sahil tarafına da yerleştirilmesi için ilgililerin dikkatini çekiyor.

TEL: 0 800 219 60 48 FAKS: 0 212 677 03 98

E-MAİL: ngedik@hurriyet.com.tr

Yazının devamı...

İstanbul'u dinliyorum

8 Ocak 2001
Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

Biz, araç kullananlar

NEDEN böyle duyarsızız? Araçlarımızı başkalarını mağdur edecek şekilde bırakma konusunda neden ısrarlıyız? Üstelik yaptığımız şey mutlaka bir gün bizim de başımıza geliyor, böyle olduğunda da öfke kusuyoruz ama başkalarını düşünmek gibi bir inceliği göstermiyoruz..

Bir okurumuz, gönderdiği faksında, Tepeüstü, Dr. Sadık Ahmet Hastanesi'nden eşi için ilaç aldıktan sonra hastanenin park yerinden bir türlü çıkamamış. Çünkü tam çıkış yapacağı yerde 34 JB 379 plakalı, beyaz Renault marka bir aracın park edildiğini görmüş. Doğal olarak hastaneye acil hasta yetiştiren bir hasta sahibine ait olduğunu düşünmüş. Hastaneye giderek anons ettirmiş, iki anonsa rağmen ses çıkmamış. Hastane personeli belli ki deneyimli. Okurumuza hemen karşıdaki markete de sormasını söylemişler. Bunun üzerine markete giden okurumuz orada da anons ettirmiş, ama yine ses çıkmamış.

Yaklaşık 20 dakika bekleyen okurumuz, elinde poşetlerle bir kadının araca yaklaştığını görünce durumu anlıyor ve haliyle sitemde bulunuyor. Nasıl bulunmasın ki, eşine ilaç yetiştirmek durumunda ve markete alışverişe giden bir kişinin düşüncesizliği yüzünden gecikmiş durumda.

Durum meydanda, alışverişe gidilirken hastane parkından çıkışı önleyecek şekilde araç park edilmiş.

Alışveriş sırasında anons yapılmış.

Bütün bunlara duyarsız kalınmış.

Okurumuz, sitemde bulununca ne cevap almış peki?

Bütün bu olup bitenle çelişmeyen bir cevap:

‘‘Ne olmuş yani, beş dakika markete gittim.’’

Okurumuz soruyor: Bu tip insanlara nasıl davranalım?

Ben bu sorunun cevabını bilemiyorum.

Bu, bir düşüncesizlik ise, düşünemeyen insanlara nasıl düşüneceği öğretilebilir mi?

Yok, bile bile yapılmışsa iyi niyet öğretilebilen bir şey midir?

E-mail: ngedik@hurriyet.com.tr

Tel: 0 800 219 60 48 Faks: 0 212 677 03 98

Yazının devamı...

İstanbul'u dinliyorum

25 Aralık 2000
Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

Bir köy üç sorun

BEYKOZ

Faks gönderen bir okurumuz, Riva Köyü'nde oturduğunu belirterek sorunlarını dile getiriyor: Kanalizasyon sularının köy meydanında göl gibi biriktiğini, aktığı zamanlar ise Riva Deresi ve oradan da Riva plajına aktığını bildiren okurumuz, bu soruna çare bulunmasını beklediklerini yazıyor.

Ayrıca, çöp arabaları olduğu halde, çöp konteynırlarında çöp biriktiğini, büyükbaş hayvanların yemlendiği noktalar haline geldiğini ve başıboş gezen büyükbaş hayvanlar yüzünden yolların pislik içinde olduğunu söyleyen okurumuz, sahipli ya da sahipsiz olsun sokaktaki köpeklerin ateşli silahlarla öldürüldüklerini de bildiriyor.

Yeşil görmek istiyoruz

BAHÇELİEVLER

Bahçelievler'e bağlı Siyavuşpaşa Mahallesi, Çeşme Sokak sakinleri adına bize faks gönderen bir okurumuz, sokaklarında belediyeye bağlı Park ve Bahçeler Müdürlüğü hizmet verirken büyük bir yeşil alana sahip olduklarını, ancak ağaçların kesildiğini bildiriyor ve yerine toprak saha yapıldığını belirtiyor. Ayrıca Veteriner Müdürlüğü'nün olduğu binanın yıkıldığını ve yerine sokak arasında Sivaşpaşa Spor Lokal binası ve çay bahçesi yapılmasına karar verildiğini duyduklarını belirten okurumuz, semt sakinlerinin yeşile ihtiyaç duyduklarını, ilgililerin bu konuda duyarlılık göstermelerini beklediklerini ifade ediyor.

Yoldaki demirler ve asfalt sorunu

NİŞANTAŞI

Nişantaşı'ndan faks gönderen okurumuz, iki soruna dikkat çekiyor. Birinicisi, Elhan Sokak ile Sadi Alantor Sokak ve kesiştiği noktalarda Valikonağı'na kadar çıkan yol üzerinde toptancı dükkanlarının yola çaktıkları demirler... Bunlara bir türlü çözüm bulunamadığını belirten okurumuz bu demirler yüzünden ayda 40 milyon TL. ödeyerek aracını otoparka koymak zorunda kaldığını bildiriyor.

İkinci sorunsa, Fulya'dan Valikonağı'na tek çıkış olan ve Teneke Mahallesi Yokuşu olarak bilinen yolun durumu. Son derece bozuk olan bu işlek yolun bir an önce onarılarak asfaltlanmasının gerektiğini belirten okurumuz bu iki konuya ilgililerin eğilmesini istiyor.

Yine kaçak kat

PENDİK

Pendik Doğu Mahallesi, Ayazma Mevkii, 100 pafta, 857 ada, 283 parsel no.'lu; E-5 Karayolu'na cephe, eski hayvan pazarındaki arsada bir hastane inşaatı yapılmakta olduğunu belirten okurumuz, binanın inşaat ruhsatı olduğunu ancak projesine aykırı olarak kendisine ait komşu parsele bitişik inşa edildiğini ve sürekli yanlara ve üzerine kaçak kat ilavesi yaptığını bildiriyor. Okurumuz defalarca yaptığı şikayet başvurularının dikkate alınmadığını belirterek hastane ruhsatı alması için iskan şartı, otopark alanı şartı olmasına rağmen bu binaya nasıl ruhsat verilyeceğini de merak ettiğini yazıyor.

Yazının devamı...

İstanbul'u dinliyorum

18 Aralık 2000
Dr. Nilgün GEDİKOĞLU

Sapasağlam binayı hasarlı kıldı

SARIYER

Yaşanılan deprem felaketinden sonra, özellikle araştırma yaparak, sağlamlığı su götürmez bir binada bir daire alıyorsunuz. Nihayet rahat uyku uyuyabileceğinizi düşünüyorsunuz.Sonra biri çıkıp binanın en alt katında, daire satma kaygısıyla kapı açmak için binanın ana taşıyıcılarından olan perde duvarı kırıp demirleri kesiyor... Nasıl isyan etmezsiniz?

Bize faksla ulaşan bir okurumuzun şikayeti, kendi sözleriyle aynen şöyle:

‘‘Ben Sarıyer Emlak Konut evlerinde oturuyorum. Evimizi yaklaşık dört ay önce aldık. Tüm araştırmalarımızı yaptık, zira geçen sene yaşadığımız felaketten sonra binaların zemin ve temelinin ne kadar önemli olduğunu kötü bir tecrübe ile anlamıştık. İki aydır bu binada güvenle otururken sitede bulunan, dekorasyon işi ile hiç alakası olmayan bir kişi yüzünden oturduğumuz blokta herkesin huzuru kaçtı. Çünkü bu kişi bizim bodrum katında bulunan spot daireyi satabilmek için binanın ana taşıyıcılarından olan perde duvarı kapı açmak amacıyla kırarak demirlerini kesti. Üstelik engel olmak isteyenlere de kullandığı aletleri gösterip tehdit ederek!

Herkesin binasını sağlamlaştırmak için uğraştığı bu zamanda böyle bir şeyi yapmak

hangi mantığa ve vicdana sığar anlamıyorum. Bu kişi hala yüzsüzce bu sitede oturuyor ve emlakçılık yapmaya devam ediyor. ‘‘Kimse bana karışamaz, diğer bloklara da yapacağım’’ diyor.’’

Site sakinleri her türlü yasal yola başvurmuş, zabıta gelmiş, ama kimse ona engel olamamış.

Belediyeden ekip gelerek duvarın, binanın % 25'ini taşıdığını bildirmiş.

Faksın gelişinden bu yana yaklaşık 25 gün geçti.

Okurumuzu arayarak durumun hangi aşamada olduğunu sorduk: Teknik Üniversite’den uzmanlar gelip yapılan işlemin tehlikesini belgeleriyle ortaya koymuş ve onarım için projelendirme gerçekleştirmiş.

Burası Türkiye

Bütün bu olup biten tek başına bir ‘‘vaka’’ ve haber netileğinde. Ama okurumuzun faksta bahsettiği bir şey var ki, mesleki açıdan da insanı isyan ettiriyor. Okurumuz, ‘‘Kendimi çok sahipsiz ve çaresiz hissediyorum bir kaç TV kanalının haber merkezlerini aradım ama bana cevap olarak ‘‘Hanımefendi burası Türkiye’’ dediler... ’’

‘‘Burası Türkiye’’ herhalde şu anlama geliyor: ‘‘Deprem olsun, eviniz yıkılsın, insanlar ölsün, o zaman haber değeri taşır’’.

Bu nasıl bir zihniyet?

21. Yüzyıl, büyük kent, hukukun üstünlüğü, etik vs. Bunlar illüzyon mu?

Bu şahsın yaptığı akıl alır gibi değil. Sapasağlam binaya hasar veriyor. ‘‘Beni kimse engelleyemez’’ diyor. Güvenle satın alınan dairelerde oturanları mağdur ediyor.

Bu nasıl bir, bir...

Söyleyecek söz bulamıyorum.

Evrim yolunda geç kalanlar filan mı var, aklıma başka hiçbir şey gelmiyor...

Yatalak hastalara havalı yatak

BAKIRKÖY

Sevgi Yumağı Projesi çerçevesinde 65 yaşın üstündeki yatalak hastalara havalı yatak veriliyor.

Bakırköy Belediyesi tarafından uygulanmaya başlanan Sevgi Yumağı Projesi'nden şu an ilçedeki 18 bin yaşlı faydalanıyor. Bakırköy Belediye Başkanı, bu 18 binin içinde 200'e yakın yatalak ve felçli vatandaşın bulunduğunu belirterek tümünü havalı yatak imkanından yararlandırmak istediklerini söyledi ve bu konuda gönüllülere ve hayırseverlerin büyük katkısı olduğunu bildirdi.

Hayırseverlerin başvurabileceği telefon numaraları: (0212) 570 02 82, 543 71 95, 542 86 94, 542 00 15 (Feryal Uluözyurt -Felçi ve yatalak yaşlılardan sorumlu görevli)

Yazının devamı...