Vitra: Dünya markası olduk Lovegrove’la sınıf atladık

Hürriyet Haber
25.09.2005 - 20:41 | Son Güncelleme: 25.09.2005 - 20:41

Çağımızın önde gelen tasarımcıları arasında gösterilen Ross Lovegrove, Eczacıbaşı şirketlerinden Vitra için, ‘İstanbul’ adıyla bir ürün koleksiyonu tasarladı. 100’ü aşkın üründen oluşan yeni koleksiyonun dünya tanıtımı Londra’da gerçekleştirildi.

Vitra: Dünya markası olduk Lovegrove’la sınıf atladıkECZACIBAŞI Topluluğu’na bağlı Vitra, 21’inci yüzyılın tasarım dehaları arasında gösterilen Ross Lovegrove’un ‘İstanbul’ adıyla tasarladığı 100’ü aşkın üründen oluşan yeni koleksiyonunun dünya tanıtımını Londra’da gerçekleştirdi. Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, ‘Artık global bir marka olan Vitra, Ross Lovegrove’ın tasarladığı yeni ürünlerle sınıf atlamış oldu. Lovegrove’un ‘İstanbul’ adıyla Vitra için yaptığı tasarımlar, yakında dünyanın önde gelen müzelerinde teşhir edilecek sanat eseri niteliğinde. Lovegrove’un tasarımları Vitra için büyük katma değer olacak’ dedi.MÜKEMMEL FIRSAT: İlk kez bir Türk şirketiyle çalışmanın yanısıra, ilk kez banyo ürünleri üzerinde çalıştığını belirten Ross Lovegrove, Vitra ile yaptığı işbirliğinden heyecan duyduğunu belirterek, şöyle konuştu: ‘Bir tasarımcı olarak bu proje benim için çok büyük önem taşıyor. Seramik banyo takımlarından karu ve küvetlere, armatürden banyo mobilyalarına tüm bir ürün gamını tek çatı altında toplayacak güce sahip bir endüstri lideri ile çalışmak, nadir rastlanabilecek mükemmel bir fırsat.’İSTANBUL’DAN ETKİLENDİ: Ross Lovegrove, İstanbul’u ilk ziyaretinde kenti farklı kültürlerin birleştiği bir açık hava müzesi olarak gördü. Lovegrove, yeni koleksiyonu tasarlarken, İstanbul’daki etnik mimariden hat sanatına kadar herşeyi tasarımcı gözüyle inceledi. Vitra için tasarım yaparken de İstanbul’da gördüklerini, banyo kültürüyle birleştirdi. Lovegrove, bu nedenle yeni koleksiyonun adını ‘İstanbul’ olarak belirledi. Lovegrove’un tasarımı, ‘Türk banyo kültürünün teknoljik ve modern yorumu’ olarak tanımlandı.FİYATA YANSIYACAK: Bülent Eczacıbaşı, ‘İstanbul’ koleksiyonunun tanıtımında yaptığı konuşmada, ‘Vitra’nın operasyonları beş kıtada 50’den fazla ülkeye yayıldı. Vitra, seramik sağlık gereci alanında dünyanın en büyük üretim tesisine sahip ve ürün gamı banyo ile ilgili tüm ürünleri kapsayan bir kuruluş haline geldi. Şimdi, Vitra’nın yepyeni bir tasarım konseptiyle dünya pazarlarındaki varlığını daha ileri aşamaya ulaştırmayı kararlaştırdık. Ross Lovegrove ile bu amaçla bir yıl önce birlikte çalışmaya başladık. Lovegrove bir yılda ‘İstanbul’ koleksiyonunu yarattı, Vitra da üretti. Lovegrove’un yarattığı koleksiyon zaten global marka olan Vitra’ya sınıf atlatacak. Lovegrove’un tasarımları fiyatta da farklılık yaratacak. Yani, Lovegrove’un yarattığı ürünler, diğer ürünlerimizden daha pahalı olacak.’5 MİLYON DOLAR: Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan da, ‘Ross Lovegrove’a tasarladığı koleksiyon için ne kadar ödeme yaptınız?’ sorusunu şöyle yanıtladı: ‘Vitra, tasarıma her yıl 5 milyon dolar harcama yapıyor. Lovegrove’ye ödediğimiz parayı da bu kapsamda değerlendirmek gerekir. Ayrıca, Lovegrove’yle sadece bu koleksiyon için anlaşmadık, kendisiyle daha uzun soluklu çalışma yapmayı da düşünüyoruz.’CİRO 600 MİLYON DOLAR: Bülent Eczacıbaşı da, bir başka soru üzerine Vitra’nın cirosunun 600 milyon dolar, ihracatının da 360 milyon dolar düzeyinde olduğunu bildirdi. Vitra Pazarlama Müdürü Berna Erbilek ise, fason üretimlerinin söz konusu olmadığını, ihracatlarının tümünü Vitra markasıyla gerçekleştirdiklerini ifade etti.Eczacıbaşı: Geleceğimiz parlak, bağımsız kalırızECZACIBAŞI Holding Yönetim Kurul Başkanı Bülent Eczacıbaşı, VitrA’nın dünyadaki rakiplerinin Kohler, Roca ve Toto gibi gruplar olduğunu, bunlardan bazılarının satın almalarla büyüdüğünü, Vitra’nın ise bunlar arasında ‘bağımsızlığını’ koruyan tek kuruluş özelliği taşıdığını belirtti. Eczacıbaşı, ‘Hep bağımsız mı kalacaksınız? Ortaklıklar söz konusu olabilir mi?’ sorusunu şöyle yanıtladı: ‘Bağımsız kalacağımızı düşünüyoruz. VitrA’nın geleceği çok parlak. Gelişmiş teknolojimiz, yetişmiş insan gücümüz ve dünya çapında kapasitemiz var. Bu güce yılların birikimiyle geldik. Rakiplerimize karşı avantajlarımız var. Dünyada ayrıcalıklı bir yere sahibiz. Büyüme hızında VitrA’yı yakalayabilen de yok.’VitrA’nın hangi ülkede pazar payı ne kadar ÜLKE PAY Türkiye 25Almanya 12Avusturya 10Yeni Zelanda 10İsrail 8İngiltere 6ABD 3Fransa 3Ross Lovegrove kimdirROSS Lovegrove, Manchester Politeknik Üniversitesi’nde endüstriyel tasarım öğrenimi gördü ve Londra Royal College of Art’ta yüksek lisans derecesi aldı. 1980’lerin başında Frog Design adlı Alman tasarım firması ile çalışmaya başlayan Lovegrove, Apple, Sony ve Knoll International için gerçekleştirilen projelerde yer aldı. Fransa’da en iyi beş tasarımcıdan biri seçilerek ‘Atelier de Nisem’i kurmak üzere Paris’e davet edilen Lovegrove, aralarında Philippe Starck ve Jean Nouvel’in de bulunduğu beş tasarımcıyla birlikte dekorasyon objelerinden bisküvilere kadar pek çok ürün tasarladı. 1986’da kendi atölyesini kurdu, Louis Vuitton, Hermes ve Dupont gibi firmalarla çalıştı. 2001’de Almanya’da ‘Yılın Tasarımcısı’ seçilen Lovegrove’un işbirliği yaptığı kuruluşlar arasında Airbus, Japon Havayolları, Peugeot, Mazda, Apple, Tag Heuer gibi dünya çapında isim yapmış kuruluşlar yer alıyor. Lovegrove, ‘Doğaüstü: Ross Lovegrove’un Çalışmaları’ adlı bir de kitap yayımladı.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı