« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Whitmarsh: Denklik kuralı cazip değil

McLaren takım patronu ve FOTA Başkanı Martin Whitmarsh, 2014'de, denklik formülü çerçevesinde V6 turbo motorlarının yanı sıra V8 motor kullanımına izin verilmesinin F1 için "cazip" bir seçenek olmayacağını ifade etti.

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME

turkiyef1.com'un haberine göre, bir sonraki sezon yeni nesil motorlara geçilecek, bununla birlikte V6 motor tedarikinde, üreticilerin sayısının az olmasından dolayı sıkıntı yaşanabileceği veya yeni motorların küçük takımlar için çok maliyetli olacağı yönünde endişeler bulunuyor.

Kaynaklar, bu endişelere çözüm bulma noktasında bazı takımların V8'leri kullanmaya devam etme seçeneğinin gündeme geldiğini, ancak şu ana kadar bu opsiyona sıcak bakılmadığını belirtti.

Whitmarsh, "Şahsen ben, bunun yapılması cazip bir şey olduğunu düşünmüyorum. Denklik formülünü daha önce de, 1988'de uyguladık. Bu McLaren için kötü olmamıştı ancak cazip bir formül değildi" dedi.

V8 motorlarla devam edilmesi halinde, kuralların V6'lar lehine olacağını ifade eden Whitmarsh, "Böyle bir düzenleme yapacaksanız, yeni turbo motorlar, V8'lere karşı avantaj sağlar, böylece iki kulvarlı bir şampiyona ortaya çıkarmış olursunuz, ki bu da istenilen bir durum olmaz" diye konuştu.

2006'da motor kurallarında değişiklik yapıldığı dönemde, tüm takımlar V8'lere geçerken, Toro Rosso'nun V10 motorlarla geçici olarak yarışmaya devam etmesine müsade edilmişti.

CANLI SKOR CEBİNDE!

Cep telefonunuza Spor Arena uygulamasını gönderelim.

SMS GÖNDERİLDİ!

Cihazınıza özel bağlantı linki sms ile gönderildi. Lütfen smslerinize bakınız.

Bunları da Beğenebilirsiniz