Trafik sorunu için acil eylem planları şart

Türkiye’de hangi şehre giderseniz gidin artık trafik sorunu kentlerin en büyük meselesi olarak karşımıza çıkıyor.

Haberin Devamı

Özellikle son 10 yılda trafiğe katılan araç sayısının büyük oranda artması, buna karşılık şehirlerin imar düzenlerinin de böyle bir artışa hazır olmaması, trafiği içinden çıkılamaz bir hale getirmiş durumda.
Örneğin; Orhangazi’de son 8 yılda trafiğe katılan araç sayısı 10 bini geçmiş durumda.
Yanlış okumadınız, 2010 yılında ilçede trafiğe kayıtlı araç sayısı 15 bin iken, bugün 25 binin üzerine çıkmış durumda.
Böyle olunca da Orhangazi’de de tıpkı diğer şehirlerdeki gibi yoğun bir trafik sorunu da yaşanmaya başladı.
Büyükşehir Belediyesi’nde Alinur Aktaş göreve başladığı günden bu yana şehir merkezi trafiğine yaptığı küçük dokunuşlarla büyük işler yaptı.
Her kentte trafik sorunu için yapılacak küçük dokunuşlarla kısmen de olsa rahatlama sağlanabilir.
Ancak tüm bu küçük dokunuşlar geçici çözümler üretecektir.
Çünkü şehirler büyüyor, konut sayıları artıyor, hepsinden önemlisi de trafikteki araç sayısı hızla yükseliyor.
Peki kalıcı tedbirler nasıl olabilir?

***

Haberin Devamı

Birincisi her şehirde yerel yönetimler bugün olduğu gibi gelecekte de en büyük sorunun trafik sorunu olduğu gerçeğini bilip buna göre geleceği planlaması gerekmektedir.
Yerel yönetimler, belediyeler ve diğer kurumlar bulundukları kentler için geleceğe dair trafik eylem planı ve bir master planı hazırlamak durumundadır.
Profesyonel ekipler tarafından hazırlanacak bu raporlar doğrultusunda şehrin tüm ihtiyaçları bune göre şekillendirilmelidir.
Park alanları, kamu binaları, okullar, sağlık kuruluşları ve diğer tüm projeler trafik gerçeği de düşünülerek planlanmalı.
İkincisi ise konutlar.
Özellikle yapılan tüm konutların minimum daire başına yüzde 30- olabiliyorsa yüzde 40 oranında otopark üretmelidir.
Aksi halde bugün yaşadığımız bu trafik ve otopark sorunları devasa sorunlar haline gelecek, içinden çıkılamaz bir hal alacak.
Bir diğer çözüm ise yeni otopark alanları oluşturulmalı.
Orhangazi’de şehir merkezinde inşası süren Kültür Merkezi alında yapılan yaklaşık 1000 araçlık otopark bölgenin ihtiyacına cevap verebilir.
Ama bu planlamaların hepsini her bölge için de yapmak, mutlaka yeni arsalar üretip yeni otoparklar oluşturulmak zorunda.
Bunların yanı sıra en önemli sayabileceğimiz husus ise toplu taşıma araçları.
Gelişmiş ülkelerde olduğu gibi vatandaş olarak bizlerin de artık toplu taşıma kültürünü hayatımıza yerleştirmemiz gerekiyor.
Her yere, her şeye araba ile gidildiğinde, ortaya çıkan tablo da işte gözümüzün önünde.

***

Haberin Devamı

Orhangazi’de yapılan kamuoyu araştırmalarında ilk sırada trafik bulunuyor. Yapılan son araştırmalarda vatandaşın en büyük sorununun trafik ve otopark sorunu olduğunu ortaya çıkıyor.
O halde yerel yönetimler bu gerçeği bilerek ve ona göre tedbirler alarak şehrin geleceğini planlamak zorunda.
Aksi halde bugün yaşanan sorun gelecekte çok daha ciddi boyutlara ulaşacak.

Yazarın Tüm Yazıları