Teknoloji Haberleri

TEKNOLOJİ

    Yayıncı kuruluşlar, maçları canlı yayımlayan Periscope kullanıcılarına savaş açtı

    Ahmet CAN
    07.10.2015 - 08:40 | Son Güncelleme:

    Türkiye’deki kullanıcıların dünyada ilk üçe girdiği canlı yayın uygulaması Periscope’taki yapılan maç yayınları için şirketler önlem almaya başladı. Türkiye Süper Lig, Şampiyonlar Ligi ve hazırlık maçlarını yayınlayan şirketler, artık Periscope ekipleriyle ortaklaşa çalışarak uygulamadaki hesapları anlık olarak kapatıyor. 

    Canlı yayın uygulaması Periscope her geçen gün çığ gibi büyüyor. Birçok kullanıcı yasal yayınlar yapsa da maç gibi korsan içerikler de Periscope’ta yer alabiliyor. Türkiye Süper Ligi, Avrupa veya hazırlık maçlarını evlerinden izleyen bazı Periscope kullanıcıları, akıllı telefonlar üzerinden canlı yayın yaparak diğer kullanıcıların da maçı canlı olarak izlemesini sağlıyor.

    Yapılan bu yayınlar maçları yasadışı olarak diğer kullanıcıların da izlemesini sağlıyor. Özellikle son zamanlarda artan bu sorun için yayıncı kuruluşlar harekete geçti. Periscope ve Periscope’u satın alan Twitter yöneticileriyle iletişime geçen Türkiye’deki yayıncı kuruluşlar, maç saatlerinde bağlantılı olarak çalışıyor. Bu sayede Periscope üzerinden maç yayını yapan kullanıcıların hesapları 90 dakika içinde kapatılabiliyor.

    HER HAFTA 50 HESAP

    Samsung ile internet üzerinden UHD (4K) yayını için yapılan işbirliği toplantısında konuşan Digiturk IT Genel Müdür Yardımcısı Hatice Memigüven, Periscope’tan şifreli maçı yayınlamanın adı düpedüz hırsızlık olduğunu söyledi. Memigüven, “Bunu iki türlü yapanlar var. Bazıları stada gelip oradan canlı yayın ile görüntü aktarıyor, bu yasal değil. Bazıları da bize üye olup televizyon ekranını cepten çekiyor. Biz bu duruma müdahale ediyoruz. Bizim bu işi takip eden için adamlarımız var. Teknik bir ekibimiz var, bu tarzda yasal olmayan şekilde yayın yapan üyelerimizi tespit ediyor. Twitter bu konuda bu da bize destek veriyor. Haftada ortalama 50 maç yayınını yapan Periscope kullanıcısının hesabını kapatıyoruz. Ancak burada önemli olan 90 dakika içinde ulaşmak bu yayınlara. Bu durum bizi rahatsız ediyor ve bununla mücadele ediyoruz” dedi.

    Yayıncı kuruluşlar, maçları canlı yayımlayan Periscope kullanıcılarına savaş açtı


    HEPSİ KÖPEKBALIĞI

    D-Smart CEO’su Ali Güven, Periscope ve YouTube gibi sosyal medya platformlarında herhangi bir D-Smart içeriğini gördüklerinde hemen harekete geçtiklerini söyleyerek, “Doğan TV bünyesinde bir dijital ekibimiz var. Korsan olarak içeriklerimizin yayınını bu mecralarda gördüğümüzde hemen harekete geçiyoruz. İlgili şirketin yetkilileriyle temasa geçiyoruz ve o yayını kapattırıyoruz. Bu sorunun önüne geçebilecek yazılımlar üzerine çalışmalarımız var. Bizler kurumsal şirketleriz, bu sosyal medya şirketleri ise birer köpekbalığı. Bugün Periscope var, yarın başka bir sosyal mecra çıkacak. Bu yüzden tüm çalışmalarımızı buna yönelik yapıyoruz” diye konuştu.

    PERISCOPE: TEHDİT DEĞİL, DESTEĞİZ

    DAHA önce konu hakkında konuştuğumuz Periscope CEO’su Kayvon Beykpour, Periscope’un izleyicilerle olan etkileşiminin televizyon kanallarına göre oldukça yüksek olduğunu belirterek, şunları söyledi: “İşin aslına bakacak olursak Periscope, televizyon kanalları için bir tehdit değil, aksine destekleyici bir unsur. Hatta bu yüzden Periscope, artık televizyon kanallarının oldukça ilgisini çekmeye başladı. Bunun sebebi ise Periscope’tan televizyon kanallarını yayınlayanlar aslında televizyon kanallarına yeni izleyiciler kazandırması. İzleyiciler, ESPN’de bir maç olduğunu görüyor ve oradan televizyon başına gidip o maçı izlemeye başlıyor” şeklinde konuştu.

     

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı