Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Uzay çağı tramvayları

    Hürriyet Haber
    12 Mart 1999 - 00:00Son Güncelleme : 12 Mart 1999 - 00:01

    65 tramvay için açılan ihalede teklif veren Kanada, Fransa ve Alman firmalarının önerileri inceleniyor.

    Büyükşehir Belediyesi, 50 yıllık aradan sonra, yeni tramvaylar satın alıyor. Halen Beyoğlu’nda yolcu taşıyan nostaljik tramvaylardan çok farklı, uzay çağı çizgilerine sahip, klimalı, konforlu, düşük tabanlı tramvayların sefere konulmasıyla, yüksek yolcu platformları da ortadan kaldırılacak. Bu konuda 1998 sonunda açılan uluslararası ihaleye Bombardier (Kanada), Alstom (Fransız), Siemens (Alman) firmaları teklif verdi. Üç firmanın tekliflerini inceleyen uzmanlar önümüzdeki günlerde en uygun teklifi açıklayacaklar.

    Düşük tabanlı olduklarından yolcunun, yüksek durak platformlarına çıkmak zorunda kalmadan, cadde üzerinden binebilecekleri yeni tramvaylar, fiziksel engelli yolcular için de kolaylık sağlayacak. İstanbul Büyükşehir bağlı kuruluşlarından İstanbul Ulaşım San. ve Ticaret A.Ş. tarafından açılan ihaleyle satın alınacak 65 tramvay, Eminönü-Zeytinburnu hızlı tramvay hattında sefer yapmakta olan metro araçlarının yerini alacak. Bu hatta kullanılmakta olan 45 metro aracı ise Aksaray-Yenibosna hafif metro hattında kullanılacak. Tramvayların 50 metre uzunluğunda 2.65 metre genişliğinde, 500 yolcu kapasiteli, klimalı, paslanmaz saç veya alüminyum gövdeli, düşük tabanlı olacağı belirtildi.

    Raylı sistem

    İstanbul’da, Osmanlı Dönemi’nde atlı tramvayla başlayan raylı sistemle toplu taşımacılık hizmeti, Cumhuriyet’in ilk yıllarında elektrikli tramvayların ithali ile geliştirildi. 1960’lı yıllarda trafik tıkanıklığına neden oldukları gerekçesiyle, önce Avrupa yakasında, daha sonra Anadolu yakasındaki rayları sökülerek depoya konulan tarihi tramvaylardan 4 tanesi 30 yıl aradan sonra, 1990’dan itibaren Tünel ile Taksim arasında yeniden İstanbulluları taşımaya başladı. Aynı yıllarda, Aksaray-Ferhatpaşa hafif metro hattında kullanılmak üzere ithal edilen metro araçlarından bazıları da Sirkeci-Topkapı ve Zeytinburnu güzergahında monte edilen raylar üzerinde yolcu taşımaya başladı. Metro istasyonlarının yüksek platformlarından yolcu alacak biçimde tasarlanmış olan metro vagonlarının kent içinde kullanılabilmesi için yüksek platformlu özel duraklar inşa edildi. Araç ve yaya trafiği bulunmayan metro tünelleri için üretilen metro araçlarının, fren mesafelerinin uzun oluşu nedeni ile kazalara da neden olması, kent içi trafikten çekilmelerine karar verilmesinde etken oldu.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı