Tane tane dinozor meselesi

Tüm ülkeye nam salan meşhur Temapark’ın inşaatına devam eden Büyükşehir Belediyesi, bu parkla neyi amaçlıyor?

Haberin Devamı

Tane tane dinozor meselesi
Turizme katkıyı...
Melih Gökçek’in Temapark’taki turist hedefi neydi?
Yılda 10 milyon turist.
Peki, bir marka ya da ürünü nasıl tanıtırsınız?
En iddialı unsurlarını öne çıkartarak.
Büyükşehir Belediyesi, Temapark’ın reklamı için ne yaptı?
Dinozor ve robotu öne çıkardı. Böylece, Ankara ve çevre illerden vatandaşların, hatta Avrupalıların robot ve dinozorlara hayranlık duyması ve Temapark’a akın akın koşması beklendi.
Türk halkı gerçekten dinozor görmek için can atıyor olsaydı eğer, Ankara’nın ortasında Yüzüncü Yıl’da dinozorları fosilleriyle birlikte, yani hem aslını, hem de maketini sergileyen MTA Tabiat Tarihi Müzesi’nin yıllık ziyaretçi sayısı kaç olmalıydı?
Başkan’ın Temapark hesabına göre en az 10 milyon.
Peki, girişlerin ücretsiz olduğu MTA Tabiat Tarihi Müzesi’nin yıllık ziyaretçi sayısı kaç?
2013’te 150 bin, 2014’te 170 bin.
Dinozorun kendisine olan ilginin istatistikleri ortadayken ve bu rakamlar ışığında dinozorun maketine gidecek olanın sayısı da az çok belliyken, herhangi bir hayal kırıklığında dinozorlara yatırılan 10 milyon liraya yakın kaynak,
nereden karşılanacak?
Ben bilemedim, bilen varsa anlatsın lütfen.

Haberin Devamı

KAYNAKLAR VE TERCİHLER

Ankara’da kente para harcanırken yapılan tercihlerde ciddi bir kafa karışıklığı yaşanıyor. Örneğin, belediye hastanesinin masraflarını kendine yük gören belediye, bir kalemde ‘hoşgeldin’ kapısına 25 milyon lira yatırabiliyor. Ya da, EGO’nun toplu taşıma zararı büyük bir dertken, dekoratif saat kuleleri büyük bir ihtiyaç olabiliyor. Ankara, benim gözümde bazen, parasının hesabını bilemeyen savurgan bir ergene dönüşüveriyor.

HER METRO ÜÇ VAGONMUŞ GİBİ GELİYOR

Ankara’dan alışkanlık oldu. Yurtiçi-yurtdışı farketmiyor hangi kente gitsem metrosuna indiğimde istasyonu şöyle baştan sona kolaçan etme ihtiyacı hissediyorum. Çünkü, tren geldiğinde son vagonun istasyonun neresinde kalacağını kestirmeye çalışıyorum. Oysa ki; bütün kentlerin trenleri, istasyon uzunluğuna eşit mesafede oluyor ve ben her seferinde, “Çayyolu, Sincan metrolarının vagon sayısı, ne zaman üçten altıya çıkacak acaba?” diye sormaktan kendimi alamıyorum.

Haberin Devamı

HAYALLER AVRUPA GERÇEKLER YÜKSEKOVA

Ankaralı sivil toplum örgütleri, Esenboğa Havaalanı’ndan yurtdışına direkt uçuşlar konusunda seferber olmuş ve harekete geçmişken biz de her an direkt uçuşla ilgili bir müjde bekliyoruz. Biz, direkt uçuş konusunda müjde beklerken de, Doğan Haber Ajansı, iki gün önce Ankara’ya yeni bir direkt uçuşun haberini verdi. Haberin başlığı şuydu: “Yüksekova Havaalanı’ndan uçuşlar başlıyor”. Olsun, bu da bir şeydir. En azından Hakkari ve çevresine gidip gelenler için müjdedir.

Yazarın Tüm Yazıları