‘Yaşlanma’ reklamlarına fren geliyor

Hürriyet Haber
30.08.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 30.08.2012 - 12:13

SAĞLIK Bakanlığı, kozmetik ürünlerin tanıtımıyla ilgili kılavuz hazırladı.

Kılavuza göre kozmetik ürünler tanıtılırken adı, markası, fonksiyonu, iç ve dış ambalajındaki kullanım amacı ve şekli mutlaka belirtilecek. İnternette tanıtım yapılırken de bunlara ilaveten, tanıtım yapanın unvanı, posta adresi ve iletişim bilgilerine yer verilecek.

Kozmetik ürün tanıtımında kullanılan iddialar gerçek, kanıtlanabilir olacak, ürünün özelliklerini doğru ifade edecek. Uzman sıfatıyla bilgisine başvurulacak kişiler, bunu ancak kozmetik mevzuatı çerçevesinde yapabilecek. Tanıtımlarda, bilimsel çalışmalardan alıntı yapılacak veya tablo ya da diğer görsellerden yararlanılacaksa, atıfta bulunulan bilimsel çalışmanın aslına sadık kalınacak, kaynaklar tam olarak belirtilecek.

Tanıtımlardaki “öncesi” ve “sonrası” gibi görsel sunumlar, ürünün etkinliğini orantılı ve tutarlı şekilde yansıtacak. Ambalaj bilgilerinde, tanıtım malzemelerinde ve diğer tanıtımlarda ürünlerin gerçekte sahip olmadığı nitelikler varmış gibi kullanılamayacak, bu yönde imada bulunulamayacak.

Tanıtımlarda ayrıca Sağlık Bakanlığı’nın adı ve logosu da kullanılamayacak. Kurum/kuruluş, kişi adı, amblem, logo ve diğer özgün kurumsal kimlik unsurları, tüketiciyi aldatıcı özellik taşımayacak. Ürün araştırmasına katılan kurum, kuruluş veya kişilerin adları ve belgeleri izinsiz kullanılamayacak.

Belgeye dayanmıyorsa ürünün “çevre dostu” olduğu iddia edilemeyecek. Tanıtım malzemelerinde bunu ima eder işaretler içermeyecek. İnsan ve çevre sağlığına zarar veren ve güvenliğini tehdit eden tanıtım yapılamayacak.Haksız rekabete yol açabilecek, tüketiciyi yanıltıcı tanıtım yapılamayacak.

 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı