Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Wikileaks Suriyeli siyasetçilerin e-postalarını yayımladı

    Hürriyet Planet
    05 Temmuz 2012 - 13:54Son Güncelleme : 05 Temmuz 2012 - 17:44

    Wikileaks, Suriye'nin önde gelen siyasetçilerine ait 2 milyondan fazla e-postayı yayımlamaya başladı.

    Wikileaks'in "Syria Files" (Suriye Dosyaları) adını verdiği pakette yaklaşık 680 bine yakın adresten gönderilen 2.4 milyondan fazla e-posta yer alıyor. Wikileaks daha önceki sızıntılarda olduğu gibi yine dosyaları peyderpey yayımlayacak.

    Belgelerin tamamının iki ay içinde yayımlanmış olacağı tahmin ediliyor.

    İlk etapta yayımlanan e-postalar, kısmen İtalyan hükümetine ait Finmeccanica şirketi ile iştiraki Selex’in Suriye polisine sattığı teknolojiyle ilgili.

     

    Belgelere göre Selex, Suriye hükümetine Tetra adı verilen bir teknoloji satıyor. Tettra polis güçlerinin güvenli bir şekilde iletişim kurmasını sağlıyor. E-postalara göre satış ve destek 2011’de Suriye’de protestolar başladıktan sonra da devam etti.

     

    Yazışmaları yayımlanan önemli Suriyeli kurumlar arasında Başkanlık İşleri, Dışişleri, Maliye, Enformasyon, Ulaştırma ve Kültür Bakanlıkları bulunuyor.

    EN ESKİSİ 2006'DAN
    Wikileaks sözcüsü Sarah Harrison, Londra'da düzenlediği basın toplantısında, "Şu an Wikileaks, Suriye dosyalarını yayımlamaya başlıyor. Suriyeli siyasetçilere, bakanlara ve ilgili şirketlere ait 2 milyondan fazla e-postayı yayımlıyoruz" dedi.

    Harrison e-postaların en eskisinin Ağustos 2006, en yenisinin ise Mart 2012 tarihli olduğunu söyledi. Ancak sızıntının kaynağı açıklanmadı.

    Yayımlanan e-postalardan 400 bin kadarı Arapça, 68 bin tanesi Rusça. 42 bin e-postada da virüs ve zararlı yazılım keşfedildi.

     

    DÜNYA BASINI WIKILEAKS'E DESTEK OLDU
    Wikileaks bu sızıntıda yine dünya basınından bazı önde gelen kuruluşlarla işbirliği yaptı.

     

    Bu kuruluşlar, Associated Press haber ajansı, Lübnan'dan El Akbar, Mısır'dan El Masri el Yovm, İtalya'dan L'Espresso, Almanya'dan NDR/ARD, Fransa'dan Owni ve İspanya'dan Publico.es.

     

    Wikileaks sadece bu basın kuruluşların kullanımına sunulacak bir arama motoru geliştirildiğini de duyurdu.

    "ÇATIŞMAYI ANLAMAMIZI SAĞLAYACAK"
    Wikileaks kurucusu Julian Assange ise internet sitesinde yer alan e-postalarla ilgili açıklamasında, “Bunlar bizim şu ya da bu grubu eleştirmemize yardımcı olmaktan öte, bu bireylerin çıkarlarını, eylemlerini ve düşüncelerini anlamamızı sağlıyor. Bu çatışmayı çözmemizin tek yolu bunu anlamak” dedi.

    Grubun sitesinde belgelerin, “Suriye hükümetinin ve ekonomisinin iç işleyişine ışık tutmasının yanı sıra Batı’nın ve Batılı şirketlerin söyledikleriyle yaptıkları arasında ne büyük çelişkiler olduğunu da gösterdiği” ifade edildi.

    Söz konusu belgelerin kapsamı Wikileaks'in en çok ses getiren ifşaatı olan "Cablegate"ten sekiz kat daha büyük.

    Wikileaks, "Cablegate" kapsamında ABD Dışişleri Bakanlığı'na ait binlerce gizli yazışmayı yayımlamıştı.

    SURİYELİLER İÇİN İLK DEĞİL
    Suriyeli yetkililerin e-postaları daha önce de basına sızmıştı.

    Korsan grubu Anonymous, Şubat ayında Suriye bakanlıklarına ait server'ları hack'lemiş, elde edilen belgeler İsrail gazetesi Haaretz'te yayımlanmıştı.

    Mart ayında da Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad ve aile üyelerinin yazışmaları İngiliz Guardian gazetesine haber olmuştu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı