Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Volkswagen yeni Passat'la gözünü ABD'ye dikti

    FT
    11 Ocak 2011 - 13:08Son Güncelleme : 11 Ocak 2011 - 12:11

    Toyota'yı geçerek dünyanın en büyük otomobil üreticisi olmayı amaçlayan Alman otomotiv devi Volkswagen, bu hedefe ulaşmada kritik önem verdiği yeni Passat modelinin üzerindeki perdeyi bugün kaldırıyor.

    DETROIT'TE GÖVDE GÖSTERİSİ

     

    Volkswagen’in ABD'deki ilk fabrikasında üreteceği yeni Passat modeli, Detroit Otomobil Fuarı'nda tüketici karşına çıkarılıyor.

     

    Alman otomotiv devinin, sedan tipindeki yeni Passat'ı ABD'deki fabrikasında üretip bu pazara yoğunlaşarak, Kuzey Amerika'daki satışlarının genel olarak düşük olduğu yönündeki algıyı kırmak istediği belirtiliyor.

     

    ABD’LİLERİN SEVDİĞİ GİBİ GENİŞ

    Şirket tarafından yapılan açıklamada, şimdiye kadar üretilen Passatlar içerisindeki en geniş modelin, ABD'lilerin zevk ve yaşam tarzlarına çok iyi hitap edeceği ifade edildi.

     

    Küresel hafif ticari araç pazarında yaklaşık yüzde 10 payı bulunan Volkwagen'in, ABD'deki payı ise yüzde 2.2 ile oldukça düşük seyrediyor. Küresel satış rakamlarında Toyota'nın gerisinde, General Motors ile yakın seviyelerde bulunan Volkswagen, Kuzey Amerika'daki satışlarını artırarak 2018'de, Toyota'yı geçmeyi hedefliyor.

     

    “SADECE MAKYAJLA OLMAZ”

    Volkswagen'in hamlesini değerlendiren New Jersey'de danışmanlık hizmeti veren Joe Philippi, "[Volkswagen] ürünleri ABD pazarına uydurmak için çok az hamle yaptı. ABD için şimdi ise çok iddialı hedefleri var ancak bu ürün gamında önemli oranda kaliteli ürün sunmayı gerektiriyor. Bu hedefe sadece otomobiller ile minibüslerin dış görünüşünde gittikleri makyajla ulaşamazlar" dedi.

     

    Volkswagen'in, Audi ürünleri de dahil olmak üzere ABD'deki satışları geçen sene 360 bin adet oldu. Bu sayı, şirketin gelecek yedi yıl içinde yakalamayı hedeflediği 1 milyon adedin üçte birinden biraz fazlaya denk geliyor.

     

    Bunun tersine Volkswagen'in dünyanın en hızlı büyüyen otomotiv pazarı Çin'deki pazar liderliği yüzde 13'lük payıyla devam ediyor. Şirketin, bu pazarda iki milyon adet satış hedefi bulunuyor.

     

    Yeni Passat'ın segmentindeki en büyük rakip modelleri ise, Toyota Camry, Honda Accord, Ford Fusion ve Hyundai Sonata olarak sıralanıyor.

     

    ABD'li tüketiciler Volkswagen'in ürettiği otomobilleri kullanması ve tamiri pahalı ürünler olarak görüyor.

     

    * Bu yazı Financial Times'ta, "Volkswagen to unveil key US model" başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

     

    EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:                

    http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                                

                                    

    EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:                  

    http://twitter.com/HurriyetEkonet 

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı