Turizmde doğru hedefle kitleyi bulmak zorundayız

HEP söylerim... Dalaman-Ortaca-Köyceğiz Turistik Otelciler ve Turizm İşletme Birliği (DOKTOB) Başkanı Yücel Okutur, turizm denilince ilk akla gelen isimlerdendir.

Haberin Devamı

Sektörün sıkıntılarını çekinmeden dile getirir, çözüm önerilerini sıralar, turizm için somut girişimler gerektiğine inanır, yeni pazarlar için çabalar. Nitekim Okutur, kimsenin aklında yokken, turizmin sıkıntılı dönemi atlatması için Hindistan’ı mercek altına aldı, oradaki fuarlara katıldı. Ve sezon öncesi Okutur’dan, “Marka olmak” başlıklı, turizmciye ders gibi bir yazı:
FARKLILAŞMAK GEREKLİ
“Turizm sektöründe yoğun bir rekabet var. Sadık müşterilere sahip olmak ve katma değer yaratmak için farklılaşmak gerekiyor. Bir marka, tüketiciyi çekebilecek ve onun ihtiyaçlarına cevap verebilecek ürünleri sunmak zorundadır. Türkiye turizmi çeşitliliği bakımından son derece şanslı. Denizler, göller, dağlar, kumsallar, tarihi eserler, antik kentler, müzelerdeki koleksiyonlar, termal kaynaklar, modern ve bakımlı tesisler, yemek ve eğlence kültürü açısından Türkiye mükemmel bir ürün seçeneğine sahip. Hizmet ve mimari yönden, dünyayla yarışabilecek ölçüde iyi yönetilen turistik tesisler var.
YOK PAHASINA PAZARLAMA
‘Türkiye’nin turizm ürünü’, orta ve alt gelir grubundan müşterileri çekmek üzere tasarlanıyor. Bunun sonucunda, güzel tesisler yok pahasına pazarlanıyor. Öte yandan, yüksek harcama potansiyeline sahip turistler; başta İtalya, Fransa, İngiltere, ABD ve İspanya olmak üzere kendi markalarını daha iyi pazarlayan ülkeleri tercih ediyorlar. Kaliteli tesislere yıllarca gitmekten hoşlanan bu grup için, Türkiye, zihinlerde bir kere gelinecek bir ülke olarak algılanıyor.
DOĞRU HEDEF VE KİTLE
Dünyada turizm tüketicisi değişiyor. Yeni turist tipi, yaşadığı tatilin hafızalardan silinmeyecek biçimde olmasını talep ediyor. Marka değerlerimizi yükseltmek istiyorsak, turizm ürünlerimizi de müşteri odaklı olarak tasarlamalı, tanıtmalı ve pazarlamalıyız. Turizmde doğru hedef ve kitleyi bulmak zorundayız.
UCUZ PAKETLER SIKINTISI
Herkes için her şey sunmak hayaliyle marka yaratılması mümkün olmaz. Türk turizmi geniş kitlelere ucuz paketler sunmak üzerine yapılanmasının sıkıntısını yaşıyor. Markalaşmanın en önemli sırrı memnun müşterilerin tavsiyesidir. Bu yüzden iletişime ve tanıtıma önem vermek gerekiyor. Oysa, hedef kitlelere nasıl ulaşılacağı belirlenmeden ve sonrasında onlara verilecek mesajları tasarlamadan marka yaratılmaz. Turizmde başarının kesin çözümü marka olmaktır.”

-----

 
BİR YANITLANMAYAN SORU

Haberin Devamı

Zübeyde Hanım
Vapuru ne olacak

Haberin Devamı

Turizmde doğru hedefle kitleyi bulmak zorundayız

SANIRIM yılın ilk ayında ben de değinmiştim, özetle anımsayalım: “Pasaport’ta uzun süredir bir vapur bağlı... Adı Zübeyde Hanım... Körfez’in eski vapur modeli... Eğitim ve müze gemisi... ‘Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ ile ‘Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ levhaları, girişte, ‘Girilmez’ yazısı var. Yanda da bakım nedeniyle ziyarete kapalı olduğu duyuruluyor. Herhangi bir bakım çalışması görülemiyor. Ve son soru: Zübeyde Hanım Vapuru ziyarete açılacak mı?”
ORADA ÇÜRÜYECEK Mİ
Şimdi sosyal medyada aynı vapurla ilgili görüş ve görüntülere rastladım. Vapurun yaklaşık beş yıldır bu halde olduğu öne sürülüyor. Görüntülerde de “tehlikeli atık” kutuları dikkatimi çekti, orada ne işi var acaba? Gerçekten de bu vapur ne olacak, orada durup çürüyecek mi, başka bir amaçla kullanılması düşünülüyor mu?

-----

SÖZ
SİZİN

Haberin Devamı

BİR DESTEK ÇAĞRISI
Askıda Oda’ya
bağış zamanı

Turizmde doğru hedefle kitleyi bulmak zorundayız

KEMİK İliği Transplantasyon ve Onkoloji Hastanesi Kurma ve Geliştirme Vakfı (KİT-VAK) bağışçı ve hayırsever katkılarıyla Ege Üniversitesi Tülay Aktaş Onkoloji Hastanesi, KİT-VAK Konukevi ve Dokuz Eylül Üniversitesi KİT-VAK Abdulrezzak Sancak Hasta ve Hasta Yakınları Konukevi’ni hasta ve yakınlarının hizmetine sundu.
YARDIM ELİ OLACAK
KİT-VAK Başkanı Ramazan Soncul hayırseverlerden fitre ve zekatlarıyla, bağışlarıyla, “Askıda Oda” uygulamasına destek istedi. Soncul, “Ramazan bağışları, hastane bahçelerinde, sokaklarda, ağaç altlarında, hastane koridorlarında, merdivenlerde gecelemek zorunda kalan, bir kap sıcak çorbaya, ılık bir duşa hasret ihtiyaç sahiplerine uzanan yardım eli olacaktır” dedi.
İŞTE ADRESLER
Hayırseverler, vakfın Talatpaşa Bulvarı No: 34 K: 3 Olgun Apt. Alsancak-İzmir adresinde bağış makbuz karşılığı bağış yapabilir. Halk Bankası İzmir Konak Şubesi IBAN TR86 0001 2009 7340 0016 0000 83 numaralı ASKIDA ODA hesabına fitre ve zekât yatırılabilir.

-----

Haberin Devamı

BİR YORUMSUZ LİSTE
Lüks sitede
uyarılar

Turizmde doğru hedefle kitleyi bulmak zorundayız

BİR asansöre asmışlar. Mavişehir’de milyonluk daireler ile havuzlu lüks sitenin oturanlarına “ikazlar”... “Yok artık” dedim... (Erol HÜLAGÜ)

-----

BİR ALINTI

Barış Kaşıkçı’dan: Sana bırakacağım bu kentin üç semtinde üç damla gözyaşı döktüm... Birincisi seni ilk gördüğüm yerdi, ikincisi seni ilk öptüğüm yerdi. Üçüncüsü... Söylemeye dilim varmıyor... Üçüncüsü bana git dediğin yerdi. (Edgar Allan Poe)

Yazarın Tüm Yazıları