Gündem Haberleri

    Volvo, C70’in üstünü açtı üretimi Pininfarina yaptı

    Alper YOLDAŞ/DUBAI
    15.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İlk kez 1997 yılında ’coupe’ olarak yollara çıkan Volvo C70, yeni nesliyle birlikte sportif bir ’cabriolet’e dönüştü. Tasarımının yanı sıra güvenlik özellikleriyle de dikkat çeken yeni nesil Volvo C70’in üretimi ise yüzde 60 İtalyan tasarım devi Pininfarina yüzde ve 40 Volvo Cars ortaklığıyla İsveç Uddevalla’da kurulan Pininfarina Sverige AB fabrikasında yapılıyor. Volvo C70, 3 farklı motor seçeneğiyle Ağustos ayında Türkiye pazarına sunulacak.

    İlk kez 1997 yılında coupe olarak piyasaya sunulan Volvo C70, yeni nesliyle birlikte üstü de açılabilen bir spor otomobile dönüştü. Dünyada yaklaşık 50 bin adetlik satış rakamına ulaşan Volvo C70 ’coupe’nin 2005 yılının Mart ayında üretimine son verilmişti. Bu yıl yollara çıkmaya hazırlanan yeni nesil Volvo C70 ise selefinden önemli bir farkla, sportif bir coupe-cabriolet olarak geri döndü. Türkiye pazarına Ağustos ayında sunulması beklenen yeni C70, ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğine sahip olacak.

    Cabriolet bir otomobil genelde üstü açık bir araç olarak tasarlanır. Sonra üzerine bir tavan yapılır. Ama Volvo Cars tasarım ekibi, yeni C70 üzerinde çalışırken tam tersini yapmış ve ortaya yeni bir otomobil çıkmış. Yeni model için ’C70’ adının devam ettirilmesinin nedenleri ise şöyle sıralanıyor: "Daha önceki serinin yerini alması, boyutlarının büyük ölçüde aynı olması ve pazara aşağı yukarı aynı fiyatla sunulacak olması."

    Yeni nesil Volvo C70’in basın lansmanı Dubai’de gerçekleştirildi. Cabriolet bir otomobil için oldukça uygun olan ve 30 dereceyi aşan çöl sıcaklarında kullanma şansı bulduğumuz yeni nesil Volvo C70, öncelikle tasarımıyla dikkat çekiyor. Uzunluğu 4 bin 582, genişliği 1820 ve yüksekliği 1400 milimetre olan yeni C70 selefine göre daha kısa ve daha alçak olmasına rağmen aynı genişliği muhafaza ediyor. Özellikle bir önceki modele kıyasla daha kısa olan ön bölüm araca daha güçlü bir duruş veriyor. Bu duruş, dört kişilik oturma kapasitesine sahip olan aracın arkasına doğru ilerleyen omuz çizgisiyle de vurgulanıyor.

    TAVANDAKİ PININFARINA İMZASI

    Araçtaki üç parçalı toplanabilir çelik tavan, tasarımı ile öne çıkıyor. Dünyaca ünlü İtalyan tasarım firması Pininfarina imzası taşıyan bu tavan, 30 saniyede açılabiliyor. Araçta çelik tavan tercih edilmesiyle daha düşük bir gürültü seviyesi ve daha fazla konfor sağlanıyor. Pininfarina sadece bir teknik tavan mekanizması geliştirmekle kalmıyor, ayrıca yüzde 60 Pininfarina yüzde ve 40 Volvo Cars ortaklığıyla İsveç Uddevalla’da kurulan Pininfarina Sverige AB fabrikasında aracın üretiminin sorumluluğunu da taşıyor. Aracın üstü açık olduğu zaman 200 litre olan bagaj hacmi ise tavan kapatıldığında iki katına çıkıyor.

    Yeni modelde bir Volvo klasiği olan güvenlik unsuruna da gereken önem veriliyor. Yeni Volvo C70, çoğu standart olarak sunulan ve daha güvenli sürüşe katkıda bulunan kapsamlı bir güvenlik çözümleri sistemine sahip. Bütün bunlara rağmen bir kaza anında ise seri koruma sistemi devreye giriyor. Sabit bir tavanı bulunmayan yeni model, Yan Darbe Koruma Sistemi (SIPS) sayesinde etkili bir koruma sunuyor. Yan darbe korumasında kapıların önemli bir rol oynadığı araçta, yolcu bölmesine girişi önlemek amacıyla çapraz olarak yerleştirilmiş çelik çubuklar bulunuyor. Yolcu bölmesinin önündeki çapraz parçalar ve arka koltuğun gerisinde bulunan ’at nalı’ şeklindeki bir parça da, yolcu bölmesinin zarar görme riskini azaltarak, kuvvetleri araç gövdesinin karşı kenarlarına aktarıyor.

    KAPIDAKİ İLK HAVA PERDESİ

    SIPS sistemi, hem güçlendirilmiş yan darbe hem de devrilme koruması sağlamak için dünyanın ilk kapıya monte edilmiş hava perdesiyle (IC) etkileşimli olarak çalışıyor. Tutturulabileceği sabit bir tavan olmadığı için kapı içerisine monte edilen perde, çalıştırıldığı zaman aşağı yönde gitmek yerine yukarı yönde hareket ediyor. Böylece, pencere açıkken bile kafanın etkin bir şekilde korunmasını sağlanıyor. Aracın devrilmesi halinde koruma sağlamak için perde de yavaş bir şekilde sönüyor.

    3 FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ

    Yeni Volvo C70, Türkiye’ye ikisi benzinli biri dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneğiyle getirilecek. Turbo beslemeli 2.5 T5, motor gamındaki en güçlü motor olarak öne çıkıyor. 5 silindirli ve benzinli bu motor, 5000 d/d’de 220 beygir güç, 1500-4800 d/d aralığında 320 Nm maksimum tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 7.6 saniyede tamamlayan aracın azami hızı ise saatte 240 kilometre. Ortalama yakıt tüketimi 9.1 litre olan araç, 6 ileri manuel veya 5 ileri otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. Diğer benzinli motor seçeneğini ise 2.4 litre hacmindeki motor oluşturuyor. 4 silindirli ve 2 litre hacmindeki dizel motor da, 4000 d/d’de 136 beygir, 2000 d/d’de 320 Nm maksimum tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.5 saniye tamamlayan aracın azami hızı ise saatte 210 kilometre. Sadece 6 ileri manuel şanzımanla satın alınabilen araç, ortalama 5.6 litre yakıt tüketiyor.

    Satışlarda kadınlar kilit rol oynayacak

    Volvo, yeni nesille C70 satışlarını iki katına çıkarmayı planlıyor. Yeni Volvo C70 için yıllık satış hedefi yaklaşık 16 bin adet olduğu belirtiliyor. ABD pazarı bu satış hacminin yarısını, İngiltere ve Almanya yüzde 30 kadarını aralarında paylaşması, kalan yüzde 20 diğer birkaç pazar arasında dağıtılacağı kaydediliyor. Türkiye’de ise Ağustos ayında pazara sunulacak olan aracın yıl sonuna kadar 30-40 adet arasında bir satış rakamına ulaşması bekleniyor. Volvo Cars araştırma ve istatistiklerine göre satılan her iki C70’ten birinin kadın müşteriler tarafından satın alınacak olması, kadınların yeni modelin başarısında kilit rol oynayacağını gösteriyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı