‘Vefasız’a kavuşmanın heyecanı

Ayla Dikmen’den Nilüfer’e, Ayten Alpman’dan Selçuk Ural’a pop müziğimizin pek çok nadide ismi onun parçalarını seslendirdi. Mustafa Alpagut, şarkılarını topladığı albümün üçüncüsüyle 70’lerden bugüne bir kez daha karşımızda. Üstelik ‘Vefasız’ı da yıllar sonra yeniden dinliyoruz.

Haberin Devamı

Pop müziğimizin en iyi şarkı yazarlarındandır Mustafa Alpagut. Çok güçlü ve bir o kadar da farklı şarkı yazmıştır. İlk yıllarında, şarkıları hem yazmış hem de bizzat seslendirmiştir. Ama bir zaman sonra, şarkı yazarlarının büyük kısmında mevcut ruh hali onda da ortaya çıkmış ve şarkılarını kendi sesinden değil, başka seslerden duymayı tercih etmiştir.
Pop müziğimizin, Ayla Dikmen (‘Yanan Mum’ ve ‘Alyanaklım’), Ayten Alpman (‘Iraktır Yolların’ ve ‘Ben Yürürüm Yana Yana’), Ceylan Ece (‘Çal Çobanım’), Lale Belkıs (‘Fakirin Ekmeği’ ve ‘Umut’), Nilüfer (‘Hatıra Defteri’), Ömür Göksel (‘Senden Bana Yar Olanda’), Sibel Egemen (‘Nerede’), Yasemin Kumral (‘Hasret Şarkısı’) ve Zaliha (‘Beklenmeyen Misafir’) gibi güçlü sesleri/isimleri vardır Alpagut’un şarkılarını seslendirenlerin arasında.
Ama asıl kaymağı yiyen Selçuk Ural olmuştur. Alpagut ve Ural uzun süreli bir işbirliğine girişmiş, bunun sonucunda da ‘Dertlerimi Zincir Yaptım’, ‘Anlat Arkadaşım’ ve ‘Aşkın Mahpushane’ gibi hit şarkılar ortaya çıkmıştır.
‘Vefasız’a kavuşmanın heyecanı
(5 ÜZERİNDEN 3 YILDIZ)
Geçmiş parlak anlar
‘Mustafa Alpagut Şarkıları’nın üçüncü ayağında hit şarkı azlığı dikkat çekiyor. Bunun sebebi de mühim ve büyük şarkıların ilk iki albüme toplanmış olması.
Yeni halkada en dikkat çeken şarkı ‘Vefasız’. Banu’nun (Kırbağ) ilk plağında yer almış bu şarkı, genellikle Anadolu popa meyleden bestecinin, yüzünü Batı’ya döndüğünde de çok iyi şarkılara imza atabildiğinin işareti olmuştu. Şarkı bu albümde de Banu tarafından seslendirilmiş.
Recep Aktuğ (‘Şehrin Işıkları’), Ercan Turgut (‘Askerin Türküsü’) ve Salim Dündar (‘Gitme İstemiyorum’) gibi güçlü ve iyi isimler; Meltem Özcan (Alpagut’un yeni şarkılarından ‘Lepiska Saçların’ı seslendirmiş) ve Neylan Yedikel gibi yeni ve genç isimler, albümün yükünü asıl sahibiyle birlikte sırtlamış. Alpagut da (iki düetin yanında) kendimizi küçücük bir cep telefonu ekranına hapsedip Godot’yu beklediğimiz zamanları anlatan ‘Nilgün’ü seslendirmiş. Bu şarkıda sosyal medyanın her türü, sanatçının eleştirilerinden nasibini almış.
Bu albüm ve daha önce çıkmış diğer ikisi, yalnızca Mustafa Alpagut’u 70’lerden alıp günümüze getirmekle/bağlamakla kalmıyor. Bu albümlerdeki şarkıların hemen hemen hepsi, pop müziğimizin geçmişinin parlak anlarını seriyor önümüze.

Haberin Devamı

Arabesk rock’a gerek yok

Haberin Devamı

Çıkışıyla birlikte, rock dünyasında heyecan yaratabilmiş gruplardandır Pera. Klasiğe yakın bir rock yaparlar ama bunu hem iyi yaptıkları hem de günün rock içine yuvalanmış gelir/geçer gelişmelerine yüz vermedikleri için sevilmiş ve sayılmışlardır. Son şarkıları ‘Kurşuna Gerek Yok’la kaç zamandır oluşturdukları bu güzel havayı bozmuş, hatta dağıtmışlar ne yazık ki. İyi arabeskin anıt isimlerinden Burhan Bayar’a ait (sözler Ahmet Selçuk İlkan’ın) ‘Kurşuna Gerek Yok’, değil Pera’dan, arabeskin dibine vurmuş herhangi bir rock grubundan beklenmeyecek kadar ağır arabesk. Bu güzel şarkıyı, asıl formuyla yeterince iyi (İbrahim Tatlıses gibi) seslendirmişler zaten vardı. Pera’dan beklenen, bu şarkıdan iyi bir rock şarkı yaratmaktı. Ama onlar Tatlıses’i taklit etmeyi tercih etmişler.

Haberin Devamı

‘Vefasız’a kavuşmanın heyecanı

Muhabirin Tüm Yazıları