Gündem Haberleri

    Yarışın seyri pit-stop’a bağlı

    Hürriyet Haber
    23.08.2006 - 00:44 | Son Güncelleme:

    Formula 1’de start alan her takım neredeyse bir sezonda 1000’den fazla pit-stop yapmakta. Saniyelerle yarışılan pit-stoplar Formula 1’in en keyifli anlarının yaşandığı bölümlerden biri. Bu alanda gerçekten insan üstü bir mücadele veriliyor ve bazen yarışlar bu şekilde kazanılıyor.

    20 metre karelik bir alan, basınçlı benzin, 100 km/s hızla pit alanına giren araçlar, yüksek ısıda mekanik aksam, karbon tozlarının havada asılı olduğu bir ortam ve 23 teknisyen. Pit alanında çalışma koşulları neredeyse tahammül sınırındadır. Ama, bir pilotun F1 Grand Prix’sini kazanmasında da bu teknisyenlerin kusursuzluğunun büyük bir payı vardır.

    Bugün, bir yarış otomobilinin pit stop alanında geçirdiği her bir saniye altın değerindedir ve her saniye yarışın sonucunu etkileyebilir. Nitekim pit-stopların süresi, çoğu zaman, pist üzerinde manevra riski almadan, yavaş bir rakibin önüne geçmekte belirleyici olur. Dolayısıyla kusursuz bir pit-stop en önemli konudur ve teknik ekibinin her üyesinin oynadığı belirgin bir rol vardır. İşte uygulaması.

    7 SANİYEDE NELER OLUYOR

    İki ucundan kavranan otomobil, göz açıp kapayıncaya kadar kaldırılarak, teknisyenlerin müdahaleleri kolaylaştırılır.

    Bir kişi, araç yerden yükseltildiğinde onu dengede tutmakla görevli.

    Bir kişi, hortumu depoya takıp doldururken, bir diğeri hortumu (azami ağırlık 40 kg.) sabit tutmasına yardımcı olur.

    Bir kişi de, gerek duyulduğu takdirde, aracın burnunun değiştirilmesi ya da ön kanadın ayarlanmasıyla görevlidir.

    Bu sırada bir teknisyen, acil marş motorunu çalıştırmak üzere hazır durumda beklemektedir.

    Bir diğer teknisyen, yangın halinde söndürücüleri kullanmakla görevlidir.

    Üçüncü bir teknisyen ise pnömatik tabancayla vidalama/vida açmakla görevlidir.

    Teknisyenlerden biri tekerleği çıkarırken, diğeri yenisini takar.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı