Victoria’s Secret’le hava attı, kirada TL’ye dönüşe yanaşmak istemedi

Mert TEMİZKAN
29.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

City’s avm Genel Müdürü Kazım Çizmeci, “Önümüzdeki ay alışveriş merkezimizde açılacak Victoria’s Secret, bize büyük güç katacak. Gelmek isteyen çok marka vardı ama Victoria’s Secret’e ‘dükkan sizin’ şeklinde davrandık” dedi.

KUVEYTLİ Alshaya ile Park Bravo Grubu’nun ortak şirket kurarak Limited Brands şirketinin dünyaca ünlü iç giyim markası Victoria’s Secret’ın Türkiye’deki ilk mağazası 1 ay içerisinde Nişantaşı City’s AVM’de açılıyor. Victoria’s Secret markasının Türkiye’deki erkeklerin AVM’de en çok görmek istediği kadın giyim markası olduğunu savunan City’s AVM Genel Müdürü Kazım Çizmeci, “Victoria’s Secret, City’s’e çok farklı bir hava getirecek. Victoria’s Secret için tüm imkanları seferber ettik. Nişantaşı bölgesinde mağazası bulunan bir çok önemli marka, AVM’nin içine girmek istiyor. Kapıda bekleyenlerin sayısı iyice kabardı. Victoria’s Secret’in mağazasının olacağı yerde daha önceden Kenneth Cole mağazası vardı. Victoria’s Secret’e ‘dükkan sizin’ dedik” diye konuştu.

2 marka daha

Yeni marka arayışlarının sürdüğünü dile getiren Çizmeci, 2 marka ile sözleşme aşamasına geldiklerini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Victoria’s Secret, City’s’e de değer katacak. Üstünde çalıştığımız çok sağlam markalar var. Kısa süre içerisinde herkesin beklediği ve Türkiye’de olmayan 2 markayla daha sözleşme aşamasına geldik. Bir tanesi giyim markası olacak. Ufak tefek pürüzler giderildiğinde onları da açıklayacağız. Victoria’s Secret’te olduğu gibi yine herkesi şaşırtacağız.”

3 aylık süreç

Victoria’s Secret’in Türkiye’ye City’s ile girmek ifade eden Çizmeci, şöyle devam etti: “Elbette Türkiye’deki temsilcileri de City’s tercihinde etkili oldu. Victoria’s Secret’in temsilcileri de bizden habersiz buraya gelip incelemişler. Onayladıklarına göre de beğendiler demektir. Demek ki City’s sadece yurtiçinde değil yurtdışında da tanınır hale geldi. Sonunda da 3 aylık bir sürecin sonuna gelindi. Şu anda mağazalarının dekorasyon işlerini yapıyorlar. Mobilyaları bile yurtdışından geliyor. Sanırım bizden sonra İstinye Park’ta bir mağaza açmak gibi bir planları var. Tüm kadınlar ve erkekler Victoria’s Secret’i heyecanla bekliyor.”

Markalar gelmek istiyor

Nişantaşı bölgesinde 150 tane bilinen markanın mağazası olduğunu belirten Çizmeci, şunları söyledi: “Bu markaların büyük bölümü mağazalarını City’s’in içine kaydırmak istiyor. City’s, Nişantaşı bölgesine ciddi anlamda heyecan getiriyor. Pazar günü bile 22.00’ye kadar açık olduğumuz için çoğu mağaza da açık tutuyor. City’s 3 yıl önce açıldığı günden beri çok aşama kaydetti.”

Kirada TL’ye dönemeyiz

Kazım Çizmeci, şu bilgileri paylaştı: “AVM’yi hafta için günlük 25 bin, hafta sonu ise günde 35 bin ziyaret ediyor. Toplamda 126 mağaza ile hizmet veriyoruz. Ortalama metrekare fiyatlarımız 85 Euro. Son dönemdeki kurlardan dolayı AVM kiraları ile ilgili tartışmalar var ama bizim de yatırım finansmanımız döviz ile oluyor. Bu yüzden TL’ye dönmemiz mümkün değil. AVM’de iş yapan markaların yıllık cirosu 1 milyar TL’nin üzerinde ciroları var.”

Doğru yer seçilirse alışveriş merkezine hâlâ ihtiyaç var

İSTANBUL’daki AVM arzıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Kazım Çizmeci, şunları söyledi: “İstanbul bir ülke ve alacak çok yolu var. AVM konusunda İstanbul’un doygunluğa ulaştığını düşünmüyorum. Sıkıntı, burun buruna bir çok AVM’nin açılması. Fizibilite çalışması diye bir şey yapılmıyor. İnşaat sektöründekilerde AVM açıyor ama yönetimini bilmiyorlar. Zaten bu işi yapıyoruz onu da yaparız mantığıyla hareket etmek çok yanlış. Doğru yerlerde açılacak olan AVM’lere İstanbul’un ithiyacı var.”

Bir katı sergilere ayırdı 2.5 milyon Euro’dan vazgeçti

CİTY’s’in bir katının tamamen sanat galerine ayırıldığını söyleyen City’s Genel Müdürü Kazım Çizmeci, “Orada çok ünlü ressamların eserleri sergileniyor. Bu sergileri ayda ortalama 700 bin kişi ziyaret ediyor. Elbetteki resimlerini sergileyenlerden bir miktar ücret alınıyor ama eğerki bu katı tamamen mağaza haline getirmiş olsak yıllık 2.5 milyon Euro fazla kazanırız. Sergi işini sosyal sorumluluk projelerimiz kapsamında gerçekleştiriyorduk. Bir süre sonra bu katın da mağaza katı haline dönüştürebiliriz” diye konuştu.

İstanbul’a gelen turistlerin yüzde 95’i bize uğruyor

AVM içerisindeki mağazaları müşteri araştırmaları sonucu yenilediklerini söyleyen Kazım Çizmeci, şöyle devam etti: “Bu taleplere göre trafiği az olan, ilgi görmeyen mağazlarla ilişik kesip yerine yenilerini koyabiliyoruz. Turistler de City’s’i çok seviyor. İstanbul’a gelen turistlerin yüzde 95’i bize alışverişe alışvrişe geliyor. Özellikle Ortadoğu ve Doğu Avrupa ülkelerinden gelenlerin sayısı fazla. Sürpriz ülke ise Brezilya. Brezilya’lı müşteri sayısı ciddi oranda artış gösteriyor. Turistler için Tax Free noktası kurduk. Çok beğeniliyor.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı