Yargıtay, ‘Roman’ı haklı buldu, ‘Romano Botta, kafa karıştırıyor’ kararı verdi

Oya ARMUTÇU
23 Ekim 2011 - 00:00Son Güncelleme : 23 Ekim 2011 - 00:26

Hazır giyim ve tekstil firması Roman, Yargıtay’da açtığı marka davasını kazandı. Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, Roman’ın, “Romano Botta” markası aleyhine açtığı davada, yerel mahkemenin “İki markanın karıştırılma ihtimali yok” şeklindeki direnme kararını da bozdu.

Roman Hazır Giyim ve Tekstil Sanayi Ticaret, “Romano Botta” markasının “Roman” markaları ile karıştırılabileceğini, bunun markanın ayırt edici karakterini zedeleyeceği, halk nezdinden karışıklık yaratacağı ve haksız kazanca yol açacağı iddialarıyla, hükümsüzlüğüne karar verilmesi için İstanbul 4. Fikri ve Sinai Haklar Mahkemesi’nde dava açtı. Dilekçede, “Roman”ın 1997’de tescil ettirilmiş hazır giyimde tanınmış bir marka olduğu vurgulandı. Davalı yanıt dilekçesinde, Roman’a karşı çıktı. Şirket yetkilileri, 1953’te İstanbul’da kurulan bir şirket olduklarını, “Romano Botta” markasını, marka sahibi İtalyan tekstil firmasının 24 Eylül 1997 günlü yazılı iznine istinaden Türk Patent Enstitüsü’ne 6 Mayıs 2008’de tescil ettirdiklerini belirtti.
Romano Botta: Telaffuz farklı
Davamı şirket, “Roman” markası ile kendi markalarının, “Telaffuz ve görsel bakımdan birbirinden farklı olup tüketici için karışıklığa neden olacak bir benzerlik taşımadığını” savundu.
Mahkeme, Roman’ın davasını reddetti. Kararda, iki marka arasındaki kısmi benzerlik bulunduğunu, ancak bunun karıştırma ihtimali için yeterli olmadığı kaydedilerek, özetle şöyle denildi: “Roman biçimindeki marka toplumda sıkça kullanılan sözcüklerden birisi olup ayırt ediciliği çok yüksek bir marka olarak görülemez. Roman sözcüğünü içeren sözcüklerin Roman markasıyla iltibas (birbirine çok benzeyen iki şeyin karışması) yarattığı kabul edilemez. Bu nedenle her iki marka arasında davacının Roman markasının 556 sayılı KHK anlamında tanınmış marka olduğunu kabul edilmesi durumunda bile karıştırma ihtimali bulunmamaktadır.”
Ancak davacı Roman’ın temyiz talebi üzerine Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, mahkeme kararını oy birliği ile bozdu.  Kararda, ortalama tüketicinin iki markayı karıştırabileceğine dikkat çekildi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı