"Nedim Bubik" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Nedim Bubik" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Nedim Bubik

Ülkemizde bir daha böylesi yaşanmasın

Bugün hain darbe girişiminin birinci yıldönümü.  Öncelikle tüm ülkeye geçmiş olsun dileğimi yineliyorum. 15 Temmuz’da ve her zaman canını vatanı için vermekten kaçınmayan şehitlerimizi saygıyla anıyor, ailelerine, yakınlarına sabır diliyorum. Başımız sağ olsun.

 

 

Bugünün son dileği

Canlarını vatanına siper eden gazilerimize de teşekkür edip sağlık diliyorum. Ve son dilek: 15 Temmuz son olsun. Ülkemizde bir daha darbe girişimi, kalkışma olmasın.  Ülkemizde hep güzellikler yaşansın.

BİR HATIRLATMA (12 saat ücretsiz ulaşım): İzmir Büyükşehir Belediyesi, 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü akşamındaki etkinliklere katılmak isteyenlere, bugün saat 19.00’dan yarın saat 07.00’ye kadar ücretsiz ulaşım hizmeti verecek. 12 saat otobüs, metro, İZBAN ve tramvaydan ücretsiz yararlanılabilecek. Büyükşehir Belediyesi bu akşam Konak Meydanı’nda toplanacak vatandaşlara kavurma, pilav, ayran, su ve çay ikram edecek.

--------------------------------

 

O iki şey ne olsun

Nasreddin Hoca heykeli ve Kordon’daki viyadüklerle ilgili iki görüş paylaşıyorum.  İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş’la ikisinin de kaldırılması gerektiğini savunduk.  Viyadüklerle ilgili görüşte New York örneği verilip bir öneri sunuluyor. Heykelin de kaldırılmasını istemeyen var.

 

SÖZ SİZİN

ÖNERİLER GÖRÜŞLER

Viyadükler farklı

değerlendirilebilir

 

“Alsancak’taki viyadük ayakları hakkında daha önce Sayın Demirtaş’ın gündeme getirdiği konu ile ilgili ilginç tespitiniz var. Kamu yöneticileri bunların yıkılmasına kamu zararı oluşur diye sıcak bakmıyor.  Bu bana ilginç bir çözüm önerisi hatırlattı.

New York’tan örnek

Oğlum New York’ta yaşadığı için her yıl giderim oraya. Manhattan Downtown’da eski, kullanılmayan atıl bir demiryolu  hattı vardı 2 kilometre kadar.
Bizim Kordon’daki viyadüklerden farkı çok daha uzun olması ve beton değil de çelik ayakların üzerinde olmasıydı.

En iyi proje ödülü


New Yorklular ne yaptı, biliyor musunuz? Orasını ‘dünyanın en iyi şehircilik yenileme projesi gerçekleştirilmesi ödülü’ alacak kadar iyi bir projeyle  rekreasyon, yürüyüş, dinlenme, güneşlenme terası haline getirdiler. Platforma çıkışı yer yer merdiven, yer yer de asansörlerle sağladılar.

Kordon’a da uygulanabilir


Alsancak’taki viyadüklerin de üzerleri düz bir hat haline getirilip New York’takinin minik bir benzeri şeklinde pekala kullanılabilir diye düşünürüm. Google’da ‘The High Line’ diye girerseniz ne demek istediğimi görsel olarak da anlarsınız.” (Levent ÇULLU)

NOT: Sayın Çullu’nun önerisi ilginç. Bir bölüm görsel indirdim, görüşlere sunuyorum.

 

--------------------------------------------------

 

 

O heykeli seven de var



Ben 65 yaşında dünyanın hemen bütün önemli şehirlerine gitmiş emekli bir makina mühendisiyim. Konu heykel ile ilgili "kaldırılsın" yorumlarını okuyorum ve eşimle birlikte çok üzülüyoruz. Öncelikle Nasreddin Hoca yalnız Akşehir'in değil, bütün Türkiye'nin bir ürünüdür ve dünyaca da ünlüdür.

Parlaklığı artırılsın

Böyle dev ve güzel bir eseri sahiplenmek ve geliştirmek gerekirken, gereksizliğini savunmak çok yanlış geliyor bizlere ve komşularımıza. Dünyamız öyle tekdüze ki, birden renk ve gülümseme katıyor insanlara. Ben görünce sevinç duyuyorum. Tek önerim üzerinin daha güneş ışıklarına dayanıklı kaliteli bir boya ile boyanarak parlaklığının artırılması.” (Fikret BAŞBUĞ)

NOT: Sayın Başbuğ’un görüşünü de tabii ki saygıyla karşılıyorum.  Ama ben Nasreddin Hoca’yı eleştirmiyorum, dev heykelinin İzmir’in girişine yakışmadığını savunuyorum.

 

 

Alo Fayton hattı

tam zamanında (!)

 

Geçen Çarşamba akşamı Alsancak’tan Güzelyalı’ya gitmeye kalkıştık. Saat 20.00 civarı. Otomobille yola çıktık. Talatpaşa Bulvarı’nda trafik sıkıştı. Adım adım ilerliyoruz. Yürüsek daha çabuk gideceğiz. Orduevi’ni geçtiğimizde sıkışıklığın nedenini gördük. İZSU çalışması vardı, yol tek şeride düşmüştü. Cumhuriyet Meydanı’nı geçtik, Konak’a geldik. Konak Pier’den itibaren tramvay çalışmaları kazısı. Ve evimize gidene kadar tramvay çalışmaları devam. Karataş’tan sonra bulvar otoyol gibi. Yaya geçitleri seyrelmiş… Bu arada yolculuk süresi bir saate ulaştı. “Olabilir, külfet yaşanmadan hizmet olmaz” dedik.

Ayrıntılı haberler

Ve Perşembe günü gazetelerde haberler…”Bu da ‘Ala Fayton’ hattı”,  “Alo! Bir fayton rica ediyorum”… Bazı gazetelerin sayfa manşeti. Haberlerin ayrıntısına girmiyorum. Atlar, faytoncular hakkında bilgi var. Numarası verilen telefon arayıp bilgi alınabiliyor, fayton istenebiliyor, özel günler için kiralanabiliyor…

Hata gibi geldi bana

Fayton İzmir için vazgeçilmez bir ayrıntı. Faytonlara çeki düzen verildiği de doğru. Ama kentin her yerinde, başta tramvay, altyapı çalışmaları sürerken, İZDENİZ’deki grev yüzünden deniz ulaşımı durmuşken, Büyükşehir’in ‘Alo Fayton’ duyurusu, bana zamanlama hatası gibi geldi.

 

BİR ALINTI

Naciye Ölçüm’den: Biri gelir seni sen eder, biri gelir seni senden eder... (Şems-i Tebrizi)

 

 

X