Volkswagen'in Bora'sı 5.5 milyara esecek

Hürriyet Haber
19 Eylül 1998 - 00:00Son Güncelleme : 19 Eylül 1998 - 00:01

Volkswagen'in yeni modeli Bora, ekimde Almanya ve Fransa'da, 1999 başında da Türkiye'de satışa sunuluyor. Bora'nın Türkiye'deki satış fiyatı bugünkü kurlarla 5.5 milyar lira olarak belirlendi.

Alman Volkswagen yeni modeli Bora'yı otomobilseverlerin beğenisine sundu. Volkswagen, Bora'nın uluslararası tanıtımını Sardunya Adası'nda gerçekleştirdi. Adını Akdeniz'in güçlü rüzgarından alan Bora, Volkswagen'in lüks modeli Passat'ın küçüğü, Golf'ün ise sedan modeli olarak lanse ediliyor. Ekim ayında ilk olarak Almanya ve Fransa'da satışa sunulacak olan Bora'nın, önümüzdeki yıl da Türkiye'de 5.5 milyar liradan satışa sunulması planlanıyor.

Yeni Bora, 1.6 litre 100, 2.0 litre 115 ve 2.3 litre 150 beygir gücünde benzinli ile 90 ve 110 beygir gücünde dizel motor seçenekleri ile üretiliyor. Bora'da 4 hava yastığı, ABS fren sistemi, aktif gergili emniyet kemeri, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon yanında elektrikli camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit sistemi, elektrikli aynalar da standart olarak sunuluyor. Ayrıca Bora'da 28 ayrı aksesuar seçeneği bulunuyor. Araçta opsiyonel olarak sunulan navigation sistem sayesinde adres arama, kaybolma riskleri de ortadan kalkıyor. Sokak ya da caddenin ismi kodlandıktan sonra araç size yönünüzü gösteriyor. Bora'nın Türkiye'de 1.6 ve 2.0 litre benzinli ile dizel modelleri satışa sunulacak. 29 Eylül'de Paris Motor Show'da tanıtılacak Bora, Almanya ve Fransa'da 32 bin 500 marktan satılacak. Volkswagen Yönetim Kurulu Üyesi ve Satış Pazarlama Sorumlusu Robert Büchelhofer, Bora'nın yeni bir segment yarattığını ve Golf ile Passat arasında bir yere oturduğunu söyledi. ‘‘Bora’’ isminin dinamizm ve çevikliği ifade ettiğini belirten Büchelhofer, Bora'yı, ‘‘Yeni, dikkat çekici ve sportif bir otomobil’’ olarak tanımladı. Büchelhofer, dinamik bir sürüş zevki tattıran Bora ile iç ve dış tasarımda mükemmeli yakaladıklarını söyledi. Alt orta sınıf segmentte hatcback modellerinin pazarın yüzde 85'ini, orta sınıf segmentte ise sedan modellerinin pazarın yüzde 65'ini aldığını vurgulayan Büchelhofer, orta sınıfta Avrupa'da 1.2 milyon araç satıldığını ifade etti.

Hedef, 2000'de Mercedes'i geçmek

Birbiri ardına yeni modelleri piyasaya süren Volkwagen, Avrupa'daki pazar payını hızla artırıyor. Volkswagen üst yönetimi 2000 yılındaki hedeflerinin Mercedes'i geçmek olduğunu belirtiyor. Ayrıca Volkswagen 2000 yılında bugüne kadar bir benzeri daha olmayan, çalışmaları büyük gizlilikle süren hiç yapılmamış bir Volkswagen Jeep'in de üretimini gerçekleştirecek.

Titanic gibi gemide Volkswagen tanıtımı

VOLKSWAGEN dünyanın dört bir yanından gelen gazetecileri Titanic benzeri bir gemide ağırladı. Ms Deutschland adlı bu Alman gemisinde ilk olarak Volkswagen misafirleri kaldı. Akdeniz'de limana demirleyen gemi, üç gün süreyle gazetecilere Titanic'in havasını yaşattı.






Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı