"Mete Tamer Omur" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Mete Tamer Omur" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Mete Tamer Omur

Turizmin alaylısının hedefi büyük

GİRİŞİMCİLİK öyküsü denizcilikte başlayan ve turizmle devam eden Karadenizli bir ailenin ikinci kuşak temsilcisidir... İngilizce işletme okumasına rağmen kariyerine turizm alanında yön vermeye karar verir. İşi öğrenmek için de aile şirketinde en alt kademede çalışmaya başlar. Bulaşık da yıkar, yatak da yapar... Patronun oğlu diye hiçbir ayrıcalık gösterilmez. 1998’de adım attığı sektörde basamakları birer birer çıkar ve 25 yaşında genel müdür olur... Bir yandan aile şirketi olan Haliç Otelcilik’teki görevine devam eden Uğur Morgül, 2012’de de kendi otellerinin patronu olma düşüncesiyle yeni bir yol seçer. Dila Otelcilik’i kuran Morgül, Çeşme’de ‘Aşk Oteli’ olarak bilinen Sisus’u satın alır. Butik otelcilik alanında büyümeyi hedefleyen Uğur Morgül, Sisus’u önce ulusal, ardından da uluslararası bir marka haline getirmeyi planlıyor.
Dila Otelcilik Yönetim Kurulu Başkanı ve aynı zamanda Haliç Otelcilik Genel Müdürü olan Uğur Morgül ile turizm sektöründeki büyüme hedefleri ve girişimcilik öyküsünü konuştuk. Aslen Rizeli olan ve İstanbul’da yaşayan Uğur Morgül, son yatırımla birlikte de artık İzmirli...

Turizmin alaylısının hedefi büyük

Her birimin suyunu içti

Ailenin Türkiye’nin ilk armatörlerinden olduğunu anlatarak söze başlayan Uğur Morgül, denizlerde başlayan öykünün daha sonra yumurtaları ayrı sepetlerde taşıma felsefesinden hareketle turizm sektörüne yatırım yapıldığını söylüyor. Tabii daha sonra denizcilikten çıkılarak bütün ağırlık turizme kaydırılmış. Uğur Morgül, iş hayatına adım atma sürecinin ise şöyle anlattı:
“Aslında çocukluk yıllarında babamla çok işe gitmişliğim var. Dolayısıyla genlerde bir girişimcilik ruhu hep vardı. İngilizce işletme mezunuyum. Bende aile geleneğinden hareketle turizmde yoluma devam etmek istedim. Burada da sektöre alaylı olarak girdim. Otelciliğin en alt kademesinde işe başlayıp, her birimin suyunu içmiş biriyim. Yeri geldi bulaşık yıkadım, yeri geldi yatak düzelttim. Ve hiçbir zaman patronun oğluyum diye bana bir ayrıcalık gösterilmedi. Bütün basamakları birer birer çıktım. Finans müdürlüğü ve en sonunda da grubun genel müdürü oldum. Ataerkil bir aileden geliyorum. 14 yılda kendimi kanıtladığım için de yaptığım yatırımın arkasında duruyorlar. 2012’de aile şirketinin dışında kendi otelimi kurma düşüncesi ortaya çıktı. Bu düşüncemi hayata geçirirken ailemin desteğinden güç aldım.”

Turizmin mantığı değişti
2012’de yeğeni ile birlikte Dila Otelcilik’i kuran Uğur Morgül, o dönem Terbay Grup’tan Çeşme’deki Sisus Hotel’i 10 yıllığına kiralayarak kendi otelinin patronu olma hayalini hayata geçirdi. Morgül, “İlk başta kiralama yoluna gittik, ama daha hem markayı hem de oteli satın aldık. Artık turizmin mantığı değişiyor. İnsanlar artık kendilerini ayrıcalıklı hissettikleri butik çözümler sunan tesisleri seçiyorlar. Sisus da butik tarzıyla bu amaca uygun tesis. Sisus modeli Türkiye’de bir başarı örneği... 82 odası olan bir tesis. Yüzde 40 yabancı kitleye hitap ediyoruz.

Turizmin alaylısının hedefi büyük

1.5 YILDA BİR OTEL

Dila Otelcilik’in butik konseptte büyüme hedeflerinin bulunduğunu aktaran Uğur Morgül, burada da yola Sisus markasıyla devam edeceklerini anlatarak, şöyle devam etti:
“Bizim Sisus markasını önce ulusalda ardından da uluslararası arenada boy göstermek istiyoruz. Tabii öyle çok hızlı bir büyüme gibi düşüncemiz yok. Emin adımlarla yatırımlarımıza yön vereceğiz. Sisus’un ilk yatırımını da İzmir’e yapmak istiyoruz. Bir şehir oteli planımız var. sonra bodrum, Kapadokya, Konya ve Rize’ye otel açmayı planlıyoruz. 1.5 yılda bir otel açmayı düşünüyoruz. Orta vadede de yurtdışına açılacağız. Tamamen butik konseptte ve her birinin kendine özgü bir öyküsü olacak. Çeşme’nin teması aşk.”

YABANCILAR GELMEDİ
Dünya genelinde yaşanan ekonomik sıkıntı ve savaşlar nedeniyle turizmin sıkıntılı bir sezon geçirdiğini belirten Uğur Morgül, “Ciro olarak geçen yılın üzerine çıktık. Ama doluluk oranımız düşük kaldı. Bu yılı yüzde 83’le kapattık. Geçtiğimiz yıl yüzde 90’lardaydık. Biz hedefi 12 vurmak istiyorduk, ama 10,5 oldu... Bu yıl yabancılar tatil yapmadı. Farklı bir yıldı. Tüm turizmciler gibi önümüzdeki sezondan umutluyuz. Burayı sezonluk işletiyoruz. 12 ay açık kalması için de çalışmalarımız var. 2016 için İngilizlerle görüşüyoruz. Talep bu hedefimize yön verecek” dedi.

Turizmin alaylısının hedefi büyük

YÜKSEK VOLÜMDE HALİÇ MARKASI

Haliç Otelcilik’in İstanbul, Ayvalık, İstanbul ve Dikili’de otelleri bulunuyor. Haliç Otelcilik ile yatak kapasitesi daha yüksek olan büyük otel projelerine odaklanmak istediklerini anlatan Uğur Morgül, “Şu anda bu üç otelimizin toplam yatak kapasitesi 555. Sisus gibi butik bir yapı yok. Dolayısıyla bu marka altında daha büyük ölçekli yatırımlara yöneleceğiz. Ana gemimiz Haliç. Burada da Dila’nın dışındaki büyük volümlü tesislerde yatırımımız olabilir. İzmir’de de yatırımız olabilir. Satın alma yoluyla olabilir. Haliç Otelcilik olarak mantıklı ve sağlam adımlar atmaya dikkat ediyoruz. Sağlıklı olarak büyümek istiyoruz. Gelecek vaat eden bölgelerde yatırım hedefliyoruz” diyor.

HERKES TATİLDEYKEN ONLAR ÇALIŞIYOR
Morgül yoğun bir tempoyla çalışıp, haftanın 3 gününü İstanbul, 3 gününü de İzmir’de geçiriyor. Aralarda Dikili ve Ayvalık arasında mekik dokuyan Uğur Morgül, “Bu mesleğin cilvesi bu. Çocukların, ‘baba bugün evde misin?’ dediği çok oluyor. Herkesin tatil yaptığı dönem sizin en yoğun olduğunuz dönem. 24 saat yaşayan bir sektör” diyor.


KISA KISA

* Sisus markası altında sundukları butik anlayışta bir farkındalık ortaya koyduklarını anlatan Uğur Morgül, “Kişiye özel servis yapıyoruz. Açık büfe gibi mantık yok” diyor.
* Çeşitli ödüllere sahip olan Sisus, son dönemde bölgede gelişme gösteren ‘düğün turizminden’ de
payını almış durumda. Bir çok sosyete düğününe ev sahipliği yapmış. Öyle ki bazen düğün sahipleri oteli kapatıyormuş...
* Batı felsefesinin sembolü Apollon ile doğu felsefesinin sembolü Dionysos... Tıbbın, sanatın, şiirin, sporun, büyük aşkların tanrısı olan Apollon, şarabın, müzik ve eğlencenin tanrısı Dionysos... Bu ikilinin birbiriyle olan düeti Hotel Sisus’un dekorasyonunun ana temasını oluşturuyor.

X