Yarış pistlerinin en genç pilotu

22 Mayıs 2004 - 00:00Son Güncelleme : 22 Mayıs 2004 - 00:00

Mert Aytuğ (20) motorsporları dünyasının gelecek vaat eden isimlerinden biri. Küçük yaşlardaki otomobil merakı babasının teşvikiyle yarışçılığa dönüşmüş. 14 yaşında adım attığı yarış pistlerinde tırmanışını sürdürüyor. 2004’te hem Seat Cup’ta hem de Türkiye Formula 3 Şampiyonası’nda direksiyon sallıyor. Sezon boyunca iki şampiyonada birden yarışıp ailesinin yüreğini hoplatacak.14 yaşına geldiğinde canına tak eder Mert Aytuğ’un. Babasına gider ve ültimatomu verir: ‘Baba kartinge başlayayım yoksa yaşım geçecek!’ Öyle ya, akranları birkaç yıldır karting pistlerinde direksiyon sallarken, o bu zevki henüz hiç tatmamıştır. Kendisi de bir motorsporları tutkunu olan baba Hakkı Aytuğ oğlunun ısrarlarına dayanamaz ve ona ikinci el bir karting arabası satın alır. Mert, 1998’i Tuzla pistinde deneme sürüşleri yaparak geçirir. 1999 Mart’ında aynı pistte katıldığı ilk yarışında hem heyecan hem tecrübesizlikten dereceye giremez. İki dezavantajı vardır. Birincisi 12-16 yaş grubundaki rakiplerine göre kiloca ağırdır, üstelik altındaki karting arabası beş yaşındadır ve rakiplerinin yeni arabalarına göre kötü durumdadır. Hırslı, geçilmeye dayanamayan Mert’in kariyeri neredeyse başlamadan bitecekken imdadına babası yetişir. Paraya kıyar ve oğluna İtalya’dan yepyeni bir karting arabası getirtir. Mert daha iyi sonuçlar almaya başlar. Annesinin evde, babasının tribünde yaşadığı heyecana değer ve 1999 sezonunu Türkiye dördüncüsü olarak bitirir. Ama babaannesi ‘Oğlum başka spor bulamadınız mı yapacak?’ demekten kendini alamamıştır.AĞABEYLERİYLE KAPIŞIYORMert 2001 ve 2002’de üst üste Türkiye Karting Şampiyonu olunca otoritelerin de dikkatini çeker. 2002’de TOFAŞ takımının yöneticisi Saffet Üçüncü’ye gidip ‘Abi beni ne zaman yarıştıracaksın?’ diye sorar. Bu sayede aynı yıl Palio Cup’ta yedi yarışa katılma imkanı bulur. Artık yaşça büyük rakiplerle kapışmaktadır. Bu arada liseyi bitirip Sabancı Üniversitesi’ni kazanır. 2004’te iki kulvarda birden, hem Seat Cup’ta hem de Türkiye Formula 3 Şampiyonası’nda yarışmaya başlar. Ama bu pek de kolay değildir: ‘Yarışlardan sonra iki gün kendime gelemiyorum. Hálá tecrübe eksikliğim var. Neyse ki pistlerde tüm ağabeylerim bana destek oluyorlar.’ Hedef mi? Tabii bu sezonki ilk birinciliğini kazanmak.

Etiketler:
Sayfa Başı
Haberlerrüştü reçbermehmet yılmazkenan başaranuğur melekeali eceilker yasinyassıada