"Vergi düzenlemeleri çok önemli"

Hürriyet Haber
28.12.2009 - 11:06 | Son Güncelleme:

Suzuki Türkiye CEO'su Ali Savcı, Türkiye'de otomotiv ürünleri için çok yüksek bir vergilendirme oranı olduğunu, bu oranlar makul seviyelere inince tüketicinin alım potansiyelini gösterdiğini belirtti.

Suzuki Türkiye CEO'su Ali Savcı, 2010'u, toparlanma yılı olarak tahmin ettiklerini belirterek, “Ama otomotiv sektörü için daha zor bir yıl olabilir. Bunun da çeşitli tedbirlerle, özellikle vergi alanında yapılacak düzenlemelerle hafifletilmesi gerekir” dedi. Savcı, otomotiv pazarı ve firmanın 2010 yılı hedeflerini değerlendirdi.

2009 yılını “enteresan” bir yıl olarak niteleyen Savcı, satış adetlerine bakıldığında fazla düşüş görülmediğini, ama krizin etkisinin büyük ölçüde hissedildiğini aktardı. Savcı, sektör için yılın ilk üç ayının çok kötü geçtiğini anlatan Savcı, “Daha sonra yerinde bir tedbirle ÖTV oranları düşürülünce içine girilen acil kriz, stok birikimi sorunu büyük ölçüde çözüldü. Fiyatlar aslında olması gereken noktalara geldi” dedi.

Türkiye'de otomotiv ürünleri için çok yüksek bir vergilendirme oranı olduğunu, bu oranlar makul seviyelere inince tüketicinin alım potansiyelini gösterdiğini belirten Savcı, “ÖTV indirimi sektöre canlılık getirdi ama buna bakıp yanılmamak lazım. Otomotiv sektörü hakikaten zor bir dönem geçirdi, 2010'u da öyle geçirecek gibi gözüküyor. Çünkü fiyat seviyeleriyle tüketicinin alım gücü arasında büyük bir uçurum oluşmakta” diye konuştu.

Savcı, Suzuki'nin 2010 yılından ümitli olduğunu dile getirerek, şöyle devam etti:
“Sektör genel olarak çok büyük bir atılım içinde olamayacaksa da Suzuki markası böyle bir atılımı gerçekleştirecek. Geçtiğimiz günlerde Splash modelimizi Türkiye pazarına tanıttık. Nisan ayı sonunda yeni modelimiz Alto ve Ağustos ayında da yeni Swift modelimiz piyasaya çıkacak. Bu üç araç, tam kriz döneminde, ekonominin zorlaştığı dönemde, çevre sorunlarının gittikçe arttığı bir dönemde tüketiciyle buluşacak.”

Savcı, bu araçların küçük boyutlu, yakıt tüketimleri düşük ve zararlı gaz salınımları az araçlar olduğuna işaret ederek, “Böylece tüketici ihtiyacı olan araçları Suzuki markasından tedarik edebilecek. Bu sebeple 2010'un sektör için zor, ama bizim için daha başarılı bir yıl olacağını düşünüyoruz. Yeni modellerimize güveniyoruz” dedi.

“SPLASH, TRAFİKTE MODA YARATACAK”

Ali Savcı, geçtiğimiz günlerde tanıtımı yapılan Splash modeline, daha şimdiden büyük bir merak olduğunu söyledi.
B segmentinde küçük bir araç olmasına rağmen, çok amaçlı mini bir araç olarak görülebilecek Splash'ın iç hacmi ve dik oturma pozisyonuyla son derece ferah olduğunu anlatan Savcı, şöyle dedi:
“Aracın bir diğer özelliği de Suzuki için ilk defa küçük binek arabalarda dizel motor seçeneğini sunması. Cıvıl cıvıl renkli ve neşeli bir model. Trafik hepimiz için bir sorun. Saatlerimiz trafikte geçiyor. Biz Splash'ın aynı zamanda bir trafik modası yaratacağını düşünüyoruz. Çünkü bu aracı isteğinize göre stilize etmeniz, çeşitli desenlerle kişiselleştirmeniz mümkün. Bunun İzmir'de iyi bir trend olacağını düşünüyoruz.”
28 bin 500 liradan başlayan Splash'ın fiyatının, donanımına göre 30 binli rakamlara ulaşabildiğini kaydeden Savcı, aracı desenleme maliyetinin de 500 ile 2 bin avro arasında değiştiğini söyledi.
Savcı, “Desenleme seçeneğine özellikle kadınların ilgi göstereceğini tahmin ediyoruz” dedi.
Splash için 2010 satış hedefinin 900-1000 adet olduğunu bildiren Savcı, “Toplam Suzuki satışlarını da 4 bin adetten aşağı olmamak üzere planladık. 2010'u, toparlanma yılı, yukarı çıkışın başlayıp ivmeleneceği bir yıl olarak tahmin ediyoruz. Ama otomotiv sektörü için daha zor bir yıl olabilir. Bunun da çeşitli tedbirlerle, özellikle vergi alanında yapılacak düzenlemelerle hafifletilmesi gerekir. Bu konuda birtakım beklentilerimiz var” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı