"Cengiz Semercioğlu" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Cengiz Semercioğlu" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Cengiz Semercioğlu

Yabancı filmde normal, yerli filmde gizli reklam

<B>H</B>em televizyonda hem de sinemada <B>'gizli reklam' </B>uygulamasının <B>çifte standart</B> yarattığını <B>Ada (The Island) </B>filminde bir kez daha gördüm.

Yerli yapımlar 'gizli reklam' yapınca milyarlarca ceza, yabancı filmler diziler yapınca bir şey yok.

Bizim diziler buzlanmış görüntüden geçilmiyor, yabancı dizilerde markalar ortada cirit atıyor.

Son olarak GORA'ya Avea’nın gizli reklamını yaptığı için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu 45 milyar ceza vermişti.

Geçenlerde Michael Bay'in yönettiği Ada filmine yerleştirilmiş Puma ve MSN reklamlarını görünce, GORA'nın ne günahı vardı dedim.

Film, yedek parça olarak kullanılmak üzere üretilen klonlanmış insanların bulunduğu bir merkezde yaşananları anlatıyor.

Her adımı denetlenen kahramanımız sabah kalkıyor, çekmeceyi açıyor bir düzine Puma ayakkabı ve giysilerle karşılaşıyor.

Film boyunca yüzlerce insanın üzerinde aynı beyaz giysiler ve ayakkabılar var. Böylece 2 saat boyunca seyircinin kafasına muhteşem bir Puma kreasyonu yerleştiriyor film.

Bundan güzel gizli reklam olur mu?

Aynı filmde sözkonusu merkezden kaçtıkları sahnelerden birinde de MSN'in güzel bir reklamı yapılıyor.

Puma ve MSN bizde de bilinen, yıllardır kullanılan markalar.

Ama bu markaları bizim yapımcılar Ada'dakine benzer şekilde kullanırsa ceza yerler.

Bu çelişkiyi açıklayabilecek birileri var mı acaba?

Yoksa, seyirci yerli filmdeki gizli reklamdan etkilenir, yabancı filmdekinden etkilenmez diye bir araştırma sonucu mu var...

Bu arada filmdeki takip sahnesinin en az Matrix'teki kadar iyi olduğunu da belirteyim...

Avrasya Maratonu tuz biber ekti!

Geçen hafta en çok konuştuğumuz konu AB ve İstanbul trafiğiydi. AB'deki gelişmeler bugün gün boyu Luksemburg'dan yapılacak yayınlarla ekranlarda olacak.

İşin uzmanı Mehmet Ali Birand da Kanal D Haber stüdyosunu Luksemburg'a taşıyor.

Trafik ise gündemimizden düşecek gibi değil.

İnşaat halindeki bu kadar yolun üzerine pazar günü bir de Avrasya Maratonu eklenince tam oldu.

Onarım ve maraton nedeniyle kapanan yollar erken kalkan İstanbullular'a pazar gününü de zehir etti.

Maraton'u bu yıl inşaat halindeki yollarda yapsaydık keşke.

Hem rekabeti bol, engelli bir yarış olurdu hem de trafik çilemizi unutulmaz kılardı.

Haber kanalları yeraltına iniyor!

Alışveriş merkezleri, havaalanları gibi insanların çok olduğu kapalı mekanlara yerleştirilen LCD ekranlar son yılların en favori reklam mecraları oldu.

Bu ekranlarda kapalı devre televizyon yayınını izliyorsunuz, reklamları, haberleri takip edebiliyorsunuz.

Bu ekranlar son olarak İstanbul Metrosu'na da kondu.

Dünyanın modern metrolarında uygulanan bir yöntem bu. Vagonlar içindeki küçük ekran televizyonları yolculuk yaparken izliyorsunuz.

Havaalanında beklerken, Akmerkez'de alışveriş yaparken, Metro'da giderken televizyon hep karşınızda.

Haber kanalları arasında bu ekranları kullanmak için büyük bir rekabet var.

Bu ekranlara özel olarak hazırlanan kimi zaman yazılı, kimi zaman görsel olan son dakika heberleri, haber kanalının logosuyla yayınlanıyor.

Aatürk Havalimanı ve Akmerkez'deki ekranlarda NTV logolu haberleri izliyoruz.

Öğrendiğim kadarıyla metrodaki ekranlara ise Habertürk talip olmuş.

İstanbul Metrosu'na özel haber servisi vermeyi öneren Habertürk'ün bu teklifine sıcak bakılıyormuş.

Ancak son dakikada diğer haber kanalları da metroyu almak için harekete geçmiş.

CNN Türk'ün dışında, özellikle bu tür reklama önem veren NTV, metroyu da almayı istiyormuş.

Bakalım yeraltına inmek için mücadele eden haber kanallarından hangisi galip gelecek ve İstanbulular metro seyahatlerine hangi kanalı izleyecek?..

Metro kısa ama kaliteli

İstanbul Metrosu'na konan LCD ekranları yukarıda anlattım.

Bir başarılı reklam uygulaması daha var metroda.

İstasyonlar arasında hızla giderken duvara baktığınızda, vagonun yanında koşan bir kadın görüyorsunuz.

Elinde reklamını yaptığı markanın yazdığı kartı size uzatıyor.

Çizgi film mantığıyla hazırlanmış, hareketlerin kare kare fotoğraflandığı çok başarılı bir yöntem.

Tren hızlı gittiği için fotoğraflar hareket ediyormuş izlenimi yaratıyor.

Şu sıralarda çocuklara yönelik bir reklam kampanyası var aynı panolarda.

İstanbul Metrosu'nun gerek temizliği gerekse bu tür modern reklam uygulamalarıyla dünyanın pek çok ünlü metrosundan aşağı kalır yanı yok.

Hatta çoğundan da iyi. Bizim metromuz kısa ama kaliteli.

TARİHTE BUGÜN

1 YIL ÖNCE

3 Ekim 2004

İclal Gülümse'yemedi!

İclal Aydın'ın dergisi Gülümse piyasaya çıktı. İlk sayısı 22 bin satan derginin yayın hayatına Mayıs 2006'da son verildi.

10 YIL ÖNCE

3 Ekim 1995

Dinar'ı deprem vurdu

6.1 şiddetindeki deprem Afyon'un ilçesi Dinar'ı vurdu. 4 bin binanın hasar gördüğü Dinar depreminde 90 kişi öldü.

Fenerbahçe'nin Konyaspor'u 4-2 yendiği Süper Lig maçında Anelka'nın elle attığı gol.

Arjantin'in İngiltere'yi 2-1 yendiği 1986 Dünya Kupası çeyrek finalinde Maradona'nın elle attığı gol.
X