"Fatih Tekeci" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Fatih Tekeci" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Fatih Tekeci

Ortak nokta asfalt katılım bedeli

Google şahit.“Yol harcamalarına katılma payı.” Diğer adıyla “asfalt katılım bedeli” konusuna dair epey yazı yazdım.

Ortak nokta asfalt katılım bedeliVe her yazımda, Ankaralıların derdine tercüman olmak gayesiyle şunu sordum/sorguladım:
“Yahu! ‘Asfaltınız hayırlı olsun’ afişleri asan bir belediye, atılan asfaltın bedelini vatandaştan ister mi?”
Hani isteyecek ve bu parayı alacaksa eğer...
“Kesenize bereket” gibi bir afiş, daha doğru olurdu.
*
Neyse.
“Asfalt katılım bedeli” konusu, uzunca bir süredir nadasa bırakılmıştı.
Ta ki, Millet İttifakı’nın Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mansur Yavaş’ın 21 Şubat’ta yaptığı şu açıklamaya kadar:
“Ankara Büyükşehir Belediyesi, ‘asfalt katılım payı’ adı altında Ankaralı vatandaşlarımızın tapularına haciz koydurmuş. Seçimden hemen sonra belediye meclis kararı ile bu hacizlerin hepsini kaldırtıp, tahsil etmekten vazgeçeceğim. Ödeyen vatandaşlarımız ile mahsuplaşacağız.”
Yavaş, bu konuyu gündeminde tutmaya devam etti.
*
Perşembe günü (7 Mart) Hürriyet Ankara Bürosu’nu ziyaret eden Cumhur İttifakı’nın Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mehmet Özhaseki’ye, rakibi Mansur Yavaş’ın yaptığı açıklamaları hatırlatıp...
“Asfalt katılım bedeli konusunda siz ne düşünüyorsunuz?” diye sordum.
Bu uygulamaya Mehmet Özhaseki de karşı olduğunu söyledi ve şu yanıtı verdi:

HUKUKİ AÇIDAN İNCELENMESİ LAZIM

“Asfalt ve kaldırım bir kamu hizmetidir. İnsanlara bir yük getirmek doğru değil. Ben, belediyeciliğimde hiçbir mahallede insanlara ‘asfalt katılım bedeli’ diye borç çıkarmadım. Ankara’da yapılan işin de büyük bir tartışma getirdiğini biliyorum. Bundan sonra hiç kimse Ankara’da ‘asfalt katılım bedeli’, ‘belediye hizmetlerine katılım bedeli’ diye bir bedelle karşılaşmayacak. Ancak, geçmişte olan bitenlerin hukuki açıdan incelenip, eğer kaldırılabiliyorsa hakikaten kaldırmak lazım.

KALDIRILABİLİYORSA, KALDIRILACAK

Kaba boydan insanlara vaat olsun diye ‘Bunu kaldırdım’ demekle bazen kaldıramıyorsunuz. Bir de ‘Geçmişte ödenenler ne olacak’ diyecek insanlar şimdi size. O yüzden hukuki boyutunu inceleyerek karar vermek lazım. Ödenen durumla ilgili hukuki sonucun ne olacağını da çalıştırmak lazım hukukçulara. Çalışmadan kaba boydan söylemek doğru değil. Yoksa vaat olur. Ama net tavrım şu. Geçmişle ilgili de eğer borçlanmalar varsa, kaldırılabiliyorsa, meclis kararıyla kaldırılacak.”
*
Görünen o ki...
“Asfalt katılım bedeli” konusundaki son sözü, 31 Mart akşamı galip gelen taraf söyleyecek.
İşin iyi tarafı, Özhaseki ve Yavaş aynı fikirde.
İki adayın da ortak noktası:
“ASFALT KATILIM BEDELİ” karşıtı olmaları.

BİR RUS DİPLOMAT VE RÖGAR KAPAĞI

Rögar K.
Bir Ankara tehlikesi.
*
Ankara’da, rögar kapaklarının asfalt seviyesi bir türlü tutturulamaz.
Ya altta kalır, ya da üste çıkar.
Bu yüzden araçlara da, yayaya da tuzaktır.
*
Bizim rögar kapakları, Rusya’nın Ankara Büyükelçiliği’nde yıllardır diplomat olarak görev yapan okurumuz Alexander Leshukoff’un da dikkatini çekmiş.
Alexander Leshukoff, “Neredeyse Ankaralı sayılacak biri olarak hep aynı sorunun cevabını bulmakta zorluk çektim” demiş ve şu soruyu sormuş:
“Rögar kapakları neden hep aracın ya sol ya da sağ tekerinin hizasında yerleştirilmiş?”
*
Alexander Leshukoff, “Yol yapımı noktasında geride kalan Rusya’da bile rögar kapakları, araç altının ortasında kalacak şekilde yeleştirilmekte” diye de eklemiş.
Son olarak da şu yorumda bulunmuş:
“Araç teknik servisleri ile gizli anlaşma yapılmışlığı kadar sinsi bir hareket değildir umarım.”

Ortak nokta asfalt katılım bedeli

ERYAMAN YHT GARI'NDA MİSAFİRLERİME KARŞI MAHÇUP OLDUM

Okurumuz Ahmet Sadık Arıkan, misafirlerini karşılamak için gittiği Eryaman YHT Garı’nda karşılaştığı manzarayı şöyle aktarıyor:
“Özellikle otopark tarafı çöpten geçilmiyor. Araçlar rastgele park etmiş halde. Böyle bir manzaradan dolayı misafirlerime karşı mahçup oldum.”

DİKKAT!

BU YOLLARDA ARACINIZ ZARAR GÖREBİLİR

İsmi bende saklı (gizli kalmasını istemiş) okurumuz diyor ki:
* “Ankamall kavşağında (Konya Yolu’ndan gelip, Ulus yönüne dönülen sapakta) yollar çok güzel ancak sağ ve sol yanında araba düşebilecek kadar boşluklar var. Eğimli ve kıvrımlı yol yüzünden bir arabanın düşmesi çok olası.”
* “Samsun Yolu’nda yapılan kavşağın Ulus yönünden gelerek Telekom önünden devam ettiği kavşak sağ üst bağlantı yolunda da, yolun sol kısımlarında çökmeler var. Araçların zarar görmesine sebep olacak şekilde sıkıntılı.”

X