Bir kahve fincanındaki inovasyon

KAHVE petrolden sonra dünyada ticareti en çok yapılan ikinci ürün.

Haberin Devamı

Aynı zamanda küresel ısınmadan etkilenen ve dolayısıyla borsa dalgalanmalarına fazlasıyla maruz kalan bir ürün.
17. yüzyılda Osmanlı üzerinden Batı’ya ulaşıp yaygınlaşan kahvenin inovasyon ile tanışması ise 20. yüzyılda.
İstanbul tarihi Haydarpaşa Garı’nda 22-25 tarihleri arasında Kahve Festivali’ne hazırlanırken, biz de ilk kez suda “çözünebilir kahvenin” icat edildiği Nestle’nin Ürün Teknoloji Merkezi’ni ziyaret ettik.
İsviçre’nin Orbe şehrinde 300 patente sahip bu Ar-Ge merkezinin Nescafe markasıyla suda çözünebilir kahveyi icat etmesinin arkasında ilginç bir hik^aye var.
1929 yılında Wall Street çöküyor ve kahve fiyatları dibe vuruyor.
Brezilya bu krize depoları yüklü miktarda kahveyle yakalanıyor.
Brezilya Hükümeti, bu stokların “çözünebilir” kahve küplerine dönüştürülmesi için 19. Yüzyılda süt tozunu ticarileştirmiş olan Nestle’ye başvuruyor.
Nestle bünyesindeki bilim insanı Dr. Max Morgenthaler ve ekibi, tam sekiz yıllık araştırma sonucunda kahvenin tadını koruyarak sadece su eklenerek içilecek hale gelen kahve granüllerini icat ediyor.

Haberin Devamı


MARKA DEĞERİ 12.2 MİLYAR DOLAR


1938 yılında bu ürün Nescafe markasıyla piyasaya sunuluyor.
ABD’nin 2. Dünya Savaşı’nda askerlerinin zinde kalması için ordusuna Nescafe temin ettiği biliniyor.
77 yıllık geçmişe sahip Nescafe’nin marka değeri bugün 12,2 milyar dolar.
Markanın bu değere ulaşmasında hiç kuşku yok ki Nestle’nin Ar-Ge ve inovasyona yaptığı yatırımın payı büyük.
Her damak tadına, her bütçeye ve her bölgeye uygun tasarlanmış 5 binden fazla üründen söz ediyoruz.
Orbe’deki merkezi birlikte ziyaret ettiğimiz Nestle Türkiye İçecek Grubu Müdürü İsmail Bütün’ün verdiği bilgiye göre, Nescafe’nin en çok tüketildiği ülkeler Rusya, Japonya ve İngiltere.
Geleneksel olarak çay tükettiklerini bildiğimiz ülkeler.
Türkiye, Nescafe’nin global pazarında ilk 20 ülke arasında yer almıyor.
Ancak kahve, şeker ve süt üçlüsünü biraya getiren “3’ü 1 arada” 10 yılda pazarı 10 kat büyütmüş.
Yine İsmail Bütün’ün söylediğine göre, Nescafe, Türkiye’de yıllık 1 milyar dolar olan kahve pazarından yüzde 53 oranında pay alıyor.
İsmail Bütün, Türk Kahvesi’nin giderek daha fazla yaygınlaşmasına ve kahve zincirlerinin artmasına rağmen önümüzdeki 5 yılda 2 kat büyümeyi öngördüklerini söylüyor.

Haberin Devamı


KÜRESEL ISINMA VE KAHVE


George Clooney’in reklamını yaptığı Nespresso’nun da icat edildiği merkezde küresel ısınmanın kahveye etkisi de gündemin sıcak konusu.
Meksika, Fildişi Sahili. Çin,Vietnam, Tayland, Endonezya, Filipinler gibi “kahve kuşağındaki” ülkelerden kahve temin Nescafe 2010 yılında çiftçileri desteklemek için 500 milyon dolar tutarında 10 yıllık bir projeye devreye sokmuş.
Projenin hedefi, küresel ısınma ve fiyat dalgalanmaları nedeniyle zarar gören kahve üreticisinin üretimden vazgeçmemeleri ve daha kaliteli ürün elde etmeleri.
Bu kapsamda 2020 yılına kadar 220 milyon adet kahve fidesi çiftçilere dağıtılacak.
Ayrıca önümüzdeki 5 yıl zarfında çiftçilerden ya da üretici birliklerinden doğrudan aldığı kahve miktarını iki katına çıkartacak.
Aracının ortadan kalkmasıyla kahve üreticisinin cebine daha fazla para girecek kuşkusuz.
Ham maddesini garanti almak isteyen büyük markaların artık üreticiyi daha fazla hesaba katmak zorunda kaldıkları bir dönemdeyiz.

Yazarın Tüm Yazıları