İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    Veriyi analiz edebilen personele ihtiyaç var

    Deniz TÜRSEN - dtursen@hurriyet.com.tr
    26.12.2016 - 11:07 | Son Güncelleme:

    Dijitalleşme sürecine giren şirketlerin stratejileri de buna uyumlu olacak şekilde düzenleniyor. Bu değişim sadece pazarlama, finans gibi departmanları değil, insan kaynaklarını da etkiliyor. Bayer Global Dijital Gelişim Lideri Jessica Federer, analitik becerilere sahip çalışanlara yönelik bir talep artışı olduğunu söylüyor.

    Veriyi analiz edebilen personele ihtiyaç varHız kesmeden gelişen teknolojinin insanların yaptığı işleri elinden alacağı ve bunun da işsiz sayısını arttıracağı kaygısı uzun yıllardır tartışılıyor. Buna karşın teknolojideki gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan dijitalleşme furyasına ayakta kalmak isteyen hiçbir şirket karşı koyamıyor. Günümüz rekabet koşullarında pek çok şirket dijitalleşmeyi öncelikli planları arasına alıyor. Peki, şirketlerin dijitalleşme süreci insan kaynaklarını nasıl etkiliyor? İlaç firması Bayer’in Global Dijital Gelişim Lideri Jessica Federer, bu durumun çok ilginç iş olanakları doğurduğunu söylüyor. Dosyalama, sınıflandırma, organize etme gibi operasyonel işler teknolojiye bırakılıyor ancak insanlar için daha ilgi çekici alanlarda iş fırsatları doğuyor. Örneğin, eskiden kişiye özel pazarlama faaliyeti yapmak çok zordu. Dijitalleşme ile beraber artık kişiye doğrudan ulaşılabiliyor. Dijitalleşen şirketlerde de bu aracı nasıl kullanacağını bilen insanlara ihtiyaç artıyor. Dolayısıyla, analitik becerilere sahip çalışanlara yönelik bir talep artışı oluyor. Erkek egemenliğinde olduğu bilinen teknoloji şirketlerinde bugün kadınlar da daha fazla temsil ediliyor. Çeşitliliğin ne kadar gerekli olduğu fark edildikçe kadınların varlığı da güçleniyor. Ancak, şu da bir gerçek ki teknoloji start-up’larının yalnızca yüzde 10’u kadınlar tarafından yönetiliyor. Bu, daha gidilecek çok yol olduğunu gösteriyor.

    Veriyi analiz edebilen personele ihtiyaç varDOĞRU YETENEK İŞİ İLERLETİYOR
    Federer’e göre iş dünyasında önemli bir ivme kazanan dijitalleşme eğitimde ve işgücünün yetiştirilmesi söz konusu olduğunda henüz çok fazla görülmüyor. Oysa gençlerin bu sürecin bir parçası olabilmeleri ve iş hayatına hazırlanabilmeleri için eğitim sisteminin de yeniden düzenlenmesi gerekiyor. Bayer, potansiyel yetenekleri bulabilmek için sadece Silikon Vadisi’ne değil Türkiye’ye, Orta Doğu’ya, tüm ülkelere bakıyor. Bu yeteneklerin desteklenmesi, büyük küçük tüm ülkelere küresel çapta rekabet imkânı sağlıyor. Doğru insan kaynağının bir şirket için önemine işaret eden Federer buna ilişkin verdiği bir örnekte “Bu yıl Google ile bir işbirliği anlaşması imzaladık. Ancak anlaşma süreci oldukça uzun sürdü. İmza sonrası geri dönüp baktığımda şunu fark ettim ki proje ekibinin çoğu süreç başladıktan sonra aramıza katılmıştı. Yani doğru insan kaynağını edinene kadar istediğimiz mesafeyi kat edememiştik. Ne zaman ki ekibimizi tamamladık, o zaman projeyi hayata geçirebildik” diyor.

    NE ARADIĞINIZI BİLİN
    Kariyerini dijitalleşme alanında sürdürmeyi planlayan gençlere “mantıksal analize yoğunlaşın ve veriyi anlayın” tavsiyesini veren Federer, “Gürültünün içinden bir sinyali nasıl alacağınızı, verilerle dolu bir dünyada anlamlı olanı nasıl ayırt edeceğinizi öğrenin. Daha çok veri daha iyi bilgi demek değildir, ne aradığınızı bilmeniz gerekir” diyor.

    ÇALIŞANLARDA ARANILAN 3 ÖZELLİK
    Öncelikle işbirliğine dayalı çalışma çok önemli. Geçmişte yalnızca pazarlamacı, yalnızca iletişimci veya yalnızca teknik çalışan olmak mümkündü ancak günümüzde işlevleri birbirine bağlayabilecek geçişi sağlayabilecek insanlara ihtiyaç var. Artık işbirliği ve bölümler arası bağlantı her zamankinden daha önemli.

    İkinci özellik deneyimleme. İlaç sektöründe deneyimlemeden var olmak zaten mümkün değil, günümüzde ise her alanda deneyimlemeye açık olan insanlara ihtiyaç var.

    Aranılan bir başka özellik de veriyi anlayabilme ve anlamlandırabilme. Dijital dünyada analizler için ajanslardan raporlar alınıyor, fakat gelen verileri kullanabilmek için bu verileri anlayabilen insanlara ihtiyaç duyuluyor. Bu futbol kurallarını bilmeden maçı kazanmak istemek gibi. Kuralları bilmeden asla kazanamazsınız. Bilgiyi yorumlayabilecek, eleştirel düşünebilecek, veri analizi yapabilecek nitelikte ve inovasyon tutkusu olan insanlara ihtiyaç var.

    Etiketler: istihdam
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı