Vodafone: Bedava telefon için önce formülü bulalım

Ceyhun KUBURLU
28.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Telsim’i alarak Türkiye’deki GSM operatörleri arasına katılan Vodafone’un CEO’su Arun Sarin, cep telefonu kullanıcılarının yıllardır merakla beklediği "bedava telefon" konusunda bir formül bulmaları gerektiğini söyledi. Bu uygulamanın aslında bedava değil, kontratlı bir yöntem olduğunu hatırlatan Sarin, Türkiye’nin buna henüz hazır olmadığını kaydetti.

VODAFONE’un Telsim’i almasından sonra ilk kez Formula 1 Türkiye Grand Prix’i için İstanbul’a gelen Vodafone CEO’su Arun Sarin, bugün yurtdışında GSM operatörleri tarafından uygulanan ’free phone-Bedava telefon’ sisteminin aslında bedava olmadığına dikkat çekerek, "Bu sistemi Türkiye’ye getirirsek alternatif bir formül üretmeliyiz" dedi.

KONTRAT İMZALANIYOR:

Yurtdışında uygulanan sistemde kontrat imzalandığına değinen Sarin şunları söyledi: "Yurtdışında insanların kullandığı Free Phone’lar gerçekte bedava değil. Belli bir anlaşma sonucunda telefon veriyoruz. Örneğin, 1 Euro’ya telefon veriyorsak 2 yıl boyunca ne kadar konuşma yapılacağına dair kontrat imzalıyoruz. Bu durumda kullanacağınız telefon bedavaya gelmiyor. Bu kontratlı sistem Türkiye’de biraz zor gibi görünüyor. Eğer ’free phone’u Türkiye’ye getirecek olursak bir yıllık kontrat ya da düşük tarife sistemini uygulayarak alternatif bir çözüm bulmamız gerekiyor. Benim düşüncem Türk insanı free phone da ’düşük tarife’ sistemini tercih edecek."  Türkiye’nin yabancı olduğu free phone hizmeti için insanların bedava telefon beklentileri olmaması gerektiğini söyleyen Sarin, "İnsanlar ’Free phone’u duyunca bedava telefon sanıyorlar. Türkiye’yi böyle bir beklenti içine sokmak istemiyoruz" diye konuştu.

65 MİLYON KULLANICI:

Türkiye’nin muhteşem bir ülke olduğunu ve büyük bir yatırım yaptıklarını dile getiren Sarin, pazarda çok iddialı olduklarını vurguladı. Sarin "Türkiye bugün 73 milyon nüfusa sahip bir ülke ve bunun 42 milyonu cep telefonu kullanıyor. Bu pazar özellikle Türkiye’de gelişen bir pazar ve 3-5 yılda telefon kullanımının 42 milyondan 65 milyon kullanıcıya yükselme potansiyeli var. Yatırımlarımız devam ediyor. Ancak yapılacak çalışmaların bir gecede olması mümkün değil. Bir yıl içerisinde herkes bizi görecek" dedi.

TÜRKİYE’DE BAŞARILI OLMAK İSTİYORUZ:

Kendileri için heyecan verici bir ülkede çalışmaktan çok memnun olduklarını dile getiren Sarin, Türkiye’ye büyük yatırım yaptıklarının altını çizdi. Sarin, "Türkiye’de yaptığımız planlar dünyadaki benzerleri gibi uzun soluklu çalışmalar. Bu ülkede başarılı olmak istiyoruz ve bunun için zamana ihtiyacımız var. Biz varolduğumuz her ülkede ya birinci yada birinciliğe çok yakın GSM operatörü konumundayız. Bu durum Türkiye içinde geçerlidir" dedi.

1 MİLYAR DOLAR YATIRIM:

Türkiye’deki alt yapı için çalışmaların sürdüğünü ve bir çok yatırımın gerçekleştiğine dikkat çeken Sarin, "Şuan mevcut ve en modern, en iyi teknolojiyi Türkiye’ye getirmek için çalışıyoruz" dedi. Hizmet verdikleri diğer ülkeler gibi Türkiye içinde alt yapı çalışmaları gerçekleştirdiklerini belirten Sarin "Alt yapı için 1 milyar dolardan fazla büyük bir yatırıma imza atacağız. Bu yatırımlar bir gecede olmayacak. Biz bir iş yapıyoruz ve önümüzdeki 2 yıl içerisinde tüm bu yatırımlar gerçekleşecek" dedi. Önümüzdeki yıldan itibaren Türkiye’ye en iyi hizmeti sunacaklarını belirten Sarin "Altyapıdaki iyileştirmeler ve yatırımlarla beraber daha da büyüyeceğiz" dedi.

Türkiye’de uzun süre kalıp başarılı olacağız

BUGÜN Türkiye’deki rakiplerinin kendilerinden daha iyi olabileceğini ancak önümüzdeki yıldan itibaren Vodafone’nun da çok daha iyi olacağını söyleyen Sarin "Gelecek yıldan itibaren en iyi hizmet ağı bizde olacak" dedi. Sarin şunları söyledi: "En iyiye sahip olmak Vodafone’nun değerleri içerisinde bulunuyor. Şirketimizin Türkiye’de olmasından heyecan duyuyoruz. Bu ülkede uzun süre kalıp başarılı olacağız. Şirkete sahip olduğumuzdan beri 1000 adet baz istasyonu kurduk ve kurmaya da devam ediyoruz. Bulunduğumuz tüm ülkelerde en iyi çalışanlara sahibiz. Buda bizim kim olduğumuzun bir parçası."

Takımın adı ’Vodafone McLaren Mercedes’ olacak

TÜRKİYE Grand Prix’in Avrupa’daki Formula 1 yarışları kadar heyecan verici olduğunu söyleyen Telsim CEO’su Attila Vitai, Formula 1’de bu yıl Ferrari takımına son kez sponsor olduklarını ancak gelecek yıl Mclaren Mercedes takımına sponsor olacaklarını belirtti. Formula 1’de gelecek yıl takımın adının ’Vodafone McLaren Mercedes’ olabileceğini de söyleyen Vitai, sponsorluk bedelinin 100 milyon Euro olduğunu tahmin ettiğini söyledi. Vitai bu rakam bizim için yüklü bir miktar olabilir ancak biz buna değeceğine inanıyoruz" dedi. Ferrari takımının üç tane sponsoru bulunduğuna dikkat çeken Vitai, "Biz Formula 1’de sponsor olacağımız takımın ana sponsoru olmanın daha iyi olacağını düşündük. Ancak Ferrari takımının üç adet sponsoru bulunuyor ve Marlboro gelecek yıllarda da sponsorluğu bırakmayacağını söyledi. Bizde bu yüzden önümüzdeki sezondan itibaren Formula’nın önemli takımlarından biri olan McLaren Mercedes takımının ana sponsoru olacağız" dedi. Ferrari takımına Formula 1’deki en başarılı yıllarında sponsor olduklarını kaydeden Vitai, "McLaren Mercedes ile renklerimiz uyuşmasa da gelecek sezondan ümitliyiz" dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı