"Gila Benmayor" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Gila Benmayor" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Gila Benmayor

Grundig Arçelik'le inovasyon markası oldu

Arçelik’in 2007 yılında satın aldığı 70 yıllık Alman markası Grundig dünyanın ilk karbon elyafı buzdolabını tasarladı. Ev elektroniğinin her alanında üretim yapan tek Avrupa markası olan Grundig’in global hedefleri büyük. Arçelik’in önümüzdeki 5 yılda uluslararası satışlarının yüzde 20’si Grundig’den gelecek.

ANNELERİMİZİN ahşap kasalı nostaljik radyolarıyla ünlenmiş olan 70 yıllık Alman markası Grundig 2007 yılında Arçelik tarafından satın alındıktan sonra bir inovasyon devine dönüştü.

Önceki gün Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu’yla Milano’daki prestijli tasarım fuarı Eurocucina’daki Grundig standını gezdik.

Grundig Arçelikle inovasyon markası oldu

 Hakan Bulgurlu


Grundig tasarımı dünyanın ilk karbon elyaflı buzdolabını, 2 litre suyu 2 dakikada ısıtan teknolojiyi, ısıyla çalışan davlumbazı, ev cihazlarını uzaktan kontrol eden uygulamaları görünce “nereden nereye” diye düşünmemek elde değil.

Fuarın en çok ilgi çeken ürünü olan, karbon elyaf prototip buzdolabı çeliğe göre daha güçlü, dayanıklı ve hafif.

DowAksa’nın ürettiği karbon elyaf kullanılmış.

Havacılık, uzay sanayi kullanımı artan karbon elyaf günümüzün gözde malzemesi.

Hakan Bulgurlu “Kalite ve dayanıklılığıyla bilinen Almanların köklü markasını modern tasarım ve geleceğin akıllı teknolojiyle buluşturduk” derken haklı.

Beyaz eşya üretimine 2013 yılında başlayan Grundig ev elektroniğinin her alanında tüketiciyle buluşan tek Avrupa markası.

Ancak hedefi büyük.

Bulgurlu “Grundig markası global hedeflerimize ulaşmak için önemli bir güç. Marka 2015 yılında 3 kat büyüdü. Önümüzdeki yılda toplam uluslararası gelirimizin yüzde 20’si Grundig satışlarından gelecek” diye konuşuyor.

Markanın hedef pazarları arasında Güneydoğu Asya, ABD, Kanada, Güney Amerika, Çin, Afrika var.

Peki yine global iddiası olan Beko ile Grundig arasında rekabet olmayacak mı?

Soruya Bulgurlu’nun verdiği yanıt şöyle:

“Grundig, Arçelik A.Ş’nin Beko’ya göre daha üst segment markası. Hitap ettiği müşteri farklı, fiyatları da öyle.”

Grundig ağırlıkla olarak Türkiye’deki fabrikalarda üretiliyor.

İleride Güney Afrika, Romanya ve Tayland’daki fabrikalarda üretilecek.

Almanya, İsveç, Norveç, Danimarka gibi Avrupa’nın refah seviyesi yüksek ülkelerinde iyi bilinen bir marka olan Grundig’in global yolculuğunda Arçelik’in Ar-Ge gücünün payı olduğuna kuşku yok.

10 noktada Ar-Ge merkezleri olan Arçelik, İngiltere’de Cambridge’de üniversiteyle işbirliği yapan merkezin ardından önümüzdeki yıllarda ABD ile Asya’da Ar-Ge merkezleri açacak.


GRUNDIG-BOTTURA İŞBİRLİĞİ AÇLARI DOYURACAK


GRUNDIG, dünyanın en iyi şefleri arasında sayılan 3 Michelin yıldızlı Massimo Bottura ile işbirliği yapacak. İstanbul’daki Eataly’de açtığı restoranı 14 ay sonra kapatan Bottura kabına sığmayan bir şef. Bu prestijli ismin İstanbul’da kalmasını sağlayamadığımız için kaybımız büyük. Grundig ile birlikte yaptıkları lansman sırasında davetlilere kendi eliyle ikram hazırlarken Bottura ile sohbet imkânı buldum.

Grundig Arçelikle inovasyon markası oldu

Massimo Bottura 


“Süpermarketlerin görüntü nedeniyle çöpe attıklarını, sokak pazarlarından arta kalanları değerlendiriyoruz. Amaç israfı önlemek ve açları doyurmak” diyor tabaklarını doldururken. Verdiği rakama göre dünyada yılda 1.3 milyar ton “yenebilecek durumda” gıda çöpe gidiyor. Dünyadaki açların sayısı 800 milyon.
Bottura ikramları kendileri almak isteyen sabırsız davetlileri el hareketiyle uzaklaştırırken “Bu çöpe gıdan gıdaların sadece dörtte biriyle açları doyurmak mümkün” diyor.

Milano’da terkedilmiş bir tiyatroda “aşhanesini” kuran ünlü şef bunun benzerlerini Palermo, Bari, Torino’da tekrarlamış. Sadece Milano’da 5 ayda 15 ton gıdanın israfını sağlamış. Şimdi büyük Rio’daki Yaz Olimpiyatları.

Bu hayalini de Grundig ile gerçekleştirecek.

Rio’daki yoksul kesimi Olimpiyatlar boyunca doyuracak şef Grundig’in temin edeceği mutfaklarda çalışacak.

Daha az enerji harcamaya ve gıda israfını önlemeye yönelik teknolojiler geliştiren Grundig-Bottura işbirliği Rio’dan sonra dünyanın başka yerlerinde devam edecek.

Benim de hayalim bu işbirliğinin büyük mülteci dramının yaşandığı bizim bölgeye de uğraması.

X