Metro yok, EGO hattı yok!

“Ankara’da, Esenboğa Havalimanı’na eskiden 442 numaralı EGO hattı gidiyordu. Eski Başkan Melih Gökçek döneminde bu hat özelleştirilerek Belko-Air firmasına verildi. Ve Belko-Air, sadece 3 duraktan yolcu alarak insanları son derece mağdur ediyor.

Haberin Devamı

MİSAL: Ben, Pursaklar’da ikâmet ediyorum. Havalimanına 10-12 km mesafede olmama rağmen, Belko-Air’e binebilmek için önce Kızılay’a gitmek durumundayım. Yani 10 km’lik yol 40-45 km’ye çıkıyor. Uçakla yolculuk edip zaman kazanmak isterken, bu zamanı saçma sapan bir uygulama nedeniyle şehir içinde kaybediyoruz.
AYRICA: Diğer bütün şehirlerde havaalanına/havalimanına giden belediye otobüsleri 2 tam bilet ücretinde. Yaklaşık fiyatı 4-5 TL arası. Biz ise Belko Air’e 11 TL ödüyoruz. Yani iki kat ücret öderken, şehir içinde de mağduriyet yaşıyoruz.
TALEP: Ankara’nın yeni Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Tuna, bu uygulamaya son vermeli. En basitinden diğer şehirlerde olduğu gibi belediye otobüsleri ile Esenboğa Havalimanı’na ulaşım istiyoruz.”
Hakan ÖZTÜRK

ÖNERİM VAR

Haberin Devamı

TEKELCİLİK DURUMU KENTİN İMAJINA ZARAR VERİYOR

AKM’DEN DİREKT HAT KONULMALI

Okurumuz T.D. de Esenboğa Havalimanı ulaşımından şikâyetçi. İletisi -özetiyle- şöyle:
“Havaş ve Belko-Air 11 TL. Maalesef fiyatlar inanılmaz derecede yüksek. Ve insanlar, bu yüksek ücrete mecbur bırakılıyor. Antalya, İstanbul ve İzmir gibi şehirlerde havalimanlarına raylı sistem ile ulaşılırken, Türkiye’nin başkentinde havalimanı ulaşımının pahalı ve alternatifsiz olması tam anlamıyla skandaldır. Bu tekelcilik durumu Ankara’ya ve Ankara’nın imajına zarar vermektedir.
EGO’nun Havalimanı-Kızılay hattı, ihale ile Belko-Air’e verildi.
AMA ÇÖZÜMÜ VAR: Esenboğa Havalimanı-AKM arısına EGO hattı konulmalı. Bu hat, yolcuları havalimanı nizamiyesinde indirerek oradan U çekip geri dönebilir. Böylece -kısmen de olsa- Ankaralıların havalimanına olan ulaşım problemi çözülecektir.

AVRUPA'DA RİNG VAR

Okurumuz Gynekolog Operatör Dr. Aysel Yavuz Şengüler ise, havaalanına/havalimanına metro hattı olmayan Avrupa kentlerinde(Prag, Budapeşte gibi), ring uygulamasıyla ulaşım hizmeti verildiğini hatırlatmış. “Benzer uygulama Ankara’da da yapılabilir” demiş.

SORU(YORUM)

BATIKENT-ŞAŞMAZ-ÜMİTKÖY HATTI OLSA VATANDAŞ NİYE KIZILAY'I KULLANSIN?

“Yenimahalle Batıkent’ten başlayarak, Şaşmaz kavşağı ve devamında Ümitköy kavşağı olmak üzere yaklaşık 9 km’lik yol üzerinde EGO otobüs hattı açılmasını istiyoruz. Bu hattın açılması, Ümitköy ve Eskişehir yolu üzerinde çalışanlara kolaylık sağlayacak.
Mevcut durumda 15 dakikalık yol, malesef tam bir saat sürüyor.
SORU(YORUM): Ümitköy’de ya da Eskişehir yolunda bulunan bir kişi, Batıkent’e gitmek için niye Kızılay’ı kullansın?”
Kenan ATASOY

Haberin Devamı

CAN KAYBI YAŞANMADAN ÜST GEÇİT YAPILSIN

“Bağlıca Bulvarı üzerinde Terasevler mevkisi olarak bilinen noktada trafik lambalı yaya geçidi var. Çoğu araç (EGO otobüsleri ve hafriyat kamyonları dâhil) bu lambaya uymuyor. Sabancı Bulvarı bağlantısının da açılmasıyla araçlar süratli seyrediyor. Hız sınırı 70 ama 100’den aşağı düşen yok. ‘Bir can kaybı yaşanmadan buraya yaya üst geçidi yapılsın’ diye Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne defalarca başvurdum ama sağ olsunlar, gerekli görmediler. Artık birimiz ölünce yaparlar ve övünerek açarlar. Olur olmaz yere üst geçit yapılırken bu noktaya neden yapılmıyor anlamak mümkün değil.”
Yavuz ŞAHİN

Okurumuz Yavuz Şahin’in dikkat çektiği tehlikeyi 1 Şubat’ta muhabirimiz Doğahan Giritlioğlu haberleştirmiş, Hürriyet Ankara da “Üst geçit istiyoruz” manşetiyle, vatandaşın talebini gündeme getirmişti.

Haberin Devamı

Metro yok, EGO hattı yok

ORTA REFÜJDEN ARAÇLAR GEÇİYOR

Bu fotoğraf, Batıkent Uğur Mumcu Mahallesi 1617. Cadde’deki Andaç pazar yerinin önünden.
Pazar yeri olunca, haliyle yaya kullanımının yoğun olduğu bir bölge.
İşte tam da bu noktada okurumuz Celil Yaraşlı, haklı bir talepte bulunuyor:
“Yaya geçidine çizgiler çizilerek, gerçek bir yaya geçidi haline getirilmeli. Orta refüjden araçlar geçiyor, çünkü çok geniş yapıldı. Buna da bir önlem alınmalı.”

KISA... KISA...

* “Eryaman 4. Etap’ta, Tunahan Mahallesi muhtarlığının arkasındaki park pislik ve çöp yuvası. Burası alkol alanların da mekânı. İnanın parktan çoluk çocuk geçemiyoruz. Defalarca şikâyet ediyoruz ama sonuç alamıyoruz.”
Ayper ÖZKAN

Haberin Devamı

* Yenimahalle Çamlıca Mahallesi 133. Cadde’nin, 20 no’lu binadan sonrası 2014’te kapatıldı. Aile yaşam merkezi yapılacak dendi ama ortada çalışma yok. Boş alanda fuhuş yapılıyor. Ya aile yaşam merkezi yapılsın ya da yollar açılsın.
Metin ÖZDEMİR

* “Turan Güneş Bulvarı’na girişte(638. Cadde), bir kafeye ait ilan tahtaları yol korkuluklarına tutturulmuş ve korkuluklardan biri devrilmiş, kaldırılmış. Tehlike arz eden bu ilanların kaldırılması ve korkulukların onarılmasını istiyoruz.”
Ali YAVUZ

Yazarın Tüm Yazıları