"Emre Özpeynirci" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Emre Özpeynirci" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Emre Özpeynirci

Bu yakışıklı İzmit’e gelecek, nokta

GÜNEY Koreli otomotiv devi Hyundai, son yıllarda Avrupa’da hızla büyüyen küçük SUV sınıfında yer almak ve Avrupa’da en büyük Asyalı otomotiv üreticisi olmak için atağa kalktı.

Bu atak için de elindeki en büyük kozu eylül ayında Frankfurt fuarında dünyaya tanıtacağı ‘Kona’ isimli yepyeni modeli olacak. Küçük SUV sınıfında yer alan Kona’nın nerede üretileceğine ilişkin ‘Henüz resmi karar verilmedi’ diye açıklama yapılsa da çok büyük ihtimalle Hyundai Assan’ın İzmit fabrikasında üretileceği ortada. Zaten Hyundai Assan yetkilileri de bunu çok iyi bildikleri için açıklamalarında ‘henüz’ kelimesine yer verdiler.

Bu yakışıklı İzmit’e gelecek, nokta

Sebebi açık Avrupa’da satacak ve İzmit’te üretilen i20 platformunda yükselecek bu aracın Kore’de üretilip gönderilmesi pek de mantıklı değil. Zaten Hyundai Assan’ın Koreli Başkanı da Türkiye’de kompakt bir SUV üretileceğini açıklamış, ama iki seçenek arasında olduklarını daha önce söylemişti. Bürokrasi aşıldığında ve Türkiye’ye bu konuda açıklama yetkisi verdiklerinde modelin İzmit’e verildiğini resmi olarak da öğreneceğiz.

Gelelim şimdi asıl konumuza... İsmini kahvesiyle ünlü Hawaii’nin bir bölgesinden alan Kona dünya tanıtımı öncesinde ilk kez kamuflajsız olarak Portekiz’in başkenti Lizbon’da yapılan reklam çekimlerinde görüntülendi. Daha önce resmi olarak yayınlanan teaser (tanıtım) resimlerinde olduğu gibi modelin kaputunun hemen altında yer alan ince farlar dikkat çekerken, yeni model bu görüntüsüyle Jeep Cherokee ve Citroen C4’ü de andırıyor. Ancak genel tasarımı hem orijinal, hem de ilginç buldum.

Markanın yine Türkiye’de ürettiği i20’yi temel alan daha doğrusu aynı platformda üretilecek aracın 3 farklı motor tipi olacağı belirtiliyor. Hyundai, bu modelle Avrupa’da en büyük Asyalı üretici olmak için Toyota ve Nissan’ı geçmek istiyor. 2016 yılında Toyota Avrupa’da yüzde 7 artışla 596 bin 515 adet araç satarken, Nissan yüzde 1.2’lik kayıpla 549 bin, Hyundai ise yüzde 7 büyüme ile 499 bin 22 adet araç sattı. İşte bu noktada Hyundai, İzmit’te ilk etapta 50 bin adet olarak üreteceği bu yeni modelle aradaki farkı kapatarak Avrupa’da Asya markalarının lideri olmak istiyor. 

Bu yakışıklı İzmit’e gelecek, nokta

İşin bir başka ilginç tarafı aynı sınıfta Japon Toyota’nın Türkiye’de C-HR’yi üretmesi. Yani Avrupa’da Asyalı markaların liderliğini önümüzdeki yıllarda Türkiye’de üretilen küçük SUV modelleri belirleyecek gibi.

ARTIK HER PAZARTESİ CANLI YAYINDAYIM

GEÇEN hafta Otomotiv Sanayicileri Derneği (OSD) tarafından bu yılın ilk 4 ay sonuçları açıklandı. Otomotiv sektörü alışık olduğumuz gibi yine üretim ve ihracatta rekorlar kırıyor ve kırmaya devam edecek gibi gözüküyor. Son yıllarda Türkiye ekonomisini tek başına sırtlayan otomotiv sektörüne medyanın verdiği destek de bence çok önemli. Bu noktada özellikle günlük gazeteler, gerek üretim ve ihracat, gerekse istihdam ve yatırım konularında sektör için önemli güç konumundalar. Zaten bugün sektörlere baktığımızda en uzmanlaşan kadroların başında genellikle otomotiv editörleri geliyor. Yıllar önce gazetelerdeki köşeler daha çok  model tanıtımı ve test sürüşlerinden oluşurken, artık her hafta otomotiv sektöründeki ekonomik gelişmeler, yeni yatırımlar, modeller ile ihracat ve üretimdeki haberler sayfalarda yer buluyor. İşte bu desteği veren gazetelerin başında da Hürriyet yer alıyor. Aslında Hürriyet amiral gemisi olduğunu bu konudaki yayıncılığıyla çok net ortaya koyuyor.

Bu durum sadece yayınlanan otomotiv haberleriyle değil, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni’nden Reklam Grubu Başkanı’na, Ekonomi Müdürü’nden yazarlarına kadar tüm gazete yönetiminin sektöre verdiği önemle kendini belli ediyor. Bu yüzden ilkini Kasım ayında, ikincisini ise 2 Mayıs’ta gerçekleştirdiğimiz  ‘Hürriyet Otomotiv Zirvesi’ne sektörden yoğun bir katılım oluyor. Çünkü Hürriyet’in her konuda arkalarında olduğunu, sektörün sorunlarını dile getirdiğini biliyorlar. 2 Mayıs’taki zirveye gerçekten önemli gerekçelere sahip 3-4 yöneticinin dışındaki yoğun katılım beni çok gururlandırdı, bu konuda doğru yolda olduğumuzu bize gösterdi. İşte şimdi gazete olarak elde ettiğimiz bu güveni ve önemi bundan sonra Hürriyet’in internet sitesinde de sağlamak için düğmeye bastık. Bundan böyle hurriyet.com.tr’de çok daha zengin içerik ve fotoğrafları sizin beğeninize sunup, her pazartesi günü saat 15.00’de canlı yayında otomotiv sektörünü değerlendirip, sorularınızı cevaplayacağım. Bizi izlemeye devam edin...

X