Fazıl Say şairleri unutmuyor

FAZIL SAY yeni bestesi SES / Opus 40’ı Behçet Aysan ve Metin Altıok Şiir Ödülleri için yazdı.

İlk icrası 9 Nisan 2012 pazartesi günü Ankara’da Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde yapılacak eserin ilhamı şairlerden ve şiirlerden alınmış.
9 Nisan’da eserin ilk kez icra edileceği gecede, Behçet Aysan Şiir Ödülü, ‘Sana Şehir Gelecek’ kitabıyla ödüle hak kazanan Tozan Alkan’a verilecek.
Behçet Aysan Şiir Ödülü seçiciler kurulu Doğan Hızlan, Cevat Çapan, Zeynep Oral, Ahmet Telli, Emin Özdemir, Turgay Fişekçi, Ali Cengizkan’dan oluşmuştu.
Ödül töreninde Zeynep Oral ve Emin Özdemir konuşacak.
Metin Altıok Şiir Ödülü töreni de 2 Haziran 2012’de Süreyya Operası’nda yapılacak.
Behçet Aysan ve Metin Altıok Sivas olaylarında yitirdiğimiz şairlerimizdendi!
* * *
FAZIL SAY, sanatın ve sanatçının toplumsal işlevini bilen, çağdaş sorumluluğun bilincinde olan uluslararası bir piyano virtüözümüz ve bestecimiz. Bunu artık tekrarlamaya bile gerek yok. Çünkü bu tarihe kadar yaptıklarını şöyle bir hatırladığımızda, onun birçok sanatçıya “örnek” olacak tavrını, duruşunu görürüz.
Daha önce, Nâzım Hikmet Oratoryosu ve Metin Altıok Oratoryosu’nu bestelemişti.
Fazıl Say, çocukluk günlerinde, yetişme çağında Ankara’da babası Ahmet Say’ın edebiyatçı dostlarını yakından tanıdı, onları okudu. Onların yaşamlarını izledi.
Bilhassa Behçet Aysan ile Metin Altıok’un Sivas’ta yakılmalarının acısını unutmadı, konuyla ilgili birçok faaliyette aktif olarak yer aldı, kamuoyu oluşturmada ‘sanatçı sorumluluğu’nun haricinde ‘insanlık sorumluluğu’ adına çabaladı. Hem Aysan ve Altıok’u hem de diğer ölen onlarca insanın acısını, besteleriyle belleğimize kazıdı.
Anadolu’nun birçok kentini dolaştı, çocuklara ve çocuklarla konser verdi. Bu konserlerin birinci amacı, çocukların müzikle ilgilenmeleri içindi, ancak diğer amaçları arasında çağdaş bireyler olmaları vardı! Çünkü müzik bunu sağlayacak en önemli anahtarlardan birisidir ve bu anahtarı en iyi kullanan isimlerin arasında gelir Fazıl Say.
Dünyaca ünlenmenin gölgesinde kalıp kendi ülkesini, bestecilerini de unutmadı. Ulvi Cemal Erkin’i yurtdışında çaldı.
Ayrıca Türk müziğinin önemli sazlarından ney’i de çağdaş bir anlayışla yeniden gündeme getirdi.
Konuşmaları, yazılarıyla da bir aydın olarak tavrını belli etti.
Yeni bestesi, Behçet Aysan’ın şiirlerinin okunmasından sonra sahnelenecek.
* * *
FAZIL SAY’ın yeni bestesi SES / Opus 40 hakkında bilgi vermek istiyorum.
Behçet Aysan’ın ”Bir Bahar Dalıyla”, Metin Altıok’un “Odasında Bir Evin” ve Aziz Nesin’in “Sivas Acısı” adlı eserlerinin seslendirileceği “SES”te genç sopranolar Dilruba Bilgi, Nihan İnan ve Senem Demircioğlu’na, piyanoda Fazıl Say ve vurmalı sazlarda, İstanbul Senfonisi, Hezarfen Ney Konçertosu gibi Fazıl Say eserlerinden tanıdığımız Aykut Köselerli eşlik edecek.
Eserde, piyanonun yanı sıra Ufo, Hapi ve Waterphone gibi farklı enstrümanlar da yer alıyor.
Fazıl Say’ın koloratur soprano, lirik soprano, mezzo soprano, piyano ve vurmalı sazlar için bestelediği yeni projesi “SES”, yukarıda da söylediğim üzere; 2 Haziran’da Süreyya Operası’nda gerçekleşecek Metin Altıok Ödül Töreni’nde İstanbullu sanatseverler ile buluşacak.
“SES” projesinin diğer konser tarihleri ise önümüzdeki günlerde açıklanacak.
* * *
FAZIL SAY yazdıklarıyla, dahil olduğu sosyal sorumluluk projeleriyle, besteleriyle ve bestelerine seçtiği isimlerle aslında bize bir şeyler söylemek istiyor! Yeter ki onu dinleyip anlayabilelim!
Yazarın Tüm Yazıları