Salamda sucukta çifte etiket oyunu

Bazı marketlerde, şarküteri reyonlarında satılan sucuk, salam, sosis, kaşar peyniri gibi ambalajlı et ve süt ürünleri, üzerinde üretici firmanın etiketi bulunmasına rağmen yeniden tartılarak, yüzde 10’a varan miktar artışlarıyla ikinci kez fiyatlandırılıyor.

Haberin Devamı

Marketlerde yer alan ambalajlı ürünler, genellikle üretici firmalar tarafından ürünün üzerine basılan gramajlar üzerinden fiyatlandırılarak satılıyor. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’deki perakende kuruluşları da bu kurala uyuyor. Üretici firmanın etikette yer alan ürünün miktarı üzerinden fiyatlandırarak, satışı gerçekleştiriyor. Ancak, bazı perakende zincirlerinde bu kurala uyulmadığı görülüyor.

Salamda sucukta çifte etiket oyunuİKİ TANE GRAMAJ ETİKETİ

Bu marketler, özellikle şarküteri reyonlarında yer alan sucuk, salam, kaşar peyniri gibi ambalajlı et ve süt ürünlerine, üzerinde üretici firmanın etiketi bulunmasına rağmen, yeniden tartarak yüzde 10’a varan miktar artışlarıyla ikinci kez fiyatlandırma yoluna gidiyor. Ambalajlara eklenen ürün miktarıyla ilgili ikinci etiketin, üretici firmanın etiketinden farklı olması, müşterilerin akıllarında bazı soru işaretleri doğuruyor.

FARK YÜZDE 10’U BULUYOR

Orjinal ambalajında 1 kilogram diye yazan blok kaşar peyniri, ikinci etikette 1100 gramdan, 591 gramlık sosis 610 gramdan, 529 gramlık kangal sucuk da 550 gram üzerinden fiyatlandırılıyor. Zincir marketlerin konuyla ilgili tatmin edici açıklama yapılamaması müşteriler ile market yöneticileri arasında yaşanan tatsız tartışmaların büyümesine yol açıyor. Okuyucularımızdan Saadettin Altunal’ın zincir marketlerden yaptığı iki farklı alışverişte de aynı sorunla karşılaşması, ‘çifte etiket’ tartışmasının su yüzüne çıkmasına neden oldu. Altunal’ın şarküteri reyonlarından aldığı markalı sosis ve sucuk ile 1 kilogramlık blok kaşar peynirinin orjinal etiketleri ile reyonda yapılan tartı etiketleri arasında, tüketici aleyhine yüzde 10’a varan farklılık bulunuyordu.

OYALAMA TAKTİĞİ

Bunun üzerine görüştüğü müşteri ilişkileri departmanından, sorunun şarküteri reyonunda görevli elemanların yanlış bilgilendirilmesinden kaynaklandığı ve konunun incelenerek, uygulamaya son verildiği yanıtını aldı. Ancak, aradan bir kaç gün geçtikten sonra aynı sorunla bu kez aynı zincirin farklı bir mağazasında karşılaştı.

SORUN HATADAN KAYNAKLANDI

Okuyucularımızdan Saadet Altunal’ın sorunuyla ilgili olarak arkadaşımız Birol Öner, hem üretici hem de bu uygulamada bulunan zincir marketlerin yetkilileriyle görüştü. Üretici firma yetkililerinin yaptığı açıklamada, “Şikayeti araştırdık. Satış noktasının, bizim dışımızda gelişen, etiket uygulaması sonucunda böyle bir durum meydana gelmiş” deniliyor.

Haberin Devamı

Kampanya döneminde daha dikkatli olun

Haberin Devamı

ÇİFTE etiket uygulamasında bulunan market zincirlerinden yapılan açıklamada, sadece müşteriyle görüşüldüğü ve hatadan dolayı kendisinden özür dilendiğine yer veriliyor. Bu da, özellikle marketlerin kampanya dönemlerinde tüketicilerin çifte etiket uygulamalarına daha fazla dikkat etmesi gerektiğini ortaya koyuyor.

Yazarın Tüm Yazıları