Ege Haberleri

    Yaşlılar hedef oldu

    Hürriyet Haber
    31.12.2014 - 01:22 | Son Güncelleme:

    Yasayla getirilen denetimin kağıt üzerinde kaldığı kapıdan satışlarda tüketici yine mağdur. Çünkü bu kez yaşlı ve akıl sağlığı yerinde olmayanlara yöneliyorlar.

    İZMİR’de yapılan kapıdan satışlar, tüketicileri üzüyor, mağdur ediyor. Akıl almaz pazarlama taktikleriyle ürünler pazarlanıyor, dayatmalar, zorlamalar yapılıp, psikolojik aldatmalarla tüketici adeta kuşatılıyor. Sözleşmeyi okumadan senet imzalayanlar 14 gün içinde ürünleri iade etmedikleri taktirde mağdur oluyor. Tüketici dernekleri vatandaşları, kapıdan satış yapanlardan ürün almamaları konusunda uyarıyo

    KURALLARA UYULMUYOR
    Kapıdan yapılan satışlarda genellikle yaşlı ve akıl sağlığı yerinde olmayan kişilerin tercih edildiğini söyleyen Tüketiciyi Koruma Derneği İzmir Şubesi Başkanı Gülçin Tonguç, “Bu işlerde firmalar genelde gençleri, öğrencileri part time çalıştırıyor. İlk peşinat rakamları onların primleri oluyor. Bu konuda mağdur edilen çok sayıda kişi bizden yardım istiyor. Hatta şubemize gelip gözyaşı dökenler, bayılanlar oluyor. Bu tür satış yapan şirketler, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı İl Ticaret Müdürlüğü’nden satış konusunda onay alıyorlar. Yaptıkları iş resmi, yasadışı değil. Ancak tüketici bu konuda bilinçli ve uyanık olmalı. 14 gün içinde gerekçe göstermeden cayılabilir, ancak bu şatışlar kuralına uygun yapılmıyor. Satışların arkasından başka sorunlar yaşanıyor” dedi.

    KAPINIZI AÇMAYIN
    Tüketicilerin ihtiyaçları yoksa bu tür satış yapanlara kapılarını açmamaları uyarısında bulunan Tonguç, “Kapıyı açan yaşlılara karşı etkili oluyorlar. ‘Üşüyoruz, yorgunuz biraz dinlenebilir miyiz, sizlere hediyemiz var’ bahaneleri ile eve girdiklerinde, satış kaçınılmaz oluyor. Okuma yazması olmayanlar daha dikkatli olmalı. Önlerine konulan senetlere imza atmasınlar. Özellikle ürün sözleşmesini tüketiciye vermiyorlar. Bu iş tencere tava ile başladı. Bu alanda doyum yaşanınca sağlık konusuna, tansiyon aleti, zayıflama kemeri gibi ürünlere yöneldiler. Cazip hale getirmek için yanlarında hediye ürünleri de veriyorlar” diye konuştu.

    İNDİRİMLER TUZAK
    MAĞAZALARDA yüzde 80’lere varan indirim oranları görenleri şaşırtırken, bunların satışlara fazla yansımadığı gözleniyor. Tonguç, etiketlerin Tüketici Kanunu’na göre hazırlanması gerektiğini dile getirdi, “Etiketlerde yüzde olarak indirim oranı yerine eski fiyat ile indirimli fiyatın bulunması gerekir” dedi. Eskiden Türkiye’de yılda iki kez indirim olduğunu söyleyen Tonguç, “10 yıl önce indirimler kış sonu ve yaz sonu olurdu. Artık ürünler daha yeni sezona girince indirimlere başlanır oldu. Gerçekçi gelmiyor, eskiden satıcılar sezon sonunda, ellerinde kalan ürünlerini nakitte çevirmek için indirim uygularlardı. Şimdi yapılan indirimdeki asıl amaç, indirim bahanesi ile malı daha pahalıya satmak” diye konuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı