ValiliÄŸi hayal etti aÄŸda kralı olup çıktı

Güncelleme Tarihi:

Valiliği hayal etti ağda kralı olup çıktı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 27, 2004 00:00

Vali olma hayaliyle Mülkiye’yi bitiren Ahmet Kamil Çaras, Koç’tan YaÅŸar’a deÄŸiÅŸik gruplarda yöneticilik yaptıktan sonra Nuray Turhan’la 2000 yılı sonunda Vi-Vet’i kurup ‘Sir AÄŸda’ pazarının yarısını ele geçirdi. Ä°kili, ‘İlk yerli ‘Sir AÄŸda’yı ürettik, ithalat tekelini bitirdik’ diyor.PROFESYONEL yönetici olarak çalışırken ‘Sir AÄŸda’ üretimiyle patronluÄŸa geçen Ahmed Kamil Çaras ve Nuray Turhan, ‘kiÅŸisel bakım ve temizlik ürünleri’ konusunda 85 farklı ürünle yollarına devam ediyor. Sir AÄŸda üretim kapasitelerinin Türkiye toplam pazarını karşılayacak seviyeye ulaÅŸtığını söyleyen Ahmed Kamil Çaras, ayrıca modern bir krem tesisine ve oksidan imalat altyapısına sahip olduklarını da belirtiyor. Çaras, şöyle baÅŸlıyor hikayesini anlatmaya:‘Aslında bir memur çocuÄŸu olarak hayalim mülkiye tahsili yapıp kaymakam ya da vali olmaktı üstelik idealistçe AÄŸrı’da, Kars’ta, Hakkari’de görev yapmayı hayal ediyordum ama olmadı ve Mülkiye’nin Ä°ÅŸletme Bölümü’ne girdim. Bitirince de askerliÄŸimi yapıp Koç’ta baÅŸladım. 14 yılım Koç Grubu’nda geçti. Demirdöküm’ün iç piyasa pazarlama satış faaliyetlerinde görevliydim. Koç’tan sonra Yasaş’ta 5 yıl çalıştım ve genel müdür muavini oldum. YaÅŸar Grubu’nun tüm boya pazarlamasının yönetimini yürüttüm. 19 senelik tecrübeden sonra genel müdür oldum. Ancak genel müdür olunca da bunun yapılacak iÅŸ olmadığını gördüm. Grundig, Ataks, Sesu gibi kuruluÅŸlarda genel müdürlük yaptım. O kadar yıl sonra hep baÅŸkalarına çalışmış olarak 2000 Kasım-Aralık ayında Nuray Hanım ile ÅŸirketimizi kurmaya karar verdik. Nuray Hanım ile Sesu’da beraberdik. Ben genel müdürdüm Nuray Hanım da imalat müdürüydü. Åžimdi kendi fabrikamız, 35 kiÅŸilik istihdamımız var.’ PAZARA GÖRE ÃœRETÄ°MNuray Turhan da şöyle anlatıyor ortaklığa kadar gelen öyküsünü: ‘1984’te Ä°stanbul Ãœniversitesi Kimya Bölümü’nden mezun oldum. Kimya konusuna 1997’ye kadar ara verdim. Bu arada evlendim çoluk çocuk v.s. Kendi iÅŸlerim oldu ama kimya ile ilgisi olmadı, serbest çalıştım. 1997’de bir gazete ilanı ile Sesu’da iÅŸe baÅŸladım. Orada 4.5 yıl çok hareketli, verimli çalıştık. Bir süre sonra o hareketlilik duruldu ve biz de yaptıklarımızı yeterli görmemeye baÅŸladık. Ahmet Bey ile bu iÅŸi kurmaya karar verdik.’Ahmet Kamil Çaras, Nuray Turhan ile iÅŸ hayatları boyunca pazarlamaya dönük olduklarını ve üretimi de pazara göre yapmanın önemini kavradıklarını belirtiyor. Çaras, ‘İkimiz de üretimin tamamen pazara dönük olması gerektiÄŸini düşünüyorduk ve ‘buna göre bir giriÅŸim olmalı’ dedik. Vi-vet adını da uluslararası marka olabilecek bir isim olarak görüp tercih ettik’ diyor. Sektörde Türkiye pazarının çok ciddi boÅŸlukları olduÄŸunu söyleyen Çaras, ‘Yatırımlarımızı leasing ile yaptık. Sir AÄŸda yerli üretilmiyordu, biz ürettik. Bütün kullanıcılara uygun türde, gramajda ve ambalajda üretime önem verdik. Kaliteli ve fiyatı uygun olacaktı. Çünkü ithal ürünler Türk tüketicisinin çok parasını alıyordu’ diye devam ediyor. Çaras, kiÅŸisel bakım ürünleri konusunda Türkiye’nin iki eksende çok hızlı geliÅŸecek pazar olduÄŸunu söylüyor ve ‘Çünkü ÅŸu anda kiÅŸi başına tüketim çok düşük, Avrupa’nın onda biri kadar. Bir de bizim nüfusumuzun genç oluÅŸu çok önemli. Asıl tüketici kitle gençler’ diyor.Ä°ÅŸimiz kıllarla mücadeleAHMET Kamil Çaras ve Nuray Tarhan, ürettikleri kiÅŸisel bakım ürünlerinin ‘kıllarla tüylerle mücadele’ anlamını taşıdığını belirterek, ‘Vi-vet saç hariç tüm kıl ve tüyler için yaptığımız ürünlerin markası. Vivaks ise saç bakım ürünleri, ÅŸampuan, saç kremi, ÅŸekil verici ürünlerimizin markası’ diyorlar. Çaras şöyle konuÅŸuyor: ‘Sir aÄŸda yakın zamana kadar ithal ediliyordu. Biz bu ürünü 2001 yılı AÄŸustos ayından itibaren üretmeye baÅŸladık.’AÄŸda pazarının yarısı bizdeTÃœRKÄ°YE aÄŸda pazarının yıllık 25-30 milyon adetlik olduÄŸunu tahmin eden Ahmet Kamil Çaras, bu pazarın da yüzde 50’sine hakim olduklarını söylüyor. Çaras, ‘Aslında bu toplam pazar olarak küçük bir rakam. Halen Türkiye’de aÄŸda kullanması gereken tüketicinin yarısı geleneksel yöntemlerle evde kendi aÄŸdasını kendi üretiyor. Bu hem acı verici hem de pek saÄŸlıklı deÄŸil. Tahminimiz pazar hızla ikiye katlanabilir’ diye konuÅŸuyor.Ä°ngilizlerle, Arap pazarı için yatırım AHMET Kamil Çaras, Vi-vet’in iç pazardaki baÅŸarısını yurt dışına da taşımak istediklerini belirtiyor. Çaras, ÅŸunları söylüyor: ‘Şu anda KKTC’ye ihracatımız sürüyor. Ancak biz onu gerçek ihracat saymıyoruz. Ä°ran, Suudi Arabistan, Lübnan, Mısır pazarlarına girmek için görüşmelerimiz sürüyor. Ä°ngilizlerle bir ortaklık yapmak üzereyiz. Ä°ngiliz muhatabımız, OrtadoÄŸu, BDT ülkeleri ve Balkanlar için bizimle ortaklaÅŸa oksidan ağırlıklı bir tesis kurmak istiyor. Bir de saç boyası imalatı için iÅŸbirliÄŸi yapacağız.’Sir AÄŸda nedirTAMAMIYLA bitkisel ürünlerden oluÅŸan ve içinde hiç ÅŸeker katkısı bulunmayan bir aÄŸda türü olan ‘Sir AÄŸda’nın, bu özelliÄŸi ile zamanla tüylerin azalmasını ve zayıflamasını saÄŸladığı belirtiliyor. Klasik aÄŸda benzeri belli bir ısıya getirildikten sonra spatula ya da epilatör denilen bir aletle ile sürülerek ve çekilerek uygulanıyor. Özel bir yaÄŸ ile temizlendiÄŸi için duÅŸ gerektirmiyor. Böylece zamandan da tasarruf saÄŸlıyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!