Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Yaşlanmak istemeyen Türklerle Avrupa’da ilk 10’a girebiliriz

    Demet CENGİZ BİLGİN
    29 Temmuz 2007 - 00:00Son Güncelleme : 28 Temmuz 2007 - 21:49

    Türkiye pazarına 2006 yılında giren Danimarkalı yaşlanmayı geciktirici ve besin takviyesi ürünleriyle dikkat çeken Pharma Nord, 2007’de Türkiye cirosunu ikiye katlamayı hedefliyor. Türklerin yaşlanmayı geciktirici ürünlere büyük ilgi gösterdiğini söyleyen Pharma Nord CEO’su Jorgen Dam, "Türkiye, Avrupa’daki en büyük 10 pazarımızdan biri olur" dedi.

    ANTI-aging (yaşlanmayı geciktirici) ve besin takviyesi ürünleriyle dikkat çeken Danimarkalı Pharma Nord, 2006 yılında girdiği Türkiye’de 2007’de yüzde 100 büyüme bekliyor. Türklerin, Güney Avrupalılar gibi yaşlanmayı geciktirici ürünlere büyük ilgi gösterdiğini anlatan Pharma Nord CEO’su Jorgen Dam "Türkiye en hızlı büyüdüğümüz pazarlardan. Yakında Avrupa’daki en büyük 10 pazarımız arasına girer" dedi.

    GÜNLÜK HAYATA KONSANTRE: Kuzey Avrupalıların hayati hastalıklardan korkarak yaşam tarzlarının getirdiği hastalıkları engellemek için önlem aldığını; kanser, diyabet, tansiyon gibi hastalıkları önlemek için besin takviyeleri kullandıklarını anlatan Dam, "Güney Avrupa insanı ise günlük hayatına daha çok konsantre olduğu için anti-aging, güzellik ve zayıflama ürünlerini tercih ediyorlar. Bu nedenle Türkiye’de anti-aging ürünlerimiz çok başarılı" diye konuştu.

    GENEL HIZLI BÜYÜME: Pharma Nord’un, ilk ürünlerini Mart 2006’da piyasaya sunduğunu bildiren Dam, "Piyasaya ilk olarak anti-aging tablet Evelle ile girdik. Firmamız ilk yılında bir milyon Euro ciro yaptı. 2007 hedefi bunu ikiye katlamak. Sağlık ve güzellik konusunda bilinçli, hayat kalitesine önem veren ve gelecekte oluşabilecek hastalıkları engellemek için önlem almak isteyen bilinçli insanlar hedef kitlemiz. Yaşlanmayı geciktirici ürünlerimizden bu güne kadar Türk nüfusunun yaklaşık yüzde 20’sinin, 35-70 yaş grubunun da yüzde 50’sinin faydalandığına inanıyorum" dedi. Türkiye’de pazarın önemli oyuncularından biri olacaklarını vurgulayan Dam, Türkiye’deki genel resmin de hızlı büyümenin sinyallerini verdiğini söyledi.

    DÜZENLEMELER OLUMLU: Türkiye’de ekonominin istikrarlı hale geldiğine değinen Dam, hem anti-aging hem besin takviyesi ürünlerine duyulan ilginin arttığına hem de genel olarak satın alma gücünün yükseldiğine dikkat çekti. Son zamanlarda Türkiye’de besin takviyesi ruhsatlandırması kanunlarında önemli değişiklikler yapıldığını bildiren Dam, kanunların Avrupa ile daha uyumlu hale getirildiğini söyledi. Dam "Bu düzenlemeler bizim gibi yüksek kaliteli ürünleri olan ve gerekli dokümantasyonları sağlayabilecek, belli standartlara sahip firmalara avantaj sağladı" dedi.

    Aslında kanser odaklıyız, ciromuz 100 milyon Euro

    25 yıl önce kurulan Pharma Nord’un şu anda 45 farklı ülkede temsilciliği bulunduğunu anlatan Jorgen Dam şunları aktardı: "Tüm Avrupa ülkelerinde, Amerika, Uzakdoğu ve Ortadoğu ülkelerinde varız. Ayrıca distribütörler kanalıyla da faaliyet gösterdiğimiz ülkeler var. Ciromuz 100 milyon Euro civarında. Anti-aging, güzellik odaklı ürünlerle daha çok gündemde olsak da asıl ilgi alanımız selenyum. Kurulduğumuz günden itibaren İsveç, İngiltere ve Danimarka hükümetlerinin ortaklaşa yürüttüğü kanserle savaş araştırmalarında selenyum çalışmalarının bir parçası olduk. Farmakolojik üretimde kullanılan selenyum üreten ilk ve tek firmayız. İlaç olarak üretilebilen selenyum Pharma Nord patentlidir."
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı