200 milyon dolarlık araç kiralama ‘Carvertising’ ile hareketlendi

ARAÇ sayısı 150 bine, pazar hacmi 200 milyon dolara ulaşan araç kiralama sektörü ‘carvertising’ ile hareketlendi. Yeni sistemle dışı sponsorlarca giydirilen bir araç, günlük 100 TL yerine 39 TL’ye kiralanabiliyor.

Haberin Devamı

GÜNLÜK kirası 100 TL olan Mini Cooper’ın 39 TL’ye, 65 TL olan Smart’ın da 9 TL’ye kiralanabildiği ‘carvertising’ adlı sponsorlu kiralık araç sisteminin Avrupa ve Amerika’dan sonra Türkiye’de de yaygınlaşması, rent a car (araç kiralama) piyasasının bir anda hareketlenmesini sağladı. Araç sayısı 150 bine ulaşan 200 milyon dolarlık rent a car (araç kiralama) piyasasına canlılık getiren bu uygulamada, araçların dış yüzeyleri Armani, L’Oreal, Caffe Nero, Baxter, Accessorize gibi markaların reklamlarıyla kaplandı. Outdoor reklam mecrasına dönüşen araçlar, Üniversite ve Karadeniz Oyunları, Beach Volley gibi uluslararası organizasyonların tanıtımında da kullanılmaya başladı. Kayıtlı sürücü sayısının daha şimdiden 6 bin 500’e ulaştığı sistemin Türkiye’deki öncüleri arasında Hertz, Carpuzz gibi rent a car kuruluşları bulunuyor.
9 TL’ye araç kiralama
Arkadaşımız Mert Temizkan’ın yaptığı araştırmaya göre, yılda 500 bin kiralama işleminin gerçekleştiği rent a car sektöründe, 250’ye yakın irili ufaklı rent a car firması rekabet ediyor. Rekabette, Hertz, Europcar, Avis, National, Budget, Sixt, Intercity gibi uluslararası kuruluşların yanı sıra, Işıl Tur, Selim, Fun, Hedef, Inter, Mass gibi yerli firmalar da ön plana çıkıyor. Türkiye’de kiralanan araçların yüzde 75’ini binek tipi otomobiller oluştururken, yüzde 24’ünü de ticari araçlar kapsıyor. VIP araçların payı da yüzde 1 seviyesinde kalıyor. Araç kiralamanın günlük bedeli 60 TL ile 600 TL arasında değişirken, bu fiyat, sponsorlu kiralık araçların devreye girmesiyle bu rakamlar ciddi oran da düşüyor. Sistemde Mini Cooper’ı 39 TL’den, Suzuki Swift’i 29 TL’den, Smart’ı da 9 TL’den başlayan fiyatlarla kiralamak mümkün oluyor.
Erken gelen kapıyor
Carvertising sisteminde, faaliyet gösteren firmaların ana gelir kaynağını sponsor kuruluşlar oluşturuyor. Bu araçları kiralayan sürücülerden elde edilen gelir ise ikinci planda kalıyor. Fiyatların düşmesine de bu durum neden oluyor. Ancak bunun için carvertising hizmeti veren firmaların üyelik sistemlerine kayıt yaptırılması gerekiyor. Ayrıca, araç kiralayacak sürücülerden en az 5 yıllık ehliyet şartı da aranan sistem, erken rezervasyon modeline de dayanıyor. Ne kadar erken rezervasyon yapılırsa, müşteriler için o kadar düşük fiyatlardan araç kiralama imkanı olabiliyor.

Haberin Devamı

Sponsorluk  400 Euro’dan başlıyor

Haberin Devamı

ARAÇ kiralarının ilan fiyatları, araç adedi, süre ve sezona göre değişiklik gösteren CarPuzz’un kurucusu Serhan Oralkan, şu bilgileri verdi: “Ortalama araç başı aylık reklam bedeli 400 Euro ile 1300 Euro arasında değişiyor. Biz, sponsorlarla sürücüler arasında köprü görevi görüyoruz. Bu nedenle, asıl geliri sürücülerden değil, sponsorlardan elde ediliyor. Sponsorların sübvanse ettiği araçlar, İstanbul’da sponsorlarla ilgisi olmayan sürücülerle birlikte gezen bir reklam mecrası oluşturuyor. Bu sistem yurtdışında zaten vardı. Şimdi, bu uygulamayı Türkiye’de Hybrid araçlara da kaydıracağız 2012’ye kadar çalışmalarımız tamamlamayı hedefliyoruz.”

Kriz ortamında ekonomik araç kiralama imkânı

Haberin Devamı

CARVERTISING sisteminin öncülerinden Hertz Türkiye Genel Müdürü Nur Hidayetoğlu, amaçlarının kriz ortamında müşterilerine ekonomik araç kiralama imkanı sağlamak olduğuna dikkat çekerek, şunları söyledi: “Sınırlı sayıda aracımızı kendi markamızın logoları ile giydirdik. Bu sayede, günlük kirası 85 TL olan bir 2009 model araç, 39 TL’ye kiralanabiliyor. En önemli müşteri grubumuz tatilciler ve iş seyahatlerine çıkan yönetici ve işadamları.  Rekabet, havalimanlarından başlıyor.”

Yazarın Tüm Yazıları