Gar’a ayakbastı 5 TL

Kentin ‘otopark’ sorunu mâlum, çözülemedi gitti.

Haberin Devamı

Gar’a ayakbastı 5 TL

Mantar gibi çoğalan ücretli cadde ve sokaklar.
Ellerinde sahte makbuz koçanıyla gezenler.
Bölgeden bölgeye değişen tarifeler...
Hal böyle olunca da, okurlardan şikayet üzerine şikayet geliyor.

* * *

AŞTİ’deki, ‘ücretsiz otopark bekleme süresinin’ 25 dakika olmasına ve okurların bu süreyi yetersiz bulmasına hafta başında yer verdim.
Konuyla ilgili gelen iletilerin yanı sıra okurlar, Hürriyet Sosyal’den de yorumlarını paylaştı.
Hürriyet Sosyal’daki yorumlardan biri şöyle:
Berk TAN: Ankara TCDD Parkı’nda 1 dakika bile ücretsiz değil. Bunu incelemek gerekir.

* * *

Okur S.C. ise iletisinde, Ankara Garı’nın otopark sorunuyla ilgili şunları kaydetmiş:

Haberin Devamı

BARKOD SİSTEMİNE GEÇİLMELİ

Ankara Tren Garı, kara trenli yılları çoktan geride bıraktı. Eskişehir, Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin başlamasıyla Ankara Garı, her gün binlerce insanın giriş-çıkış yaptığı bir mekan haline geldi.
Havalimanı, gar ve otogarların hizmet öncelikleri ‘otopark’ olmalı. Ancak, Ankara Garı’nda, aracımızla bir yolcumuzu uğurlayacağımız ya da bekleyeceğimiz park alanı kısıtlı. En önemlisi, gardaki otoparka adım atmanın bedeli 5 TL. Otopark girişlerinde barkod sistemi olmadığı için otoparkta 1 dakika kalan da 4 saat kalan da aynı ücreti ödüyor.
Yolcu karşılamaya ya da uğurlamaya gelenler için gara ücretsiz bir otopark alanı yapılmayarak, otopark alanlarına aracıyla giren herkesten -süre gözetmeksizin- para alınıyor. Otoparkı sadece 10 dakika kullandığınızı izah etmeye çalıştığınızda ise elinizde giriş saatini gösteren barkod olmadığından otopark görevlileri inanmıyor. Bu yüzden barkod sistemine geçilerek, belirlenecek bir sürede otopark ücretsiz olmalı.

AŞTİ İÇİN 2015 DİLEĞİ

AŞTİ ile ilgili yayınıza teşekkür ederiz. AŞTİ, Ankara’nın kanayan bir yarası. Ücretsiz otopark bekleme süresinin 25 dakikaya (50 dakika’dan) indirilmiş olmasının yanı sıra, şu sorunlara da dikkat çekmek lazım:
* Ankara’da otogara girdiğinizde bir keşmekeş hakim. Çığırtkanlar arasında yürümek tam bir zulüm.
* Çayyolu’ndan 20 kilometre kat edip AŞTİ’ye gelmek, sonra tekrar aynı yolu dönmek mantıklı değil.
* Ankara’nın doğu tarafı (Mamak, Kayaş) ve güney tarafı (Gölbaşı) çıkışlarında otobüs firmalarının durmalarına izin verilirken batı tarafında (Çayyolu) neden verilmiyor.
* 2015 yılında daha nezih gidip gelebildiğimiz, semt servisleri ve ofislerinden otobüslere binebilmek en büyük dileğimiz.
Toygun DİKER

Haberin Devamı

SORUM VAR

Değnekçi serbest fiyat tarifesine mi geçti?

Gar’a ayakbastı 5 TL

Ankara’da yol kenarları ‘resmi’ değnekçilere teslim edilince, ‘park yasak’ levhası üzerine ücretli otopark levhası asılıyor. Otopark ücretleri ise yeni başlanan Çukurambar’da 5 TL, Kızılay’da 6 TL, Tunalı ve civarında hafta içi 7, hafta sonu 10 TL nasıl oluyor? Yoksa değnekçiler serbest fiyat tarifesine mi geçti?
Eşber ATİLA-CHP Ankara İl Disiplin Kurulu Üyesi

Okul bahçesinde alem yapıyorlar

Nüfusu 10 binin üzerine çıkan Etimesgut’un Bağlıca Mahallesi’nde bulunan Bağlıca İlköğretim Okulu, zamanında köy okulu olarak inşa edilmiş. Günümüz koşullarında yetersiz kalıyor. Okulun çevresinde öğrencilerin güvenliğini sağlayacak yüksek bir duvar yok. Bahçe alanı herkesin istediği gibi girebileceği şekilde açık. Hafta sonları okul bahçesinde alkol alemleri yapılıyor. Pazartesi sabahları çocuklarımızı okula bırakırken, okul bahçesinde kırık içki şişeleri ile karşılaşıyoruz. Okulun yanı başındaki metruk binaları madde bağımlıları mesken edinmiş durumdu. Lavabolardaki hijyen koşulları çok kötü. Çocuklarımızı kullanmamaları yönünde uyarıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı, çocukların özel okula gönderilmesi için velilere maddi teşvik sağlarken, Ankara’da nüfusun hızla arttığı bir bölgede, yüzlerce çocuğa eğitim veren bir okula bu kadar duyarız kalmasına anlam veremiyoruz.
Oğuz GÜLER

Haberin Devamı

KISA... KISA...

65 YAŞA KOTA KONULSUN
* 65 yaş ve üzeri vatandaşlara tanınan, ‘kent içi toplu ulaşımda ücretsiz seyahat’ hakkına, kota konulması lazım. Otobüsler yaz-kış yaşlılarla dolu. Otobüslerde yer yok. Ben de 66 yaşındayım, bu karttan istifade ediyorum ama verilen hakkı suistimal edenlerden şikayetçiyim.
Mehmet ÖZDEMİR

ÜST GEÇİT YAPILABİLİR
*
Ulus’taki Opera binasının önünden karşıya geçmek isteyen yayalar, Gençlik Parkı’ndaki ışıklara kadar yürümek zorunda. Gün içinde defalarca karşıya geçmek zorunda olanlar için pek az bir mesafe sayılmaz. Bir üst geçit yapılabilir.
Filiz EROL

Yazarın Tüm Yazıları