Modada yeni gen

Türk modasına taze kan geldi: 12 yeni tasarımcı, ilk koleksiyonlarını Antrepo’da sergilemek için hazır.

Haberin Devamı

''Neden bizden dünyaca ünlü bir tasarımcı çıkmıyor?” sorusuna cevap: Eğitim şart! Moda tasarımına gönül vermiş ve eğitimini bu konuda almak isteyen her genç dünyaca ünlü ‘tasarımcı fabrikası’ moda okullarını bilir. Paris’te Esmod, Parsons Paris ya da Parsons New York, Milano’da Marangoni, Londra’da ise Central St. Martins ve London Collage of Fashion gibi adı dünyaca ünlenmiş moda okulları var. Yurtdışında okumak ve o köklü tasarım kültüründen moda adına beslenmek çok hoş ama bir o kadar da zor bir hayal olabiliyor çoğu zaman. Herkesin buna gücü ve şansı elvermiyor. Fakat artık gururla söyleyebilirim ki bizim de hatırı sayılır bir moda okulumuz var. Türkiye’de son yıllarda kendini profesyonel bakış açısıyla kanıtlamış bir okul olan İstanbul Moda Akademisi (İMA), moda ve modayla ilgili tüm alanlarda yenilikçi ve modern bir yaklaşımla eğitim faaliyetleri yürüten, uluslararası platformlarda kabul görmüş, Türkiye’nin en yetkin moda okullarından biri oldu.

 

Haberin Devamı

Önümüzdeki hafta yani 27 Kasım Cuma günü Antrepo’da ilk mezunlarının ‘New Gen’ adı altında sunacağı defileyi heyecanla bekliyoruz.

 


Nedir New Gen?

 


New Gen, Koza Genç Moda Tasarım Yarışması finalistlerinin de eğitim aldıkları, Moda Tasarımı ve Yönetimi Lisansüstü Diploma Programı mezunlarının, Mercedes-Benz Fashion Week kapsamında koleksiyonlarını sergiledikleri defilelerin adı. Bu karma defilede, 12 mezun, toplam 72 tasarımı moda severlerin beğenisine sunulacak.

 

 Modada yeni gen

 

Müzikli tanıtım zamanı

 

Markaların reklam kampanyalarına, koca koca board’ları süsleyen kampanya çekimlerine, moda ve magazin dergilerine verdikleri reklamlarına alışığız. Özellikle o marka bir celebrity ya da dünyaca ünlü bir top model ile bir kampanya gerçekleştirdiyse, yankısı daha büyük oluyor. Son zamanlarda farklı bir akım daha başladı: Büyük moda markalarının bol celebrity’li televizyon reklam kampanyaları. Başlangıcı Chanel yaptı: Efsane parfümü olan No 5’i önce Nicole Kidman ile, sonrasında Audrey Tautou ile, son olarak da top model Gisele Bündchen ile tanıttı. David Beckham’lı H&M reklam filmi, bu trende farklı bir örnek. “Bizde yok mu” derseniz... Artık var. Hem de ‘celebrity’ler değil, gerçek müzisyenler marka yüzü olmuş. Pierre Cardin, 2015-2016 Sonbahar/Kış Koleksiyonu’nun tanıtımı için müzisyenler Gülşah Erol ve Kaan Solcum’u seçti. İzleyicilere kısa bir müzik ziyafeti çektiği yeni sezon erkek-kadın kreasyonlarının tanıtıldığı reklam kampanyası bu aralar beyaz ekranda karşınıza çıkabilir.

 

Yazarın Tüm Yazıları