İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    Y kuşağına göre geleceğin sektörleri teknoloji, medya ve telekomünikasyon

    Hürriyet Haber
    23.01.2015 - 17:18 | Son Güncelleme:

    Deloitte tarafından dördüncüsü yapılan Y Kuşağı Araştırması Davos’ta, Dünya Ekonomi Forumu’nda açıklandı.

    Y Kuşağı’nın günümüzde hangi sektörleri cazip bulduğuna, bu cazibeye sebep olan faktörlere, lider ve lider organizasyon olmayı nasıl tanımladığına ışık tutan araştırma, 1982 ve sonrasında doğan, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu gelişmiş ve gelişmekte olan 29 ülkede, 7.800 kişinin katılımıyla yapıldı. Deloitte Türkiye Strateji, İş Geliştirme ve Pazarlama Lideri Uğur Süel “Araştırmanın en çarpıcı bulgusu, Y kuşağı içerisinde farklı sektör tercihleri olsa da; bu kuşağın öncelikli tercihinin teknoloji, medya ve telekomünikasyon olması.

    Eğlenceli buluyorlar
    Çünkü Y kuşağı bu sektörleri eğlenceli buluyor; bu sektörle yenilikçiliği, esnekliği, inisiyatif kullanabilmeyi eşleştiriyor; kariyer gelişimine katkı sağlayacağına ve merdivenleri hızla çıkacağına inanıyor. Türkiye’deki Y kuşağının her iki kişisinden biri, bu kriterlere sahip olduklarını düşündükleri için büyük ölçekli, global firmalara talep gösteriyor.

    Esnekliği desteklemeli
    Her 4 kişiden biri de kendi işini kurmak istiyor. Y kuşağına göre tüm bu tercihlerle ilişkili lider tanımı, stratejik düşünme, yenilikçi olma ve yeni fikirleri destekleme, ilham verme, esnek olma ve iyi iletişim kurma gibi özellikleri içeriyor. Bu tanımdan da anlaşılıyor ki, iş dünyasının, kurumlarını Y kuşağına daha cazip hale getirebilmek için yeni fikirlere açık olmaya, inisiyatif kullanmayı ve esnekliği destekleyen bir kültür yaratmaya ve Y kuşağının kariyer gelişimine fırsat tanımaya ihtiyacı var” diyor. Araştırmanın dünya ve Türkiye karşılaştırması şöyle:

    - Y kuşağı, öncelikli olarak çalışmak istediği sektörü teknoloji, medya ve telekomünikasyon (TMT) olarak belirtiyor (global yüzde 46 – Türkiye yüzde 63). Türkiye’de sektör tercihi kadın – erkek arasında farklılık gösteriyor. Türkiye’de TMT’nin ardından kadınlar için hizmet ve kamu sektörü geliyor. Erkekler için ise ikinci sırada enerji ve doğal kaynaklar sektörü yer alıyor. Türkiye’de en az rağbet gören sektör ise ulaştırma ve dağıtım…
    - Y kuşağı en çok büyük ölçekli global şirketlerde çalışmak istiyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki Y kuşağı ya kendi işinin patronu olmak istiyor ya da global köklü firmada liderlik yolunda yürümek istiyor. Türkiye’deki Y kuşağının her iki kişisinden biri, büyük ölçekli, global firmalara talep gösteriyor. Her 4 kişiden biri de kendi işini kurmak istiyor.
    - Hem günümüz liderleri hem de Y kuşağı (eğer onlar lider olsaydı) için organizasyonların geleceğini garanti altına almak ve verimlilik öncelik taşıyor. Ancak Y kuşağı mevcut liderlerin kâr ve kişisel gelirlere daha fazla öncelik verdiğini düşünüyor. Diğer yandan kendileri lider olsalar insan faktörüne (çalışanların refahı, gelişimi) daha çok önem vereceklerini belirtiyor. Bu da lider kurum tanımlarıyla örtüşüyor.
    - Hem globalde (yüzde 53) hem de Türkiye’de (yüzde 55) her iki Y kuşağından biri lider olmak istiyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki Y kuşağı (yüzde 65) gelişmiş ülkelerdeki Y kuşağına (yüzde 33) göre liderlik pozisyonu ile daha çok ilgileniyor.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı