Gündem Haberleri

    Wikileaks'in tuzağına New York Times bile düştü

    Hürriyet Planet
    31.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

    New York Times’ın eski genel yayın yönetmeni Bill Keller’ın imzasını taşıyan ve Wikileaks’i savunan bir makale dün ABD’de günün konusu oldu. Ancak işin ilginç tarafı sosyal medyada New York Times’ın teknoloji editörü dahil onlarca kişi tarafından paylaşılan makale sahteydi ve işin arkasında Wikileaks ile destekçileri vardı.

    Söz konusu makalede Wikileaks’i güçlü bir dille savunan yazar, grubun sızıntılarının ABD Anayasası’nın birinci maddesi altında korunması gerektiğini ifade ediyordu.

     

    Yazıda Keller, “New York Times’a Visa, Mastercard ve American Express’in Wikileaks’in ifşa ettiği ABD hükümetine ait belgeleri yayımladığı için mali bir blokaj uygulanacağına dair dedikoduların yayıldığı şu günlerde kendimi Wikileaks’i savunmak gibi zor bir durum içinde buldum” diyordu.

     

    Hatta makalede Keller’ın kısa bir süre önce GigaOm’a gönderdiği Wikileaks’le ilgili e-postadan da bölümler vardı. Keller’ın daha önceki yazılarına benzerlikler taşıyan makaledeki bazı dil sorunları ise yazının duygusal bir tavırla ve aceleyle kaleme alındığı izlenimi veriyordu.

     

    Wikileaksin tuzağına New York Times bile düştü

     

    SAYFANIN AYNISI
    Dahası sahte makaleyi yayımlayanlar New York Times’ın yorum sayfalarına tıpatıp benzeyen bir sahte sayfa oluşturdu. İnandırıcılığı artırmak için sayfadaki linkler gerçek New York Times sayfalarına gönderildi. Ancak sayfanın adresi “nytimes.com/pages/opinion” olması gerekirken “opinion-nytimes.com” oldu.

     

    Sahte yazı bir anda sosyal medyanın hiti oldu. Wikileaks’in resmi Twitter hesabındaki paylaşımlar sayesinde yazı daha da çok kişiye yayıldı. Aralarında New York Times’ın teknoloji editörü Nick Bilton da olan birçok gazeteci ve teknoloji uzmanı tuzağa düşerek yazıyı paylaştı.

     

    KELLER ŞAHSEN UYARDI
    Bilton daha sonra yazının ‘l’ harflerinden bir tanesi ‘I’ ile değiştirilmiş sahte bir @NYTkeller hesabı tarafından tweet’lendiğini fark etti. Daha sonra gerçek Bill Keller da nadiren yaptığı bir şeyi yaparak, "İmzamı taşıyan sahte bir makale internette dolanıyor" diye tweet attı.

     

    Wikileaksin tuzağına New York Times bile düştü

     

    Diğer yandan sahte bir PayPal blog’uyla da New York Times’ın Wikileaks’le yaptığı işbirliğine destek verildi.

     

    WIKILEAKS 'ŞAKA'YI ÜSTLENDİ
    İlerleyen saatlerde Wikileaks’ten yapılan açıklamada grubun bu şakayı “destekçileri” ile birlikte gerçekleştirdiği ifade edildi.

     

    Açıklamada, “Evet, kabul ediyoruz. Wikileaks (Assange & ekibi) ve muhteşem destekçilerimiz NYTimes’da çıkan sahte banka yasağı şakasının arkasındadır. Eğer NYTimes ‘kaynak’larını ekonomik sansürden koruyamazsa, o zaman biz onların yerine yaparız” denildi.

     

    Adı geçen destekçilerin ise “Do Not Block NYTimes” isimli grup olduğu tahmin ediliyor. “Do Not Block NYTimes” Anonymous bünyesinde kurulmuş bir grup. Bu grup, New York Times gazetesini ve Wikileaks’i ABD’nin askeri sırlarını kamuoyuna sızdırmakla suçlanan “Block the NYTimes” grubuna yanıt olarak kuruldu.

     

    New York Times, Wikileaks’in ABD’nin askeri sırlarını yayımlamaya ilk başladığı sıralardaki ortaklarından biriydi. Irak ve Afganistan dosyalarındaki ortaklığın ABD Dışişleri Bakanlığı’na ait belgelerin yayımlandığı Cablegate’le sürmesi üzerine ABD hükümetinden gazeteye ağır baskı gelmişti. New York Times daha sonra Wikileaks’le işbirliğini bitirme kararı almıştı.

     

    Aynı dönemde Visa, Mastercard, PayPal gibi para aktarım kanalları da gelen baskılar üzerine Wikileaks’in bağış hesaplarını kapatmıştı.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı