‘Ferrari’sini yurtdışına isteyen bilge...

İTALYAN süper spor otomobil markası Ferrari’nin Avrupa’da fiyatları 165 bin Euro’dan başlıyor, seri üretim modellerde 260 bin Euro’ya kadar çıkıyor.

Haberin Devamı

Sınırlı sayıda üretilen bazı özel modellerde ise fiyatlar 1.4 milyon Euro’yu buluyor. Bu rakamlar Türkiye’de ise ÖTV (%160) ve KDV (%18) eklendiğinde 3,068 ile çarpılıyor. Yani 165 bin Euro’luk aracın fiyatı 506 bin Euro’ya, 1.4 milyon Euro’luk aracın fiyatı ise 4.2 milyon Euro’ya çıkıyor. Sonuç olarak “Bizim ödediğimize Avrupalı 3 tane alıyor” diyebiliriz. Ancak yüksek fiyatlara rağmen Türkiye’de bu süper spor otomobilleri alanları ekonomik dalgalar, artan kurlar pek etkilemiyor gibi gözüküyor. Çünkü Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) resmi rakamlarına göre 2018 yılında toplam otomobil satışları yüzde 35 düşerken Ferrari satışlarında yüzde 12.5’lik artış yaşandı. 2017’de 16 adet olan satış rakamı 18’e çıktı.

7 TANE YURTDIŞINA

‘Ferrari’sini yurtdışına isteyen bilge...

Haberin Devamı

Bu noktada Ferrari ve Maserati’nin Türkiye distribütörü olan FerMas’ın Marka Direktörü Sinan Saip Bel’in söyledikleri önemli. Çünkü Bel, son dönemde bir çok müşterisinin yurtdışında ev aldığını veya şirket kurduğunu belirterek, bunun neticesi olarak da 2018 yılında Türkiye’de satılan 18 Ferrari’nin 7’sini yurtdışına gönderdiklerini belirtiyor. 2019 yılında da 2018 ile benzer yurtiçi ve yurtdışı rakamları hedeflediklerini kaydeden Sinan Saip Bel’in dikkat çeken değerlendirmesi şöyle:

“2018’de önemli müşterilerim araçlarını yurtdışındaki ev ve veya şirket adreslerine isteyip, orada tescil yaptı. Sonuçta bunun çeşitli sebepleri var. Ama en önemlisi her ülkenin Ferrari müşterisi ve kotası var. Siz Türkiye’den bir Avrupa ülkesine gidip araç almak istediğiniz zaman buradaki gibi muhatap bulmanız zor. Oradaki şehrin bayisinin belli kotası var ve bunu öncelikli olarak kendi müşterisine yönlendiriyor. Parayı verseniz de öncelikli olmadığınız için çok sıra beklemeniz gerekiyor.  Bu yüzden bizden almayı tercih ediyorlar. Araçlar İtalya’dan önce Türkiye’ye geliyor, antrepoda durup, millileştirilmeden transit ticaret olarak müşterinin evine gönderiyoruz. Müşterimiz de aracı istediği ülkedeki KDV oranı kaç ise ödeyip, tescil ve plaka işlemlerini yapıyor.”

Haberin Devamı

PEKİ KAYBEDEN KİM?

Benim Sinan Saip Bel’in anlattıklarımdan anladığım şu; “Son dönemde yurt dışında ev alan veya şirket kuran Türk zenginlerinin sayısı hızla artıyor. Bu kişiler hem orada hem Türkiye’de kullanmak için araç alıyorlar. Sonuçta Türkiye’de yurt dışı plakalı araçların serbest dolaşım hakkı 2 yıla çıktığı için bir süre orada bir süre burada rahatlıkla kullanabiliyorlar. Bu sayede Türkiye’deki yüksek ÖTV oranlarını ödemekten de kurtuluyorlar.

Burada kaybeden kim tabi ki devlet. Sonuçta 7 aracın ortalama Avrupa fiyatı 1.4 milyon Euro. Bu araçlar Türkiye’den alınsa ÖTV+KDV eklendiğinde ödenecek tutar yaklaşık 4.2 milyon Euro. Bu da sadece 7 araçtan 2.8 milyon Euro vergi kaybı anlamına geliyor. Diğer lüks ve süper spor markaları da eklediğimizde kayıplar sanki artıyor gibi...”

Haberin Devamı

MASERATİ’Yİ AYIRIP ALFA İLE SATACAK

‘Ferrari’sini yurtdışına isteyen bilge...

FERRARI ve Maserati’nin dışında Türkiye’de Alfa Romeo ve Jeep’in de Marka Direktörü olan Sinan Saip Bel, geçtiğimiz hafta yaptığımız görüşmede dünyada bir ilke imza atacaklarını da belirtti. Bel bunu özetle şöyle anlattı:“Ferrari ve Maserati’yi Kuruçeşme showroomunda birlikte satıyoruz. Henüz plan aşamasındaki kurgumuzda Ferrari markasını Kuruçeşme’de tek başına konumlamayı düşünüyoruz. Çünkü Maserati ile fiyat farkı 3 kata ulaştı. Maserati’yi ise hemen altında konumlanan Alfa Romeo ile beraber ilk defa uygulanacak yeni bir konsept showroomda satacağız. Maserati-Alfa Romeo ortak showroom projesini sadece İstanbul’da yapma düşüncesindeyiz. İstanbul dışında ise Alfa Romeo ve Jeep markalarımız bir arada olmaya devam edecekler. Bizim bu projeyi hayata geçirmemiz halinde Avrupa ve dünyada ilk olacak. Bu sayede Maserati altyapısına sahip Alfa Romeo modellerinin satışının ve lüks algısının artmasını amaçlıyoruz.”

Haberin Devamı

JEEP, TÜRKİYE’DE BEBEK BEKLİYOR

‘Ferrari’sini yurtdışına isteyen bilge...

TÜRKİYE’de bir dönem 4 bin adetli satışlara ulaşan Jeep, geçtiğimiz yıl ABD’den ithal otomobillere ek yüzde 120 vergi konunca büyük darbe yedi. Düşünün Grand Cherokee, Cherokee ve Wrangler modelleri ABD’de üretildiği için artık neredeyse hiç ithal edilmiyor. Türkiye’de açıkça bir tek İtalya’da üretilen Jeep Renegade ve Compass satılıyor. Sinan Saip Bel, bu yıl bu 2 modelle Türkiye’de 1600 adetlik bir satış hedeflediklerini belirterek, “Alfa Romeo ile birlikte 2019 hedefimiz ise 2 bin adet. Hayalimiz bu 2 markayla 5 bin adetlere ulaşmak. Ama bunun için iç pazarın yeniden
1 milyonlu adetlere yaklaşması gerekiyor. Bu denge gerçekleşirse bizim de büyüyen bayi ağımız ve yeni modellerle satış hacmimizin artması söz konusu olabilir. Diğer taraftan Renagade’nin yine İtalya’da üretilecek küçük versiyonu olan yeni SUV modeli gelecek. ‘Baby Renegade’ (Bebek Renegade) denilen bu küçük SUV’un 2020’de gelmesiyle satışlarda önemli artış olacaktır”
yorumunu yaptı.

 

 

Yazarın Tüm Yazıları