Yarım asrı deviren Paktaş Çorap, Amerika pazarını hedefe koydu

Dinçer GÖKÇE
18.05.2015 - 01:33 | Son Güncelleme:

İstanbul Yeşildirek’de 56 yıl önce küçük bir atölyede temeli atılan Paktaş Çorap sektörün önemli oyunculara arasına girdi. Bu yıl 50 milyon dolara yakın ciro elde etmeyi planlayan şirket, Amerika pazarını hedefine koydu. Üçüncü kuşağın yönetimde yer aldığı Paktaş, küresel bir marka olmayı amaçlıyor.

Malatyalı Nazif Gönültaş henüz 16 yaşındayken İstanbul’a gelir ve tekstilin kalbi olarak anılan Eminönü Yeşildirek’de çalışmaya başlar. Uzun yıllar çırak olarak çalışan Gönültaş 1959’da aldığı iki makine ile küçük bir atölyede çorap üretimine başlar. İşler iyi gider; Paktaş markası ile üretilen çoraplar İstanbul’un yanı sıra Anadolu’dan gelen toptancılara satılır. Yeşildirek’deki yer küçük gelmeye başlayınca 1975 yılında Yenibosna’daki mevcut fabrikaya taşınır. Kurucu Nazif Gönültaş’ın 1996’da vefatı ile işleri kızları devralır. Birkaç yıl önce de ailenin üçüncü kuşak temsilcileri şirketlerde çalışmaya başlıyor.

YÜZDE 20 BÜYÜME HEDEFİ
Aile şirketi konumundaki Paktaş’ün üçüncü kuşak temsilcisi CEO Onur Kaya hedeflerinin küresel bir marka olmak olduğunu ifade ediyor. Ayda 2 milyon çorap üretimi yaptıklarını aktaran Kaya, ürünlerinin yüzde 40’ının ihraç edildiğini belirtti. Geçtiğimiz yıl 40 milyon dolar ciro elde eden şirketin 2015 yılı ciro hedefi 48 milyon dolar. Kaya, ihracat ve yurtiçi satış oranlarını yüzde 50-50 seviyesine çıkarmak olduğunu belirterek Amerika pazarına ağırlık vermeye başladıklarını aktardı.

YILDA 8 ÇİTF ÇORAP KULLANIYORUZ
Çin’in Amerika’ya yılda 2,5 milyar dolarlık çorap ihracatı yaptığını aktaran Kaya, Türkiye’nin ise 15 milyon dolarlık bir ihracat yapabildiğini aktardı. Türkiye’de kişi başına yılda 8 çift çorabın kullanıldığını aktaran Kaya, Amerika’da buYarım asrı deviren Paktaş Çorap, Amerika pazarını hedefe koydu sayının 35 olduğunu kaydetti. Türkiye’nin, Çin’den sonra, dünyanın ikinci en büyük çorap üreticisi olduğunu aktaran Kaya şirket olarak Amerika pazarına ağırlık vermeye başladıklarını aktardı.

KENESAVAR ÇORAP GELİYOR
Onur Kaya, Türkiye genelinde 2 bin 500 çorap üreticisinin olduğuna işaret ederek, bir çok çorabın etiketinde yazan pamuk oranının gerçeği yansıtmadığına işaret etti. Bu alanda denetimlerin yetersiz olduğuna işaret eden Kaya, Paktaş olarak AR-GE çalışmalarının devam ettiği yeni bir ürünleri ile ilgili de bilgi verdi. Özellikle yaz aylarında gündeme gelen ve ölümlere neden olan kenelere karşı ‘kenesavar çorap’ üretmeyi planladıklarını aktaran Kaya, ürün için kimyasal çalışmaların devam ettiğini aktardı. Kaya, kenesavar çorabın yurtiçi yanı sıra yurtdışı pazarlara da gönderileceğini aktardı.

BUTİK OTEL AÇACAK
Paktaş olarak amiral gemilerinin çorap üretimi olduğunu ve bu yapıyı korumaya devam edeceklerine işaret eden Kaya, gayrimenkul ve turizm sektöründe de yatırım planlarının olduğunu aktardı. Şirketin sahip olduğu Yenibosna ve Florya’daki arsalarında konut ve villa yapmayı planladıklarını aktaran Kaya, Eminönü’nde sahip olduğu binayı ise 25 odalı butik otel olarak hizmete almayı planladıklarını söyledi. Kaya söz konusu yatırımları kendi öz kaynaklarından karşılayacaklarını belirtti.

dgokce@hurriyet.com.tr

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı