Vorkink: İstihdamda kalıcı çözüm eğitimden geçiyor

Hürriyet Haber
16.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Dünya Bankası Türkiye Direktörü Andrew Vorkink, "Türkiye’nin, istihdam sorununu kalıcı olarak çözebilmesinin yolu eğitim reformudur" dedi. Türkiye’de işsizliğin önemli bir sorun olduğunu ve bunun kısa vadeli bir çözümünün bulunmadığını belirten Vorkink, "Türkiye, eğitim reformunu AB süreciyle birlikte götürerek, tamamlaması halinde, AB’nin en önde gelen ülkelerinden birisi olur" şeklinde konuştu.

Eğitim reformunda, Türkiye’ye gereken tüm ilave mali ve teknik desteği vermeye hazır olduklarının altını çizen Vorkink, Türkiye’nin AB’ye daha uyumlu hale gelebilmesi açısından bu yardımlarının devam edeceğini kaydetti.

10 YILLIK PLAN: Türkiye’nin, AB üyeliği için 10 yıllık bir geleceği planladığını hatırlatan Vorkink, eğitim sektörü ve işgücü piyasalarının şu anda, AB entegrasyonu için hazır olmadığını ifade etti. Vorkink, eğitim reformunun, "daha eğitimli, yetenekli işgücü yetiştirilmesine katkıda bulunacağını, Türk istihdam gücünü AB’ye hazırlayacağını, Türkiye’nin istihdamda AB ile rekabet edebilmesine imkan vereceğini" bildirdi. Türkiye’de işgücünün, sanayileşmiş AB ülkelerine göre daha ucuz, ancak yeteri kadar eğitim ve donanıma sahip olmadığının altını çizen Vorkink, AB sürecinde, eğitimli işgücünün AB ülkeleri tarafından yoğun bir şekilde talep edileceğini belirtti. Türkiye’nin, uzun vadeli, topyekün bir stratejik eğitim sistemine ihtiyacı bulunduğuna işaret eden Vorkink, stratejik eğitim sisteminin, tüm eğitim sistemini değiştirecek bir yapılanma şeklinde olması gerektiğini bildirdi. "Eğitim 4 yaşından 60 yaşına kadar sürmelidir" diyen Vorkink, "Türkiye’de eğitim için tüm gerekli şartlar var, ancak net bir eğitim stratejisi yok" değerlendirmesinde bulundu.

ODAKLANILACAK NOKTALAR: Türkiye’de, eğitim sisteminde asıl önemli noktalara odaklanılmadığını savunan Vorkink, şunları söyledi: "Türkiye’de, Yüksek Öğretim Kurumu’ndan, imam hatiplere kadar birçok konuda duygusal nitelikli haberler ve tartışmalar var, ancak bunlar eğitim reformunda asıl odaklanılması gereken stratejik eğitim vizyonunun dışındaki tartışmalar. Türkiye’nin, asıl eğitim reformuna odaklanması, gelişmiş bir ülke olması açısından önem taşıyor. Eğitimde, okul ve öğrenci kalitesi üzerine odaklanılması gerekir. Örneğin, bütün dünyadakinin aksine, Türkiye’de anaokulu eğitimine önem verilmiyor. Türkiye’de, ana okullarına katılım oranı, Türkiye’nin gerisinde bulunan Fas ve Endonezya’nın bile altında bulunuyor. AB’de, anaokullarına kayıt olma oranı yüzde 80’lerde, Türkiye’nin dört katı düzeyinde."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı