Yabancı içki meraklısı Türkler sayesinde yüzde 40 büyüyecek

Demet CENGİZ BİLGİN
09.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Dünyanın en eski viski üreticilerinden Chivas Regal’in Avrupa-Afrika-Ortadoğu Bölge Müdürü Philippe Ainsworth, Türk tüketicisinin alkollü içkide yabancı marka meraklısı olduğunu söyledi. Ainsworth, “Muazzam büyüme potansiyeli var. Türk şövalyeler sayesinde satışlarımız yüzde 40 artacak” dedi.

KÖKLERİ 1909’a kadar giden Chivas Regal’in Avrupa-Afrika-Ortadoğu Bölge Müdürü Philippe Ainsworth, Türkiye’de viski kültürünün geliştiğini söyledi. Çok uzun zamandır Türkiye’de bulunduklarını ancak, ciddi anlamda tanıtım atağına 2008 yılında başladıklarını belirten Ainsworth, Türkiye için büyük heyecan duyduklarını söyledi.

Türkiye’de 2004-2008 arasında pazarın yüzde 14, ithal alkollü içkilerin ise yüzde 31 büyüdüğünü hatırlatan Ainsworth “Türkiye’deki ana oyunculardan biri olduk. Türkiye muhteşem bir büyüme potansiyeli vadediyor. Genç, dinamik bir pazar” dedi. Ainsworth, şöyle devam etti: “Özellikle uluslararası markalar açısından Türkiye çok önemli büyüme fırsatı vadediyor. Türkiye’de yerel markalara karşın, ithal markalara büyük bir ilgi olduğunu görüyoruz. Yabancı içkiye ilginin yüksek olduğu bir pazar. Bu yıl Türk şövalyeler sayesinde satışlarımızın yüzde 40 artmasını bekliyoruz. Türkiye’de otel, restoran, bar satışlarımızda artış var.”

Gelişen pazarlarda ilgi

Tüm dünyada global markalara ilginin yüksek olduğunu belirten Ainsworth, özellikle yeni gelişen pazarlarda özeliikle uluslararası markalara rağbet edildiğini söyledi. Ainsworth “Örneğin Polonya, AB’ye üye oldu. Pek çok Polonyalı, Avrupa ülkelerinde yaşadı ve global markalarla tanıştı. Orada edindikleri alışkanlıkları ülkelerine de taşıdılar” diye konuştu.

En çok Çin’de satıyor

Chivas Regal’in en büyük pazarı 1950-1960’lı yıllarda ABD idi ve Atlantik’in Batı’sındaki ülke büyümenin motoru konumundaydı. 1980 ve 1990’lı yallarda Çin en büyük pazar unvanını alınca, ABD ikinciliğe geriledi. Şu anda en hızlı büyüyen ülkeler arasında ise Hindistan, Güney Amerika, Doğu Avrupa ve Afrika dikkat çekiyor.

Kriz geçirmez değiliz

Yılda 4.5 milyon kasa yani 50 milyon şişe viski sattıklarını belirten Ainsworth, “2002’den buyana 1.5 milyon kasa ilave oldu. Tüm dünya global resesyondan etkilendi. Kriz geçirmez değiliz ama krize direnç gösterebilme kudretine sahibiz” dedi.

Viski tutkunu Yunanistan’da satışlarımızda hiç düşüş yok

DÜNYADA kişi başına viski tüketiminin en yüksek olduğu ülkelerden Yunanistan’da yaşanan ekonomik ve sosyal bunalıma rağmen hiçbir değişim olmadığını vurgulayan Philippe Ainsworth, “Biz Chivas Regal olarak Yunanistan’da gayet iyi gidiyoruz. Oradaki çalkantılar nedeniyle satışlarımızda herhangi bir gerileme yok. Üstelik iki kere vergiler, bir kez de gümrük fiyatlandırması artırıldı. Bunlara rağmen Yunanistan’da her şey süper gidiyor” dedi.

Kola bir şey değil, Çin’de yeşil çayla karıştırıyorlar

CHIVAS Regal’in Avrupa-Afrika-Ortadoğu Bölge Müdürü Philippe Ainsworth, “Viski kola veya kokteyllerle heba mı edilmiş olur. Mutlaka sek mi içilmeli” sorusuna şu yanıtı verdi: “Türkiye’de viski çoğunlukla buzla içiliyor. İspanya’da kolayla karıştırmak çok yaygın. Kola bir şey değil Çin’de yeşil çayla içenler var. Herkes zevkine göre içsin. Önemli olan alınan keyif.”

Ortadoğu’da viski turizmi bile var

PHILIPPE Ainsworth, Ortadoğu’da krizden etkilenen ülkelerde satışların düştüğünü ancak Lübnan ve Irak’ta iyi gittiğini söyledi. Ainsworth, “Ortadoğu’nun iyi bir pazar olduğuna pek çok kimse inanmaz. İçkinin yasak olduğu ülkelerden Körfez’de alkolün serbest olduğu ülkelere ciddi turizm var. Dubai’deki lüks otellere gelen zengin Arapların bir kısmı sadece viski içmeye gidiyor” dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı