hurriyet.com.tr’den müthiş başarı

hurriyet.com.tr’nin Avrupa’nın en çok izlenen ilk dört sitesinden birisi olduğunu duyunca içimden bir soru yükseldi:

Haberin Devamı

- Acaba marka yaratmak nasıl bir duygudur?
Aslında bu soruyu Vuslat Doğan Sabancı’ya sormalıyım...
Çünkü bundan 10 yıl önce küçücük bir salonda birkaç kişiyle başlatıyor hurriyet.com.tr’yi...
O zaman bırakın internet gazeteciliğini, kişisel haberleşme bile yeterli değildi. Üstelik internet üzerinde haber sitesi de yok.
Ve işte bugün gurur duyulacak bir noktaya geliyor o marka.
Avrupa’nın dev gazeteleriyle yarışan bir Hürriyet markasıdır artık bu.
Dünyanın internet istatistikleri konusunda en önemli şirketlerinden comScore, önceki hafta  Avrupa’daki gazetelerin internet sitelerinin trafiğini yayınladı.
Sonuçların tümünü ilgili haberde bulacaksınız.
Haziran 2010 ile Haziran 2011 arasını kapsıyor bu sonuçlar.
İlk sırada 17 milyon 206 bin tekil ziyaretçiyle İngiliz Daily Mail gazetesinin internet sitesi Mail Online var.
İkinci sırada 13 milyon 505 bin kişiyle İngiliz The Guardian geliyor.
Guardian’ı 9 milyon 941 bin tekil ziyaretçiyle Alman Bild gazetesi takip ediyor.
Ve ardından Hürriyet!
Hürriyet’in tekil ziyaretçi sayısı 9 milyon 453 bin kişi.
İşte bu inanılmaz başarıyla bugün hep birlikte gurur duyuyoruz.
Ve Bild’le aramızdaki 450 bin fark bana diyor ki:
- Hürriyet artık Avrupa’nın ilk üçündedir...
Müthiş bir başarıdır bu...
24 saat çalışan, bir haberi, bir fotoğrafı yetiştirmek için ter döken, internetin o üç boyutlu operasyonlarını hazırlayan her arkadaşımızdan, tüm okur ve yorumcularımıza kadar herkesin içinde olduğu, göğüslediği bir Avrupa başarısıdır bu...
4 yıl önce Vuslat Hanım ve o gün Hürriyet’in Genel Yayın Yönetmeni olan Ertuğrul Özkök, bana, “İnternetin başına geçer misin?” diye sorduklarında neyle karşı karşıya olduğumu tam olarak anlamamıştım.
Kağıttan gelen bir gazeteci olarak sonradan gördüm ki;
Aslında birşeyin başına oturmak değildi bu. Üç boyutlu bir dünyanın içine girmekti.
En hoşuma giden de Hürriyet Gazetesi’nin şimdiki Genel Yayın Yönetmeni 25 yıllık arkadaşım Enis Berberoğlu ile bu başarıyı duyunca attığımız yürekten kahkahadır.
Bu öyküyü pazartesi köşemde anlatacağım.

Haberin Devamı

AVRUPA’DA İLK ÜÇ

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea5d94f018fbb8f87b353e

Evet artık Hürriyet Avrupa’da ilk 3’e yarışan bir markadır.
Bu noktada kısa süre öncesine kadar aynı grupta olduğumuz Milliyet Gazetesi’ndeki arkadaşlarımızı da Avrupa’nın ilk beşindeki Türk markası olarak kutluyorum.
Bu sonuçlar önemlidir.
Çünkü bize aynı zamanda bir başka mesajı daha vermektedir.
Sevgili okurlar;
Bu sonuçlar aynı zamanda diyor ki;
- Biz bugüne kadar Avrupa’yı hep şöyle algıladık:
- Yenmek ya da yenilmek!
- Girmek ya da girememek!
İşte Hürriyet’in bu başarısı üçüncü yolu göstermiştir.
Artık yenmek ya da yenilmek, AB’ye girmek ya da girememek yalnızca diplomatik ya da sportif bir sonuçla olmuyor.
Avrupa’da olmak:
Ancak bir markanın yükselişiyle olabiliyor.
Bir Türk markasının kabul edilişi, yükselişi, rekabeti ve yıldızlaşmasının önemidir bu.
Şimdi düşünün;
Siz 9 milyon 453 bin kişi (, her ay Avrupa’nın ilk üçüne giriyorsunuz.
Üstelik vizesiz...
Hepinizi kucaklıyoruz.

Haberin Devamı

Hurriyet.com.tr’s great success

Grosser Erfolg von hurriyet.com.tr

Yazarın Tüm Yazıları