"Mehmet Öz" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Mehmet Öz" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Mehmet Öz

Uzmanından ev reçeteleri

Kim demiş her hastalık için bir doktor reçetesi gerekli diye?

Bazen evde uygulayacağınız bir tedavi çok daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir. Migreni nasıl rahatlatacağınızdan cildinizi nasıl temizleyeceğinize kadar birçok problemi bu basit çözümlerle halledebilirsiniz

Migren
Eğer sıklıkla baş ağrısı çekiyorsanız hoş kokulu bir çözüm derdinize deva olabilir. Nane yağı hem zahmetsiz hem ekonomik hem de doğal bir çözüm.
Birkaç damla nane yağını şakaklarınıza sürerek ihtiyacınıza göre 15-30 dakika ovun. Nanenin anti-enflamatuar özellikleri sinirlerinizi yatıştıracak.

Şişkinlik
Karahindiba çayı vücudunuzda tutulan ekstra suyun atılmasına da yardımcı olan nazik bir idrar söktürücü. Şişkinliğin bir diğer nedeni olan yağlı öğünlerin de parçalanması için safrayı harekete geçiriyor. Günde bir fincan karahindiba çayı tüketebilirsiniz.

Sırt ağrısı
Sırt ağrınızı nane-buz masajıyla yok edebilirsiniz. Bir kâğıt bardağın içinde bir bardak su ve iki damla nane yağını dondurun. Karışım buza dönüştüğünde buzu bardaktan çıkarın ve bir yakınınızdan sırtınıza bu buzla masaj yapmasını isteyin.

Boğaz ağrısı
Mutfağınızdaki malzemeleri kullanarak boğaz ağrısı veya öksürük için pratik bir şurup hazırlayabilirsiniz. 1/4 çay kaşığı toz arnavutbiberi, bir çay kaşığı elma sirkesi, iki yemek kaşığı su ve bir yemek kaşığı balı karıştırın.

Dondurma baş ağrısı
Beyin donması da denilen, soğuk bir şeyler yenilip içildiğinde meydana gelen dondurma baş ağrısını yaşayacağınızı hissettiğinizde dilinizi damağınıza yerleştirin. Dilinizin verdiği ısı sinirleri yumuşatacak ve ağrıyı daha hızlı bir şekilde azaltacak.

Uyku problemi
Vişne suyu, kaliteli bir uyku uyumaya yardımcı olan doğal melatonin içerir.
Gece yarısı atıştırma alışkanlığınız varsa yediğiniz abur cuburlar yerine bir bardak vişne suyu içerek uykunuzun gelmesini sağlayabilirsiniz.

Pürüzlü cilt
Parlayan bir cilt mi istiyorsunuz? Çözüm buzdolabınızdaki mayonez! Soya yağı deposu olan mayonez, cildinizin elastikiyetini geri kazanmasına yardımcı olur. Pürüzsüz bir cilt için bolca sürebilirsiniz.

Kas ağrıları
Peynir, enflamasyonu azaltıcı ve kas ağrılarını hafifletici soğuk terapi görevi görüyor. Kulağa hoş gelmeyebilir ama alt bacak adale veya kalf ağrılarınız olduğunda üzerine peynir koyun. Sizi çok şaşırtacak!

Yıpranmış saçlar
Zeytinyağı elektriklenen saçlarınızı yatıştırır ve parlaklık kazandırır. Zeytinyağındaki tekli doymamış yağ asitleri saçınızın korunmasına, yumuşak olmasına ve kolay şekil almasına yardımcı olur. Biraz zeytinyağıyla saçlarınızı ovuşturun ve duş bonesi takarak 10 dakika bekleyin. Sonra iyice durulayın ve parlaklığın tadını çıkarın.

Azı da çoğu da zarar
Kalsiyum

Simgesi ‘Ca’ harfleri olan kalsiyum vücudumuz için çok gerekli bir besin maddesi. Yalnızca kemik sağlığını desteklemekle kalmaz aynı zamanda kas çekilmesi, damar daralması ve genişlemesi, hormon üretimi ve sinir sistemi fonksiyonlarında önemli rolü var.
Eğer beslenme yoluyla yeteri kadar kalsiyum alamıyorsanız vücut kemiklerden kalsiyum çalmaya başlar. Bu da kemik sağlığını etkiliyor ve kemik erimesi riskini arttırıyor.
Kalsiyumla zenginleştirilmiş yiyecek, içecek ve takviyeler marketlerde var. Ancak bazı kadınların (ve erkeklerin) alması gerektiğinden daha fazla kalsiyum aldığı durumlar olabiliyor. Yapılan çalışmalar çok fazla kalsiyum almanın kalp problemleri riskini arttırdığını gösteriyor.
Amerikan Tıp Enstitüsü (IOM) 19 yaş ve üstü yetişkinlerin günde 1000 mg kalsiyum almasını öneriyor. Bu grup için üst limit 2000–2500 mg.
Kullanım talimatlarına ve profesyonel bir sağlık uzmanının kullanım önerilerine uyulduğu sürece takviyelerin çoğu güvenli. Ancak unutmayın, besinlerdeki kalsiyum vücudunuzda daha kolay emilir. Doktorlar kalsiyumu mümkün olduğu kadar beslenme yoluyla almayı öneriyor.
Kalsiyum kaynağı besinler arasında, düşük yağlı süzme yoğurt, karalahana, konserve somon balığı ve kurufasulyeyi sayabiliriz.

X